Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
5 Mart 2016 Cumartesi - 10:36

ZF Şanzımanı Moskova Metrosuna Değer Katıyor

ZF Şanzımanı Yeni E-Rail-SH 15 F Moskova Metrosuna Değer Katıyor

ZF Şanzımanı Moskova Metrosuna Değer Katıyor

ZF’nin yeni metro şanzımanı ürün ömür giderlerini (Life-Cycle-Cost) düşük tutuyor
 ZF’nin sunduğu yenilikler daha uzun ömür, daha az bakım ve daha yüksek ısıya dayanıklılık sağlıyor.

 Moskova metrosunda montaj kolaylığı sağlayan “Hollow-Shaft” özellikli şanzıman kullanılıyor.

Ekonomiklik faktörü sadece şehirlerarası trenlerde değil, şehir içi toplu taşımada kullanılan trenler için de önemli rol oynamaktadır. Raylı araçlar için aktarma organları ve şasi teknolojilerinde uzman olan ZF Friedrichshafen AG, ürün ömrü
giderlerini en aza indirgeyen yeni bir metro şanzımanı sunuyor.

Teknik detaylara yakından bakıldığında ZF’nin yeni şanzımanı ERail- SH 15 F’nin, Moskova metrosu ve diğer metro işletmelerine sağladığı faydalar göze çarpmaktadır. Konvansiyonel helis dişli uygulaması şanzımanları dairesel kuvvetlerin yanı sıral, eksenel yönde de etkiler ve bunun olumsuz sonuçları vardır. Kuvvetler
gövdeyi zorlar ve verimliliği düşürür. Bu etkiyi önlemek için ZF, ERail- SH 15 F’de iki yeni Yanal Yataklama Halkaları kullanılmıştır.

Basitçe anlatmak gerekirse tahrik dişlisinin iki yanında yer alan halkalar bir yağ filmi üzerinde kayar şekilde yataklanmıştır. Metro şanzımanlarında yapılacak daha pek çok iyileştirme için bir kapı aralayan bu yenilik ile eksenel kuvvetlerin şanzıman yatakları ve gövde üzerindeki etkiler önlenir.

ZF mühendisleri giriş ve çıkış millerinde bu temele dayanarak konvansiyonel konik rulman yerine silindirik rulman kullanmıştır.

Ayarlamaya gerek yoktur ve özellikle ana muayeneler esnasında servis personeli için montaj kolaylığı sağlar. Ayrıca değişken dış hava sıcaklıklarından şanzıman yapısı etkilenmediğinden, kışın şiddetli soğuklarda kullanıma elverişlidir. Yataklamalar gerilime maruz kalmadığı ve eksenel yönlerdeki kuvvetlerden etkilenmediği için, ZF metro şanzımanının içi de soğuk kalır. Sıcaklığı karter sıcaklığından sadece 2°C yüksekte seyreder. Yatak yükünün hafifletilmesi ürün ömrünü uzatır. Bu teknik ticari araçlarda ZF tarafından yaklaşık 20 yıldır başarıyla uygulanmaktadır. E-Rail-SH
15 F’nin yekpare gövdesi burulmaya karşı dayanıklıdır ve bir yağ karter kapağına sahiptir. ZF’nin aşınmasız Labirent keçeleri sayesinde tüm sürüş koşullarında sızdırmazlık sağlanır.

ZF, E-Rail-SH 15 F’nin InnoTrans 2012’de tanıtılan versiyonu, Moskova metrosunda “Hollow-Shaft” şanzıman olması özelliği ile takdim etmiştir. Bu sayede raylı araç üreticileri şanzımanı tahrik dişli mili üzerine kolayca monte edebilir. Şanzıman, ağır dişli mili olmadan taşınabilir, üretici ve kullanıcı için lojistik ve taşıma
giderlerini önemli ölçüde azaltır. Üretim aşamasındaki montaj, bakım ve ana muayene esnasındaki işçilikte kolaylık sağlar. Sonuç olarak ZF, E-Rail-SH 15 F ile hem yüksek maliyet-fayda oranı elde ederek hem de ulaşım işletmelerinin tüm taleplerini en uygun
biçimde karşılayacak bir yenilik gerçekleştirmiştir. 

ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif
güvenlik teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW
Automotive'i satın alan şirket, artık 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil
edilmektedir. ZF 2015 yılında yaklaşık 138.000 çalışanıyla muhtemelen 29 ila 30milyar Avro ciro elde edecektir (geçici rakamlar). ZF dünya genelinde üç büyük
otomotiv tedarikçisinden biridir.Endüstri teknolojisi biriminde ZF, “karayolu dışındaki” etkinliklerinİbirleştiriyor. Bunların arasında tarım ve iş makineleri için aks ve şanzımanların geliştirilmesi ve imalatı, forkliftler, raylı ve özel araçlar için tahrik teknolojileri bulunmaktadır. Bu birim ayrıca dünya genelinde denizcilik ve havacılık tahrik teknolojileri ile rüzgâr enerjisi santralleri ve endüstriyel uygulamalar için
şanzımanların geliştirilmesi ve üretimi alanında da faaliyet göstermektedir.
Birimin portföyünde güç aktarma ve şasi teknolojisi alanında çeşitli uygulamalar
için kontrol sistemleri de yer almaktadır. 

ZF-Highspeed: Yüksek hızlı trenler için güçlü, çok
yönlü bir şanzıman


 Farklı dingil mesafeleri ve tahvil oranları tek bir gövdede gerçekleştirilebilmektedir
 Saatte 250 ila 600 kilometre azami hızlar mümkündür.  Optimize edilmiş yağ yönetimi ve yapısı sayesinde sessiz işletim. Yüksek hız, esneklik, güvenilirlik, konfor, ekonomiklik ve güvenlik – bunlar, yüksek hızlı trenler için yeni ZF-Highspeed
şanzımanın önemli özellikleridir. Test süreci tamamlanmış olup, pratikte başarıyla kullanılmakta olan tek kademeli güçlü şanzımanlara sahip trenler saatte 380 kilometre hızlara çıkabilmektedir. Modüler yapı sayesinde sadece kolay montaj
avantajı sağlanmamakta, aynı zamanda saatte 600 kilometreye
kadar azami hızlar elde edilmektedir.

Trenlerin ortalama seyir hızları giderek artmakta ve bu nedenle modern tren tahrik sistemlerinin güvenlik, konfor ve ekonomiklik ile ilgili gereksinimleri de artmaktadır. Saatte 250 kilometrenin üzerindeki hızlarda malzemeye olan yüklenme çok aşırı olabiliyor.

Yeni yüksek hız şanzımanı ZF-Highspeed tam da bu durum için uygundur. Daha fazlası da var: Bu yeni şanzıman daha şimdiden gelecek nesil trenler için de tasarlanmıştır. Müşteri koşullarına esnek bir şekilde uyarlanabilen modüler bir yapı şekli buna olanak
sağlamaktadır. Çok sayıda şanzıman modeli için tek bir gövde Bu uygulamanın avantajı: Demiryolu işletmecileri tek bir şanzıman tipiyle filolarındaki farklı dingil mesafelerini ve çevrim oranlarını kullanabilirler. Saatte 250 ila 600 kilometreye varan yüksek hızlar için tüm şanzıman modelleri aynı gövde içinde üretilebilmektedir.
Bu modüler yapı sayesinde şanzıman, özel müşteri uygulamalarına daha kolay adapte edilebilmekte ve prototipler en kısa sürede hazırlanabilmektedir.

Yüksek kapasiteli ve ekonomik

Yeni şanzımanın geliştirilmesinde konfor ve ekonomikliğe büyük önem verildi: Hassas dişli teknolojisi yüksek hızlarda dahi son derece sessiz bir çalışma sağlar. Modern üretim teknolojileri münferit bileşenlerin yükleme kapasitesini o kadar arttırır ki, bu
yüksek yüklenmelere rağmen bakım aralıkları kısalmak zorunda kalmaz.

ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif
güvenlik teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW
Automotive'i satın alan şirket, artık 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil
edilmektedir. ZF 2015 yılında yaklaşık 138.000 çalışanıyla muhtemelen 29 ila 30
milyar Avro ciro elde edecektir (geçici rakamlar). ZF dünya genelinde üç büyük
otomotiv tedarikçisinden biridir.

Endüstri teknolojisi biriminde ZF, “karayolu dışındaki” etkinliklerini birleştiriyor. Bunların arasında tarım ve iş makineleri için aks ve şanzımanların geliştirilmesi ve imalatı, forkliftler, raylı ve özel araçlar için tahrik teknolojileri bulunmaktadır. Bu birim ayrıca dünya genelinde denizcilik ve havacılık tahrik teknolojileri ile rüzgâr enerjisi santralleri ve endüstriyel uygulamalar için şanzımanların geliştirilmesi ve üretimi alanında da faaliyet göstermektedir. Birimin portföyünde güç aktarma ve şasi teknolojisi alanında çeşitli uygulamalar için kontrol sistemleri de yer almaktadır.

