Hibrid şanzıman, direksiyon ve telematik sistemleri ZF Innovation Truck bünyesinde beraber çalışıyor.
Komple portföy: ZF sektör mega trendlerinde kamyonlar ve otobüsler için özel tasarım güç aktarma, şasi ve direksiyon teknolojileri tanıtmaktadır.
Kapsamlı bağlantı: İkinci ZF-Gelecek Araştırması olan FERNFAHRER, sürücüler ve lojistik şirketlerini bekleyen zorluklar hakkında bilgi veriyor.
Maksimum güvenilirlik modern ticari taşıtlarda uzun süredir artık tek başına bir satın alma kriteri değil: Filo işletmecileri, kanun koyucu ve kamyon şoförlerinin sürekli artan taleplerini karşılayabilmek için kamyon ve otobüslerin daha ekonomik, daha tasarruflu ve daha çevre dostu olmasının yanında daha güvenli ve daha konforlu da olması gerekiyor. ZF Friedrichshafen AG firması bu hedeflere ulaşılmasına destek veriyor. Bunu tam olarak nasıl yaptığını 25 Eylül 2 Ekim 2014 tarihleri arasında IAA Nutzfahrzeuge fuarında salon 17, Stand B17'de görebilirsiniz. İleri güç aktarma ve şasi teknolojileri, akıllı elektronik ve verimli hafif yapı şekli odak noktasında olurken ZF Innovation Truck özel fuar aktivitesi olarak sunuluyor: Bu da kamyondaki yeni ve akıllı bir sistem ağının hangi gelecek potansiyeline sahip olduğunu gözler önüne seriyor.
ZF güç aktarımı, şasi ve direksiyon ile ilgili yeniliklerinde daima akıllı bir etkileşime önem vermiştir. Çünkü münferit sistemlerin bir ağa bağlanmasıyla tamamen yeni fonksiyonlar yaratılabilmektedir, ZF Innovation Truck'ın IAA 2014 galasında kanıtladığı gibi: Bu kamyon prototipinde otomatik şanzıman sistemi TraXon'un hibrid versiyonu, ZF-Lenksysteme firmasının aktarım direksiyonu Servotwin ve Openmatics'in telematik çözümleri kombine edilmiştir. Bu şekilde semitreyler ve dorseden oluşan toplamda 25 metre uzunluğundaki yük çekici, tablet uzaktan kumanda üzerinden konforlu ve emniyetli bir şekilde manevra edilebilmektedir. Bu esnada sadece hibrid sistemin elektrikli motoru devrede olduğu için emisyonsuz bir çevrim sağlanmaktadır.
Bu tür asistan fonksiyonlarının gelecek nesil araçlarda ne kadar önemli olacağı, teknolojik şirketler grubunun Hannover'deki iş ortakları ile gerçekleştirdiği ikinci ZF gelecek araştırması FERNFAHRER gözler önüne seriyor. Araştırma ayrıca lojistik sektörünün daha güçlü bir şekilde endüstriyelleşmesini öngörüyor. Daha şimdiden hissedilen sürücü eksikliği nedeniyle kamyoncular gelecekte kendi sürüşlerine daha fazla konsantre olmak zorundalar. Rampadaki yükleme ve boşaltma süreleri normal sürücü faaliyetlerinden ayrılmalıdır. ZF Innovation Truck bünyesindeki manevra asistanı bu tür bir çözüm senaryosu sunuyor: Hedefe vardıklarında kamyoncular kamyonlarını tablet uzaktan kumanda ile birlikte yükleme görevlilerine teslim ediyor. Sürücüler dinlenirken görevliler manevra işlerini yürütüyor.
Yön gösterici prototip için geçerli olanlar, ZF'nin kamyonlar, hafif ticari araçlar ve otobüsler için olan güç aktarma ve şasi teknolojisi için de sınırsız bir şekilde geçerlidir: Her özel talep için uygun bir bireysel, gelecek garantili çözüm hazır bulunur.
