Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
22 Kasım 2017 Çarşamba - 13:56

Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması 1 Aralık’ta Başlıyor

Zorunlu kış lastiği uygulaması 1 Aralık'ta başlayacak. LASİD'den sürücülere: 'Kış lastiği, kış koşullarında güvenli trafiğe katkıda bulunur. Bütün sürücülerimizi kış lastiğine duyarlı olmaya ve gerekli hazırlıkları yapmaya çağırıyoruz.'

Zorunlu Kış Lastiği Uygulaması 1 Aralık’ta Başlıyor

LASİD: Lastik, güvenli sürüşün baş şartıdır. Doğru zamanda doğru lastik kullanmalıyız. Kış lastikleri daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağlayarak kış koşullarında güvenli trafiğe katkıda bulunur. Kış lastiği uygulaması 1 Aralık’ta başlayacak. Bütün sürücülerimizi kış lastiğine duyarlı olmaya ve gerekli hazırlıkları yapmaya çağırıyoruz.

Lastik bir araçta bizi ve sevdiklerimizi yola ve hayata bağlayan en önemli parçalardan biri. Doğru lastik güvenli sürüşün baş şartıyken; doğru olmayan lastik güvenli trafik için tehdit oluşturabiliyor. Lastik Sanayicileri ve İthalatçıları Derneği; 1 Aralık tarihi itibarıyla zorunlu kış lastiği uygulamasının başlayacağını hatırlatarak sürücüleri; ‘’Doğru zamanda doğru lastik kullanma’’ konusunda uyarıyor.

Kış lastiği zorunluluğu; ülkemizde 2012 yılından beri uygulanıyor. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı, 1 Nisan 2017 tarihinde Resmi Gazete’de yayımlanan “Kış Lastiği Kullanma Zorunluluğu ile İlgili Usul ve Esaslar Hakkında Tebliğ’’e ilişkin, 25 Eylül 2017 tarihinde bir açıklama yaparak; ‘’1 Aralık ile 1 Nisan tarihleri arasında yolcu ve eşya taşımalarında kullanılan araçların kış lastiği kullanma zorunluluğu olduğunu’’ hatırlattı. Bakanlık açıklamasında ayrıca ‘’hususi araçlar için kış lastiği zorunluluğu olmasa da can, mal güvenliği ve güvenli seyahat için kış şartlarında tüm araçlar için kış lastiği önerilmektedir’’ ifadesi de yer aldı. Kış lastiği zorunluluğu; bu yıl da 1 Aralık tarihinden itibaren başlayacak ve 1 Nisan tarihine kadar sürecek. İl sınırlarında + 7 derece altındaki sıcaklıklar göz önüne alınarak gerekli duyurular valiliklerce yapılacak.

LASİD yetkilileri; kış lastiklerinin +7 derece altındaki hava koşullarına ve ıslak, karlı ve buzlu yollara özel olarak üretildiğini, özel karışımı ve sırt deseni sayesinde kış koşullarında daha fazla yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sağladığını belirterek sürücülere şu çağrıyı yapıyor: ‘’LASİD olarak, kış koşullarında sadece ticari araç sürücülerini değil trafiğe çıkan bütün sürücüleri kış lastiği kullanımına duyarlı olmaya çağırıyoruz. Kış bastırmadan gerekli hazırlıkların yapılmasını öneriyoruz. Trafiğin güvenli ve akıcı olması için; kış lastiğinin yaygın kullanımı önem taşıyor. Unutmamalıyız, doğru lastik güvenli sürüşün baş şartıdır. Doğru zamanda doğru lastik kullanmak gerekir.’’

Neden Kış Lastiği?

Kış lastiğiyle ilgili merak edilen soruları LASİD, yanıtlıyor…

Neden kış lastiği kullanmalıyız?

+7 derecenin altındaki hava sıcaklıklarında yaz lastiklerinin fren mesafesi, yol tutuşu gibi özelliklerinde ortaya çıkan olumsuzluklar araç performansının düşmesine yol açar. Bu olumsuzlukların azaltılması için kış koşullarına uygun tekniklerle donatılmış lastikler kış lastikleridir. Kış koşullarında daha yüksek yol tutuşu ve daha kısa fren mesafesi sunan bu lastikler; karayollarında trafiğin daha güvenli ve akıcı olmasını sağlar. Böylece can ve mal güvenliğimiz de daha az risk altına girer.

Kış Lastiğinin avantajları nelerdir?

Kış lastiklerinin yaz lastiklerine göre genellikle diş derinliği daha fazladır.

Kış lastiklerinde desen doluluk oranı, standart lastiklere göre daha azdır. Böylece yol yüzeyindeki su, kar, buz ve çamur gibi maddelerin oluklardan dışarı atılması daha kolay olur.

Kış lastiklerinin sırt deseninde "kılcal damar" ve "dişli omuz blokları" vardır. Bu yapı, karlı, erimiş karlı ve çamurlu yüzeylerde ilave çekiş sağlar.

Kış lastikleri, özel karışımında yer alan Silika sayesinde +7 derecenin altındaki sıcaklıklarda sertleşmez ve tutunma özelliklerini korur.

Araçta zincirim bulunuyor; yine de kış lastiği takmam zorunlu mu?

Araçta patinaj zinciri bulunması veya kullanılması kış lastiği zorunluluğunu ortadan kaldırmıyor. Ayrıca kış lastiği takılı tüm araçlarda kış koşullarında zincir bulundurulması zorunlu. Sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen çivili lastikler de kış lastiği yerine geçebiliyor.