ZF'den ekonomik Repowering çözümleri

 ZF-Repower paketi, kısa ve uzun mesafeli taşımacılık için
uygun bir sistem yenilemesi  ZF'nin çift yönlü şanzımanıyla %20'ye varan yakıt tasarrufu sağlanabilir
Repowering ilgi çekicidir: Tahrik sisteminin modern ZF şanzımanlarıyla yenilenmesi hem ekonomik hem de ekolojik açıdan son derece caziptir. Artan yakıt fiyatları demiryolu işletmecilerini ekonomik bir işletme sağlayabilmeleri için daima yeni zorluklarla karşılaştırıyor.

DMU'ların (Diesel Multiple Units) yakıt maliyetleri araçların yaşam döngüsü maliyetlerinin (LCC = Life Cycle Cost) üçte ikisinden fazlasını tutuyor. Daha uzun kullanım ömrüyle bağlantılı düşük LCC, bu nedenle giderek önem kazanıyor. Örneğin eski tahrik sistemlerindeki hidrodinamik şanzımanlar gibi eski teknolojilerin
modern ve ekonomik tahrik sistemleriyle değiştirilmesi anlamına gelen Repowering, bunun için ekonomik bir çözümdür. ZF bu alanda bir dizi çözüm sunmaktadır.
Bunların arasında: ZF-Ecolife ve ZF-Ecomat tabanında çift taraflı şanzıman dönüşümü, Repowering. Kendini kanıtlamış olan bu otomatik şanzımanlar uzun yıllardır otobüs taşımacılığında kullanılmaktadır ve şimdi de raylı sistemler için uyarlanmıştır.
Güçlü performansları sayesinde özellikle kısa ve uzun mesafeli taşımacılıkta çok sayıda avantaj sunarlar. Son derece verimli tork konvertörleri sayesinde bu şanzımanlar kalkış esnasında kesintisiz ve güçlü bir ivmelenme sağlayarak, konfordan ödün vermeksizin optimum hızlara ulaşırlar. Hassas bir şekilde kademelendirilmiş
vites oranlari motoru sürekli olarak uygun devir aralığında tutar, özellikle düşük araç hızlarında dahi yakıt tüketimini ve yakıt maliyetlerini büyük ölçüde düşürerek daha verimli kullanım sağlar. Programlanabilir ve esnek ZF Elektronik Kontrol Üniteleri
genel tahrik sisteminin trene entegrasyonunun kolay olmasını sağlar ve bu sayede tren bilgisayarı için ideal bir arabirim oluşturur.

ZF araç işletmecilerine çift taraflı şanzımanla birlikte çok sayıda aks tahrik seçenekleri ve böylece komple tahrik sistemi paketleri sunmaktadır. Bu kombinasyonlar tüketimi hidrodinamik şanzımanlara göre %20'ye kadar azaltabilir.

ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif
güvenlik teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW
Automotive'i satın alan şirket, artık 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil
edilmektedir. ZF 2015 yılında yaklaşık 138.000 çalışanıyla muhtemelen 29 ila 30
milyar Avro ciro elde edecektir (geçici rakamlar). ZF dünya genelinde üç büyük
otomotiv tedarikçisinden biridir.

Endüstri teknolojisi biriminde ZF, “karayolu dışındaki” etkinliklerini birleştiriyor. Bunların arasında tarım ve iş makineleri için aks ve şanzımanların geliştirilmesi ve imalatı, forkliftler, raylı ve özel araçlar için tahrik teknolojileri bulunmaktadır. Bu birim ayrıca dünya genelinde denizcilik ve havacılık tahrik teknolojileri ile rüzgâr enerjisi santralleri ve endüstriyel uygulamalar için şanzımanların geliştirilmesi ve üretimi alanında da faaliyet göstermektedir.


ZF-EcoLife Rail – Dizel raylı sistemler için ekonomik çözüm

 Dizel raylı sistem tahrik elemanları için daha fazla tork  Yakıt tasarrufu, daha uzun kullanım ömrü, sessiz çalışma ZF-EcoLife Rail, 4.000 adet satış adedi ile gerçek bir Bestseller haline gelen başarılı ZF-Ecomat Rail'in halefidir. Ekonomiklik ve müşteri odaklı olma ZF-Ecomat Rail için önemli bir gereksinimdi; ZF-EcoLife Rail ise şimdi bu istekleri daha iyi karşılıyor. Önemli ölçüde yakıt tasarrufu, daha uzun kullanım ömrü ve optimum vites geçişleri – bunlar, raylı sistem teknolojisinde var olan en güçlü şanzımanın avantajları. Otomatik şanzıman tork konvertörü, dizel raylı sistemlerin modern güç paketlerinin yüksek torklarına uyarlanmıştır ve 2.500 Newton metreye kadar aktarım yapabilmektedir.

