Konvansiyonel dizel şehir içi otobüslerde bu fonksiyon yüzde 10’a varan yakıt tasarrufu sağlıyor. Aktarma organlarında ilave bir elektrik motoru gerekmemesi, maliyet ve kurulum alanı bakımından kazanç sağlıyor. AVE 130 Elektroportal aksta yapılan yenilikler elektrik tahrikli otobüsler için uygun bir çözümdür. Teknoloji şirketi ZF, ürün gamı ile günümüz ve gelecekteki otobüs uygulamalarına yönelik taleplerin tümünü karşılıyor. Verimlilik, güvenlik ve otonom sürüş gibi otomotivdeki mega trendler, ZF için uzun dönem sosyal ve stratejik, faktörlerdir ve ürün geliştirirken sürücüler ve yolcular için konforu arttırmada önemli rol oynar.
Dünya çapındaki kentleşme trendi nedeniyle, mega şehirlerde trafik sıkışıklıkları artmakta, çevre standartları çerçevesinde, özellikle toplu taşıma sektöründe yüksek performanslı, sessiz ve emisyonu düşük yolcu taşımacılığı konseptleri sürekli gelişmektedir. “Toplu taşıma sektörünü, şirketleri ve şehirleri rahatlatan ve aynı zamanda yolcular için güvenli ve konforlu sürüş sağlayan, verimli ve ekonomik sistem teknolojileri talep edilmektedir,” diye açıklayan ZF Friedrichshafen AG Şehir içi ve Şehirler arası Otobüsleri Aktarma Sistemleri Bölüm Başkanı Andreas Moser, “Bu yüzden sürekli olarak ürünlerimizi geliştirmek için çalışıyoruz. Fonksiyonel yenilikler, hafif tasarımlar veya tahrik sistemlerinin elektrikli hale getirilmesi bu süreçlerde önemli rol oynamaktadır” diyerek sözlerini sürdürdü.
ZF-Ecolife: Tek şanzıman, iki lansman
6 vitesli ZF-Ecolife otomatik şanzıman sürekli ürün geliştirmenin mükemmel bir örneğidir. Teknoloji şirketi ZF, yakıt tüketimi, verimlilik ve performans olarak üst seviyede olan mevcut konvansiyonel şehir içi otobüs şanzımanlarına uyguladığı, yakıt tüketimini yüzde 10’a varan oranda azaltan yenilikçi start/stop fonksiyonunu Türkiye’de kullanıcılarına ilk kez sundu. Mühendisler torkkonvertör ve kavramayı güçlendirerek şanzımanı yeniledi. Bu fonksiyon için ilave bir motor veya pompaya ihtiyaç duyulmaması, çözümün ekonomik ve ilave hacim gerektirmeden çözülmesini sağlıyor. Diğer yenilik ise EcoLifeCoach şanzıman seçeneğinde kısa mesafe ve seyahat otobüsleri için şanzıman giriş torkunun 2.300 Nm’ye kadar yükseltilmiş olmasıdır.
AVE 130 Elektroportal Aks gelecek için şekillendirildi
ZF’nin şehir içi otobüsler için geliştirdiği başarılı AVE 130 Elektroportal aksın yeni nesli 2015 yılında pazara sunulmaya başladı. Tekerleğe yakın iki motorun önemli ölçüde arttırılan performansı ve tork değerleri; verimli ve elektrik tahrikli alçak tabanlı aksını, toplu taşıma kuruluşları için daha da cazip hale getirmektedir. Aksa entegre iki adet su soğutmalı asenkron motorun güç değerleri 2 x 120kW’den, 2 x 125kW’ye yükseltilmiştir. Aynı zamanda elektrik motorların efektif nominal voltajı 350V’den 400V’ye çıkartılırken, maksimum tork değeri 2 x 465Nm’den 2 x 485Nm’ye ulaşmıştır. Ayrıca, yeni AVE 130 aksın kullanılması halinde aracın arka kısmında konvansiyonel tahrik ve kardan mili kullanılmadığı için araç içerisinde hacim kazanılarak ve otobüslerinyolcu kapasitesi arttırılabilir. İki adet entegre elektrik motoru sayesinde merkezi elektrik motorlu tüm diğer çözümlere kıyasla yaklaşık 500 kg daha hafiftir.
Tüm otobüs sınıflarına uygun aks sistemleri ile daha geniş ürün gamı
BusworldTurkey fuarında ZF‘nin Türkiye’de ilk kez sergileyeceği ürünler arasında orta boy otobüsler için 19,5” tekerlek ölçüsüne uygun, RL 55-EC bağımsız ön süspansiyona ilave olarak AV 110 portal aks da yer almaktadır. Bu aks modeli ile, tam alçak tabanlıorta boy otobüsler için ZF aks ürün gamı tamamlanmış oluyor.
ZF’nin güç aktarma çözümleri optimum yakıt tüketimi sağlar
Toplu taşıma sektörünü geliştirmek için sadece ileri teknolojiler önemli rol oynamaz. Şanzıman ve aks sistemlerinin verimliklerini arttırmak için birbiriyle uyumları da en iyi şekilde sağlanmalıdır. ZF, bu nedenle toplu taşıma kuruluşları için ilave ve modüler bir hizmet konsepti sunar. Yol ve araca özgü parametreleri analiz etmek için rotaya dayalı aktarma organları danışmanlık hizmeti sunar. Bu analiz ile ZF’nin uzmanları ideal araç konfigürasyonunu oluşturmak için gereken tahvil oranlarını ve uygun ZF komponentlerini belirler. Danışmanlık hizmeti sayesinde otobüslerin sürüş esnasındaki yakıt tüketimleri yüzde 4’e varan oranda azaltılabilir.