Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Aralık 2011 Pazartesi - 15:45

Yolların karla kaplanmasına karşı 'kar siperi' uygulanıyor

Doğu Anadolu Bölgesi’nde kar ve tipi sebebiyle ulaşımda aksamalar yaşanabiliyor. Rüzgâr, kar araçlarıyla temizlenen yolları kısa sürede yeniden kapatıyor. Bu durum, sürücülerin trafikte zor anlar yaşanmasına neden oluyor. Bunun önüne geçmek isteyen Karayolları 12. Bölge Müdürlüğü, yolların etrafına kar siperleri koyarak, rüzgarın yola taşıdığı karın yolun dışında birikmesini sağlıyor

Yolların karla kaplanmasına karşı  kar siperi  uygulanıyor

Kar siperleriyle yolların sürekli açık kaldığını ifade eden Bölge Müdürü Şenol Altıok, “Kar siperleri eski yöntemlere göre, maliyet ve süre açından daha avantajlı.” dedi. Önceki yıllarda, 4 bin metre kar paneli yaptıklarını belirten Altıok, “Bu çalışmayla karla mücadelede büyük bir fayda sağladık.” dedi. Altıok, 12. Karayolları Bölge Müdürlüğü olarak, kar siperi uygulamasını bu yıl 10 bin metreye çıkardıklarını duyurdu. Bu yıl Erzurum-Tortum, Erzurum-Bingöl ve Erzurum-Ağrı güzergâhlarında kar siperi uygulamaları yapıldı. Kış mevsiminde kar yağışıyla birlikte bunların faydaları gözle görülmeye başlandı.

Bölgelerinde, 2 bin metre ile 2 bin 900 metre arasında 20 geçit bulunduğunu kaydeden Altıok, “Kış aylarında yüksek rakımlı geçitlerde kar temizlemeyle ilgili çalışmalar yürütülüyor. Buralarda kış bakım çalışmaları kasım ayında başlayıp, nisan ayına kadar devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.

Tipi ve rüzgârın etkisiyle yol kenarlarında biriken karın yol yüzeyine geldiğine işaret eden Altıok, “Bu durum, trafik güvenliğini ve akışını olumsuz yönde etkiliyor. Yola düşen karın trafik akışı sırasında anında yoldan kaldırılması mümkün olmuyor. Bu durumu ortadan kaldırmak için dünyanın çeşitli ülkeleri ve Türkiye’de uygulanan bir yöntemi bölgemizde de başlattık. Bunlar, yol kenarlarına belli mesafelerle, belli yükseklikte, rüzgarın ve karın miktarına göre değişen genişlikte kar siperleridir.” şeklinde konuştu.

Kar siperlerinin, karla mücadelede kullanılan özel ekipmanlarla donatılmış araçlara göre maliyetinin daha düşük olduğunu bildiren Altıok, şunları söyledi: “Siperlerin metre maliyeti 150 lira civarında, eski yöntemlerle yoldan karı uzaklaştırmak daha maliyetli oluyordu. Yeni bir uygulama olan kar panelleri vatandaşlar tarafından şaşkınlıkla karşılanıyor. Bilinmeden, bu paneller zarar verilme durumu da söz konusu olabiliyor. Vatandaşlarımızın, bunların kendi can güvenlikleri ve rahatları için yapıldığını, bunları korumakta onlara büyük görev düştüğünü söylemek istiyorum.”

Erzurum-Pasinler yolunda yapılan iki taraflı kar paneli çalışmaları hakkında bilgi veren Karayolları 12. Bölge Bakım Başmühendisi Cabbar Alemdaroğlu da “Kar siperleri, rüzgarın yönüne göre yapılıyor. Bazı bölgelerde yolun iki tarafında bazı bölgelerde ise sadece bir tarafına yapılıyor. PVC’lerden yapılan panellerde rüzgarın geçirmesi için aralıklar bırakılmıştır. Bu aralıklardan rüzgar ve kar geçişi sağlanıyor. Bütün karın panelin arkasında birikmesi tehlike arz edeceği için teknik olarak bu yöntem kullanılıyor.” şeklinde konuştu.

 
“İcat Çıkarırsak Başarılı Olabiliriz”
 
Donan göl üzerinde otomobillerle şov yaptılar
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
“İcat Çıkarırsak Başarılı Olabiliriz”
Aktaş Holding Yönetim Kurulu Başkanı Şahap Aktaş: “İcat Çıkarırsak ...
Tek hedef Megane!
Renault’nun Hedef Megane projesi boyunca görev yapan bir robot, yüzlerce ...
Yakıt tüketimini azaltmak için Allison hibrid teknolojisi...
Avrupa'daki otobüs işletmeleri, emisyon değerlerini ve yakıt tüketimini ...
 
3M Reklam Ürünleri marka sahipleri ile buluştu
3M’in ana sponsorluğunda altıncısı düzenlenen MediaCat Marketing Forum ...
“BMC ve ESHOT 150 ADET PROCITY İÇİN İMZAYI ATTI.”
Yüzde yüz yerli sermaye ve işgücü ile ticari ve özel araç üretiminin her ...
Yeni Civic Sedan
Honda, Türkiye’de uzun zamandır beklenen otomobili yeni Civic Sedan için ...
 
“Tükenmemek için verimli tüket!”
STARPET’TEN İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNE YÖNELİK “VERİMLİ TÜKETİM EĞİTİMİ” Doğal ...
TIR'a arı kondu!
Arı, TIR şoförünün koluna kondu, bu kaza oldu YOZGAT'taki E-88 karayolunda ...
TÜRKİYE’NİN İLK OTOMOTİV TASARIM YARIŞMASI VE PROJE PAZARI BAŞLIYOR!
Türkiye Otomotiv Sektörü, Dünya Otomotiv Piyasasında Rekabetçi Gücün Artırılması ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförbuskamyonumkamyonculkw haberler türkiyefahrertreyler