Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
27 Eylül 2014 Cumartesi - 13:01

ZF: Sürdürülebilir Taşıma İçin Ticari Taşıt Yetkinliği

Yarı bağımsız manevra: ZF Innovation Truck, akıllı ağ sayesinde yeni asistan fonksiyonları sunuyor.

ZF: Sürdürülebilir Taşıma İçin Ticari Taşıt Yetkinliği

Hibrid şanzıman, direksiyon ve telematik sistemleri ZF Innovation Truck bünyesinde beraber çalışıyor.
 
Komple portföy: ZF sektör mega trendlerinde kamyonlar ve otobüsler için özel tasarım güç aktarma, şasi ve direksiyon teknolojileri tanıtmaktadır.
 
Kapsamlı bağlantı: İkinci ZF-Gelecek Araştırması olan FERNFAHRER, sürücüler ve lojistik şirketlerini bekleyen zorluklar hakkında bilgi veriyor.
Maksimum güvenilirlik modern ticari taşıtlarda uzun süredir artık tek başına bir satın alma kriteri değil: Filo işletmecileri, kanun koyucu ve kamyon şoförlerinin sürekli artan taleplerini karşılayabilmek için kamyon ve otobüslerin daha ekonomik, daha tasarruflu ve daha çevre dostu olmasının yanında daha güvenli ve daha konforlu da olması gerekiyor. ZF Friedrichshafen AG firması bu hedeflere ulaşılmasına destek veriyor. Bunu tam olarak nasıl yaptığını 25 Eylül 2 Ekim 2014 tarihleri arasında IAA Nutzfahrzeuge fuarında salon 17, Stand B17'de görebilirsiniz. İleri güç aktarma ve şasi teknolojileri, akıllı elektronik ve verimli hafif yapı şekli odak noktasında olurken ZF Innovation Truck özel fuar aktivitesi olarak sunuluyor: Bu da kamyondaki yeni ve akıllı bir sistem ağının hangi gelecek potansiyeline sahip olduğunu gözler önüne seriyor.
 
ZF güç aktarımı, şasi ve direksiyon ile ilgili yeniliklerinde daima akıllı bir etkileşime önem vermiştir. Çünkü münferit sistemlerin bir ağa bağlanmasıyla tamamen yeni fonksiyonlar yaratılabilmektedir, ZF Innovation Truck'ın IAA 2014 galasında kanıtladığı gibi: Bu kamyon prototipinde otomatik şanzıman sistemi TraXon'un hibrid versiyonu, ZF-Lenksysteme firmasının aktarım direksiyonu Servotwin ve Openmatics'in telematik çözümleri kombine edilmiştir. Bu şekilde semitreyler ve dorseden oluşan toplamda 25 metre uzunluğundaki yük çekici, tablet uzaktan kumanda üzerinden konforlu ve emniyetli bir şekilde manevra edilebilmektedir. Bu esnada sadece hibrid sistemin elektrikli motoru devrede olduğu için emisyonsuz bir çevrim sağlanmaktadır.
 
Bu tür asistan fonksiyonlarının gelecek nesil araçlarda ne kadar önemli olacağı, teknolojik şirketler grubunun Hannover'deki iş ortakları ile gerçekleştirdiği ikinci ZF gelecek araştırması FERNFAHRER gözler önüne seriyor. Araştırma ayrıca lojistik sektörünün daha güçlü bir şekilde endüstriyelleşmesini öngörüyor. Daha şimdiden hissedilen sürücü eksikliği nedeniyle kamyoncular gelecekte kendi sürüşlerine daha fazla konsantre olmak zorundalar. Rampadaki yükleme ve boşaltma süreleri normal sürücü faaliyetlerinden ayrılmalıdır. ZF Innovation Truck bünyesindeki manevra asistanı bu tür bir çözüm senaryosu sunuyor: Hedefe vardıklarında kamyoncular kamyonlarını tablet uzaktan kumanda ile birlikte yükleme görevlilerine teslim ediyor. Sürücüler dinlenirken görevliler manevra işlerini yürütüyor.
 
Yön gösterici prototip için geçerli olanlar, ZF'nin kamyonlar, hafif ticari araçlar ve otobüsler için olan güç aktarma ve şasi teknolojisi için de sınırsız bir şekilde geçerlidir: Her özel talep için uygun bir bireysel, gelecek garantili çözüm hazır bulunur.
 
Kamyonda verimlilik potansiyelinin yükseltilmesi
Ticari taşıt güç aktarım teknolojisindeki son yenilik olarak teknolojik şirketler grubu, Hannover'deki IAA 2014 fuarında modüler şanzıman sistemi TraXon'u tanıtıyor. Çok yönlü olan bu sistem ilk kez ağır kamyonlar için bir çift kavramalı şanzıman ve bir hibrid modülü sunuyor. Teknolojik şirketler grubu kapsamlı elektronik yetkinliğinden müşteriler için ek bir katma değer yaratıyor. Örneğin TraXon için PreVision GPS gibi akıllı vites geçiş stratejileri sayesinde şanzıman, yolun ilerisini öngörmekte ve vitesleri aynı yolu devamlı giden bir sürücü gibi ileriyi görerek seçmektedir. Buna ek olarak ZF elektrik ve elektronik konularındaki uzmanlık bilgisini verimli hibrid kamyon sistemleri ve de CDC 1XL gibi akıllı şasi sistemleri için kullanmaktadır.
 