Teknik dayanağını dünya çapında kendini kanıtlamış şehir içi otobüs şanzımanı ZF-EcoLife oluşturur. ZF Sonder- Antriebstechnik iş birimi bu şanzımanı raylı araçlarda, özellikle dizel raylı sistemlerde kullanım için adapte etmiştir.

2.500 Newton metreye kadar tork aralığı için tamamen yeniden tasarlanmış 6 vites otomatik şanzıman ZF-EcoLife, yüksek verimli tork konvertörüyle düşük motor devirlerinde bile daha iyi bir ivmelenme sağladığı gibi yüksek bir konfor sunmaktadır. Tork konvertörüne entegre edilmiş torsiyon sönümleyici sessiz çalışma
ve yakıt tasarrufu sağlar. Entegre primer retarder yüksek bir fren gücü oluşturur ve bunu düşük hızlarda dahi gerçekleştirir. Ayrıca şanzımana entegre edilmiş yağ soğutucuya ek olarak bir ısı eşanjörü, ZF-EcoLife Rail için daha yüksek bir soğutma kapasitesi sağlar. Optimize edilmiş ısı yönetimi sayesinde yağ değişim
aralıkları ve şanzıman ömrü uzar, şanzıman daha güvenilir olmakla birlikte daha az bakım gerektirir.

Motor devri akıllı bir vites değiştirme stratejisiyle sürekli olarak minimum düzeyde tutulur. Mekanik altı ileri vites de bu konuda etkili bir destek sağlamaktadır ve şanzımandaki helis dişliler aracın genelinde daha düşük bir gürültü emisyonu oluşmasını sağlar.

Çift yönlü tahrik sistemi ve Rail Drive Control System (RDCS) ile birlikte ZF-EcoLife Rail, komple bir sistem olarak sunulabilir. RDCS genel tahrik sisteminin trene entegrasyonunu kolaylaştırır ve bu sayede tren bilgisayarı (Train Control Unit TCU) için ideal bir arabirim oluşturur.

ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif güvenlik teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW Automotive'i satın alan şirket, artık 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil edilmektedir. ZF 2015 yılında yaklaşık 138.000 çalışanıyla muhtemelen 29 ila 30 milyar Avro ciro elde edecektir (geçici rakamlar). ZF dünya genelinde üç büyük otomotiv tedarikçisinden biridir.
Endüstri teknolojisi biriminde ZF, “karayolu dışındaki” etkinliklerini birleştiriyor. Bunların arasında tarım ve iş makineleri için aks ve şanzımanların geliştirilmesi ve imalatı, forkliftler, raylı ve özel araçlar için tahrik teknolojileri bulunmaktadır. Bu birim ayrıca dünya genelinde denizcilik ve havacılık tahrik teknolojileri ile rüzgâr enerjisi santralleri ve endüstriyel uygulamalar için şanzımanların geliştirilmesi ve üretimi alanında da faaliyet göstermektedir.


ZF-EcoLife Rail – Dizel raylı sistemler için ekonomik çözüm

Dizel raylı sistem tahrik elemanları için daha fazla tork  Yakıt tasarrufu, daha uzun kullanım ömrü, sessiz çalışma ZF-EcoLife Rail, 4.000 adet satış adedi ile gerçek bir Bestseller haline gelen başarılı ZF-Ecomat Rail'in halefidir. Ekonomiklik ve
müşteri odaklı olma ZF-Ecomat Rail için önemli bir gereksinimdi; ZF-EcoLife Rail ise şimdi bu istekleri daha iyi karşılıyor. Önemli ölçüde yakıt tasarrufu, daha uzun kullanım ömrü ve optimum vites geçişleri – bunlar, raylı sistem teknolojisinde var olan en
güçlü şanzımanın avantajları. Otomatik şanzıman tork konvertörü, dizel raylı sistemlerin modern güç paketlerinin yüksek torklarına uyarlanmıştır ve 2.500 Newton metreye kadar aktarım yapabilmektedir.

Teknik dayanağını dünya çapında kendini kanıtlamış şehir içi otobüs şanzımanı ZF-EcoLife oluşturur. ZF Sonder- Antriebstechnik iş birimi bu şanzımanı raylı araçlarda, özellikle dizel raylı sistemlerde kullanım için adapte etmiştir.

