Kar siperleriyle yolların sürekli açık kaldığını ifade eden Bölge Müdürü Şenol Altıok, “Kar siperleri eski yöntemlere göre, maliyet ve süre açından daha avantajlı.” dedi. Önceki yıllarda, 4 bin metre kar paneli yaptıklarını belirten Altıok, “Bu çalışmayla karla mücadelede büyük bir fayda sağladık.” dedi. Altıok, 12. Karayolları Bölge Müdürlüğü olarak, kar siperi uygulamasını bu yıl 10 bin metreye çıkardıklarını duyurdu. Bu yıl Erzurum-Tortum, Erzurum-Bingöl ve Erzurum-Ağrı güzergâhlarında kar siperi uygulamaları yapıldı. Kış mevsiminde kar yağışıyla birlikte bunların faydaları gözle görülmeye başlandı.
Bölgelerinde, 2 bin metre ile 2 bin 900 metre arasında 20 geçit bulunduğunu kaydeden Altıok, “Kış aylarında yüksek rakımlı geçitlerde kar temizlemeyle ilgili çalışmalar yürütülüyor. Buralarda kış bakım çalışmaları kasım ayında başlayıp, nisan ayına kadar devam etmektedir.” ifadelerini kullandı.
Tipi ve rüzgârın etkisiyle yol kenarlarında biriken karın yol yüzeyine geldiğine işaret eden Altıok, “Bu durum, trafik güvenliğini ve akışını olumsuz yönde etkiliyor. Yola düşen karın trafik akışı sırasında anında yoldan kaldırılması mümkün olmuyor. Bu durumu ortadan kaldırmak için dünyanın çeşitli ülkeleri ve Türkiye’de uygulanan bir yöntemi bölgemizde de başlattık. Bunlar, yol kenarlarına belli mesafelerle, belli yükseklikte, rüzgarın ve karın miktarına göre değişen genişlikte kar siperleridir.” şeklinde konuştu.
Kar siperlerinin, karla mücadelede kullanılan özel ekipmanlarla donatılmış araçlara göre maliyetinin daha düşük olduğunu bildiren Altıok, şunları söyledi: “Siperlerin metre maliyeti 150 lira civarında, eski yöntemlerle yoldan karı uzaklaştırmak daha maliyetli oluyordu. Yeni bir uygulama olan kar panelleri vatandaşlar tarafından şaşkınlıkla karşılanıyor. Bilinmeden, bu paneller zarar verilme durumu da söz konusu olabiliyor. Vatandaşlarımızın, bunların kendi can güvenlikleri ve rahatları için yapıldığını, bunları korumakta onlara büyük görev düştüğünü söylemek istiyorum.”
Erzurum-Pasinler yolunda yapılan iki taraflı kar paneli çalışmaları hakkında bilgi veren Karayolları 12. Bölge Bakım Başmühendisi Cabbar Alemdaroğlu da “Kar siperleri, rüzgarın yönüne göre yapılıyor. Bazı bölgelerde yolun iki tarafında bazı bölgelerde ise sadece bir tarafına yapılıyor. PVC’lerden yapılan panellerde rüzgarın geçirmesi için aralıklar bırakılmıştır. Bu aralıklardan rüzgar ve kar geçişi sağlanıyor. Bütün karın panelin arkasında birikmesi tehlike arz edeceği için teknik olarak bu yöntem kullanılıyor.” şeklinde konuştu.