Kamyonda verimlilik potansiyelinin yükseltilmesi
Ticari taşıt güç aktarım teknolojisindeki son yenilik olarak teknolojik şirketler grubu, Hannover'deki IAA 2014 fuarında modüler şanzıman sistemi TraXon'u tanıtıyor. Çok yönlü olan bu sistem ilk kez ağır kamyonlar için bir çift kavramalı şanzıman ve bir hibrid modülü sunuyor. Teknolojik şirketler grubu kapsamlı elektronik yetkinliğinden müşteriler için ek bir katma değer yaratıyor. Örneğin TraXon için PreVision GPS gibi akıllı vites geçiş stratejileri sayesinde şanzıman, yolun ilerisini öngörmekte ve vitesleri aynı yolu devamlı giden bir sürücü gibi ileriyi görerek seçmektedir. Buna ek olarak ZF elektrik ve elektronik konularındaki uzmanlık bilgisini verimli hibrid kamyon sistemleri ve de CDC 1XL gibi akıllı şasi sistemleri için kullanmaktadır.
ZF, kamyon ürün portföyünde özellikle şasilerde hafif yapıyı benimsemiştir. ZF'in komple ön ve arka aksları, direksiyon ve amortisör modülleri ve sistemleri ile ticari taşıtların ağırlıkları daha bugünden azaltılabilmektedir. Daha az ağırlıklar olumlu etkilere yol açmaktadır: Daha hafif bir kamyon, daha yüksek bir yükleme kapasitesine sahip olmakta, daha az amortisörlü kütleler ise konforu arttırarak aşınmayı azaltmaktadır. Ayrıca EURO 6 normu için gerekli olan ek komponentlerden kaynaklanan fazla ağırlık ZF hafif yapı teknolojisi sayesinde dengelenmektedir.
Ticari araçlarda daha az yakıt tüketimi ve daha yüksek sürüş güvenliği ve konfor için önemli bir katkıyı da ZF Friedrichshafen AG ve Robert Bosch GmbH şirketlerinin yarı yarıya ortağı olduğu ZF Lenksysteme GmbH şirketi sunmaktadır. Direksiyon teknolojisi alanında lider olan şirket, doğrusal direksiyon sistemi Servoline, ayarlanabilir kanatlı pompa Varioserv ve Servotwin gibi öne çıkan ürünlerle lider konumunu perçinlemektedir.
Modern otobüs teknolojisi mobilitenin güvencesidir
Kentleşmenin süren trendi, dünya çapında büyük kentlerde çevre ve gürültü emisyonlarını arttırmaktadır. Bu sebeple, cazip bir toplu taşımacılık için projeler gerekmektedir. ZF teknolojisi bu hedefi ekonomik bir şekilde gerçekleştirmek için katkıda bulunmaktadır: Bu şekilde örneğin otomatik şanzıman ZF-EcoLife, otobüsleri hem daha tasarruflu hem de daha sessiz hale getirmektedir.
Verimli Metrobüs (BRT) sistemlerinde ayrı otobüs şeritlerinde kullanılabilmek için taşıma araçları ileriye dönük düşük zeminli akslara ihtiyaç duymaktadır. Burada Bağımsız Ön Süspansiyon RL 82 EC ve Elektroportal Arka Aks AVE 130, ZF kriterlerindendir: ZF şasi teknolojisi burada düz, engelsiz bir araç zemini ve daha düşük zemin yükseklikleri sunmaktadır.
Nakliye firmaları tarafından üreticiden bağımsız her türlü otobüs ve kamyonlarda kullanılabilen ZF Openmatics telematik çözümü ayrıca avantajlar sunmaktadır ve uygulama konsepti sayesinde çeşitli uygulamalar ile genişletilebilmektedir. En yeni Openmatics uygulamaları "Profi Driver" ve "Driving-Times", filo işletmecilerinin ve sürücülerin günlük iş hayatını nasıl kolaylaştırdıklarını IAA fuarında göstermektedir.