ZF, kamyon ürün portföyünde özellikle şasilerde hafif yapıyı benimsemiştir. ZF'in komple ön ve arka aksları, direksiyon ve amortisör modülleri ve sistemleri ile ticari taşıtların ağırlıkları daha bugünden azaltılabilmektedir. Daha az ağırlıklar olumlu etkilere yol açmaktadır: Daha hafif bir kamyon, daha yüksek bir yükleme kapasitesine sahip olmakta, daha az amortisörlü kütleler ise konforu arttırarak aşınmayı azaltmaktadır. Ayrıca EURO 6 normu için gerekli olan ek komponentlerden kaynaklanan fazla ağırlık ZF hafif yapı teknolojisi sayesinde dengelenmektedir.
 
Ticari araçlarda daha az yakıt tüketimi ve daha yüksek sürüş güvenliği ve konfor için önemli bir katkıyı da ZF Friedrichshafen AG ve Robert Bosch GmbH şirketlerinin yarı yarıya ortağı olduğu ZF Lenksysteme GmbH şirketi sunmaktadır. Direksiyon teknolojisi alanında lider olan şirket, doğrusal direksiyon sistemi Servoline, ayarlanabilir kanatlı pompa Varioserv ve Servotwin gibi öne çıkan ürünlerle lider konumunu perçinlemektedir.
 
Modern otobüs teknolojisi mobilitenin güvencesidir
Kentleşmenin süren trendi, dünya çapında büyük kentlerde çevre ve gürültü emisyonlarını arttırmaktadır. Bu sebeple, cazip bir toplu taşımacılık için projeler gerekmektedir. ZF teknolojisi bu hedefi ekonomik bir şekilde gerçekleştirmek için katkıda bulunmaktadır: Bu şekilde örneğin otomatik şanzıman ZF-EcoLife, otobüsleri hem daha tasarruflu hem de daha sessiz hale getirmektedir.
 
Verimli Metrobüs (BRT) sistemlerinde ayrı otobüs şeritlerinde kullanılabilmek için taşıma araçları ileriye dönük düşük zeminli akslara ihtiyaç duymaktadır. Burada Bağımsız Ön Süspansiyon RL 82 EC ve Elektroportal Arka Aks AVE 130, ZF kriterlerindendir: ZF şasi teknolojisi burada düz, engelsiz  bir araç zemini ve daha düşük zemin yükseklikleri sunmaktadır.
 
Nakliye firmaları tarafından üreticiden bağımsız her türlü otobüs ve kamyonlarda kullanılabilen ZF Openmatics telematik çözümü ayrıca avantajlar sunmaktadır ve uygulama konsepti sayesinde çeşitli uygulamalar ile genişletilebilmektedir.  En yeni Openmatics uygulamaları "Profi Driver" ve "Driving-Times", filo işletmecilerinin ve sürücülerin günlük iş hayatını nasıl kolaylaştırdıklarını IAA fuarında göstermektedir. 

 
​Volkswagen Ticari Araç’tan farklı modeller, farklı çözümler
 
Pirelli 8’inci Kez En Sürdürülebilir Şirket Oldu
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
​Volkswagen Ticari Araç’tan farklı modeller, farklı çözümler
Volkswagen Ticari Araç, Hannover’de 65’incisi düzenlenen IAA Ticari Araçlar ...
Rusya ile Belge Sorununu Erdoğan Çözdü!
Türkiye ile Rusya arasındaki "taşıma izin belgeleri" sorununa Cumhurbaşkanı ...
2015 Yılının Panel Vanı: Yeni Iveco Daily
Iveco’nun yeni hafif ticari aracı Avrupa’nın önde gelen ticarı araç basınından ...
 
Lassa V1 Challenge 28 Eylül Pazar günü
İlk üç yarış sonrası son şampiyon Can Tolon ile ilk şampiyon Burak Çukurova ...
KARSAN IAA COMMERCIAL VEHICLES HANNOVER FUARI'NDA
Türkiye’nin köklü otomotiv üreticilerinden Karsan, Almanya’nın Hannover ...
"Avrupa’ daki 16. Direkt Hattımızı İngiltere’ye açtık"
Sertrans Logistics CEO’su Nilgün Keleş: “Avrupa’da 15 ülkede 61 noktaya ...
 
Continental’in “Patlasa da Giden” Lastiğine Kristal Elma Ödülü
Continental’in patlasa dahi yoluna devam edebilen SSR (Self Supporting ...
Otokar’dan Avrupa’da Gövde Gösterisi
Son 4 yıldır Türkiye’nin en çok satılan otobüs markası olan Otokar, Almanya-Hannover’de ...
Bosch Ticari Araçlar İş Kolu Yüzde 10’un Üzerinde Büyüdü
Bosch Ticari Araç bölümü, satışlarında yüzde 10’un üzerinde büyüme kaydetti. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyelkwkamyonumsondakikaşoförkamyoncutrucksrcKamyon