2.500 Newton metreye kadar tork aralığı için tamamen yeniden tasarlanmış 6 vites otomatik şanzıman ZF-EcoLife, yüksek verimli tork konvertörüyle düşük motor devirlerinde bile daha iyi bir ivmelenme sağladığı gibi yüksek bir konfor sunmaktadır. Tork konvertörüne entegre edilmiş torsiyon sönümleyici sessiz çalışma
ve yakıt tasarrufu sağlar. Entegre primer retarder yüksek bir fren gücü oluşturur ve bunu düşük hızlarda dahi gerçekleştirir. Ayrıca şanzımana entegre edilmiş yağ soğutucuya ek olarak bir ısı eşanjörü, ZF-EcoLife Rail için daha yüksek bir soğutma kapasitesi sağlar. Optimize edilmiş ısı yönetimi sayesinde yağ değişim
aralıkları ve şanzıman ömrü uzar, şanzıman daha güvenilir olmakla birlikte daha az bakım gerektirir. Motor devri akıllı bir vites değiştirme stratejisiyle sürekli olarak
minimum düzeyde tutulur. Mekanik altı ileri vites de bu konuda etkili bir destek sağlamaktadır ve şanzımandaki helis dişliler aracın genelinde daha düşük bir gürültü emisyonu oluşmasını sağlar. 

Çift yönlü tahrik sistemi ve Rail Drive Control System (RDCS) ile birlikte ZF-EcoLife Rail, komple bir sistem olarak sunulabilir. RDCS genel tahrik sisteminin trene entegrasyonunu kolaylaştırır ve bu sayede tren bilgisayarı (Train Control Unit TCU) için ideal bir arabirim oluşturur.

ZF, güç aktarma organları ve şasi teknolojilerinin yanı sıra aktif ve pasif güvenlik teknolojisinde de küresel liderdir. 15 Mayıs 2015 tarihinde TRW Automotive'i satın alan şirket, artık 40 ülkede yaklaşık 230 noktada temsil edilmektedir. ZF 2015 yılında yaklaşık 138.000 çalışanıyla muhtemelen 29 ila 30 milyar Avro ciro elde edecektir (geçici rakamlar). ZF dünya genelinde üç büyük otomotiv tedarikçisinden biridir.
Endüstri teknolojisi biriminde ZF, “karayolu dışındaki” etkinliklerini birleştiriyor. Bunların arasında tarım ve iş makineleri için aks ve şanzımanların geliştirilmesi ve imalatı, forkliftler, raylı ve özel araçlar için tahrik teknolojileri bulunmaktadır. Bu birim ayrıca dünya genelinde denizcilik ve havacılık tahrik teknolojileri ile rüzgâr enerjisi santralleri ve endüstriyel uygulamalar için şanzımanların geliştirilmesi ve üretimi alanında da faaliyet göstermektedir.

Birimin portföyünde güç aktarma ve şasi teknolojisi alanında çeşitli uygulamalar
için kontrol sistemleri de yer almaktadır.
 

 
BP, Bostancı’da Karşılıklı İki Yeni İstasyon Hizmete Açtı
 
Meteoroloji’den Sağanak Yağış Uyarısı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
BP, Bostancı’da Karşılıklı İki Yeni İstasyon Hizmete Açtı
BP’nin Bostancı Güney ve Kuzey olarak adlandırılan E5 karayolu üzerindeki ...
Maraton ve Safir Plus Otobüs Sektörüyle Buluştu
TEMSA, yeni ürünleri Maraton ve Safir Plus’ı 4 Mart Cuma günü Adana’da ...
Mercedes-Benz Türk’ten Mart Ayına Özel Fırsatlar
• Mercedes-Benz Türk, kamyon ve otobüs ticari araç ürün grupları için ...
 
OMSAN, İş Ortaklarını Ödüllendirdi
“OMSAN, 2 Mart 2016 tarihinde düzenlediği törenle iş ortaklarını ödüllendirdi. ...
Citroen'den Binek ve Ticari Araçlarda %0 Faiz Kampanyası
Citroën, Mart ayı süresince teknoloji, tasarım, yakıt tüketimi, performans ...
2016'da 70 Yeni Model Satışlara Güç Katacak
Otomotiv satışları 2015'te rekora imza atarken bu yıl da yeni modellere ...
 
TIR ve Kamyonlara Verilen Süre Doldu
Şaşmaz'da TIR ve kamyon parkları ile cadde üzerine park eden ağır tonajlı ...
Trafikte Genç Fikirler Yarışıyor, Gençler Sorumluluk Alıyor!
Trafikte Genç Fikirler yarışıyor, gençler sorumluluk alıyor!
Motor Yağınızı En Son Ne Zaman Kontrol Ettirdiniz?
Motorunuzu korumak ve uzun ömürlü olmasını sağlamak için, lastik ve araç ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
fahrerKamyon haberler şoförtruckkamyonumsondakikanewsbus