Kış lastiğine de zincir takılır mı?

Çok zorunlu olunmadığı sürece takılmamalıdır. Takılsa bile en kısa sürede çıkarılmalıdır.

Kış lastiği kullanımı kaç dereceden itibaren etkilidir?

Kış koşullarında havalar soğumaya başlayınca (+7 derece ve altı), sürekli değişen hava ve yol koşullarında emniyetli bir sürüş ve can güvenliği için kış lastiği kullanılması tavsiye edilmektedir.

Kış lastiği zorunluluğu hangi illeri kapsıyor?

Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın ‘1 Nisan 2017 tarihli Tebliğ’ine göre Türkiye Karayollarında seyreden yolcu ve eşya taşıyan araçlar 1 Aralık – 1 Nisan tarihleri arasında kış lastiği kullanmak zorundadır, il sınırları içinde ise; bölgenin ortalama yerel sıcaklıkları dikkate alınarak uygulamanın yapılıp yapılmayacağına valilikler tarafından karar verilecek ve gerekli duyurular yine valiliklerce yapılacak. Daha önceki düzenlemelerde de olduğu gibi 1 Aralık-1 Nisan tarihlerinin 1 ay erkene çekilmesi veya uzatılması ve uygulamanın yapılıp yapılmaması kararı valiliklere bırakılmıştır.

Kış lastiği uygulamasına uymayanlar ne kadar ceza ödeyecek?

Kış lastiği zorunluluğuna uymayan araçlara denetimler kapsamında 2017 yılı sonuna kadar 625 Türk Lirası idari para cezası uygulanacaktır.
Kış lastiği alırken ve kullanırken nelere dikkat etmek gerekir?

  • Kış lastiklerinin, otomobilinizin 4 pozisyonunda birden kullanılması gerekir. Araçta sadece 2 lastiğin kış lastiği olması, ani frenleme ve viraj alma gibi manevralar sırasında aracın kontrolünü zorlaştırır.
  • Kış lastiklerini yaz lastiklerinden ayırt edebilmek için yapısal farklılıklarının yanı sıra yanaklarındaki markalamaya dikkat etmek gerekir. 1 Nisan 2017 tarihli Tebliğ’e göre;

“(M+S) işareti ile birlikte işareti”,

“Sadece (M+S) işareti”

“Sadece işareti” olan lastikler,

Sadece buzlu zeminlerde kullanılabilen “çivili lastikler” kış lastiği olarak kabul edilmektedir. Araç sahiplerinin öncelikle bu işaretlere dikkat etmesi gerekir.

Kış lastiğime geçerken yaz lastiğimi hangi koşullarda depolamalıyım?

Bu kurallar sadece kış lastiği değil, tüm lastikler için geçerlidir.

Güneş ışınlarıyla yüksek mor ötesi ışın içeren güçlü yapay ışınların ürün üzerine gelmesi önlenmelidir.

Depo zemini; betondan düzgün yapılmış olup, temiz olarak muhafaza edilmelidir.

Depo ortamı mümkün olduğunca serin, kuru ve havalandırılmış olmalıdır.

Ürünlerin tesisat boruları ve radyatörlerle doğrudan teması önlenmelidir.

Tavan/çatı, pencereler, giriş ve benzeri yerlerden su sızıntısı olmamalıdır.

Ürünleri kirletecek ve/veya zarar verecek maddeler ve yağlar depoda bulunmamalıdır.

Yangın ve diğer tehlikelere karşı gerekli önlemler alınmış olmalıdır.

 
Tunacan İnşaat, Ford Trucks’ı Tercih Etti
 
Lojistikçilerden Tırsan’a Yoğun İlgi
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
HİDROMEK Türkiye’ye Değer Katmaya Devam Ediyor!
Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) tarafından her yıl yapılan “Türkiye’nin ...
Otokar'ın Dijital Dönüşüm Panelinde Endüstri 4.0 Tartışıldı
Türkiye'nin öncü otomotiv ve savunma sanayii şirketi Otokar, 4'üncü sanayi ...
Schaeffler ve Tirsan Kardan, İş Birliğinde 20. Yıl
Türkiye’nin otomotiv parçaları tedarik sanayisinin önde gelen firmalarından ...
 
Tüvtürk, Araç Muayenesinin Önemini Anlattı
Türkiye’de trafik güvenliği ile ilgili gerçekleştirilen en büyük etkinlik ...
Temsa İş Makinaları’nın Trakya Bölgesi’ndeki En Büyük Yetkili Servisi Özen Makine İkinci Hizmet Noktasını Açtı
Türkiye iş makinaları sektörünün önde gelen firması Temsa İş Makinaları, ...
Logitrans Hava, Kara ve Taze Ürün Taşımacılığına Ayrılan Üç Özel Bölümle Kapılarını Açtı
11’nci kez düzenlenen Uluslararası Logitrans Transport Lojistik Fuarı, ...
 
SAF-HOLLAND, Türkiye Genelindeki Servis Ağını Güçlendiriyor
Türkiye’de yatırımlarını artırarak 2017 yılında Düzce’de üretim tesisini ...
KORTRIJK Busworld Fuarı’nda MAN Rüzgarı
European Coach Week (ECW) olarak da bilinen Busworld Europe (Kortrijk) ...
Ekol Fransa Büyümeye Devam Ediyor!
2012’de Fransa’da faaliyete başlayarak Ağustos 2016 itibarıyla %90 büyümeye ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
bussondakikadikkattreylerfahrer haberler türkiyeKamyonkamyoncu