Muhalefet düzenlemenin poliçe fiyatlarını düşürmeyeceğine dikkat çekti; taksi ve dolmuş hacizlerinin artacağı ifade edildi. Sigorta kapsamında tazminatlarda öncelikle özel esaslar uygulanacak eğer yoksa genel esaslar uygulanacak. Zarar gören kişiler, dava açmadan sigorta kuruluşuna yazılı başvuru yapacak, eğer 15 gün içinde cevap gelmezse dava açılabilecek. Bu yüzden araç sahibi olan bir çok kişi zorunlu trafik sigortası hesaplama işlemleri yapıyor.
Sigorta fiyatları hiç düşmediği gibi artış gösterdi ve bu yüzden milyonlarca kişi sigorta yaptırmaktan kaçınıyor. Fakat sorumluluk sigortası olan, karayollarında sürülen tüm motorlu araçların 2918 Sayılı Karayolları Kanunu'na göre sigorta yaptırması zorunludur. Herkesin merak ettiği zorunlu trafik sigortası fiyatları ne kadar sorusu da düzenlemelerle birlikte son bulacak.
Plan ve Bütçe Komisyonu'nda trafik sigortası ile ilgili maddeler kabul edildi.
Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek önce basına açıklama yaptı daha sonra Twitter'dan müjde verdi. Rekabet kurulu sigorta firmaları hakkında araştırma yaptı ve bu araştırma sonucunda 33 şirket hakkında soruşturma açıldı. Torba tasarıda yer alan trafik sigortası ile ilgili Mehmet Şimşek "Sigorta şirketleri zarar ettiği için prim artırıyorlar, prim arttığı için, belki yarın öbür gün sigortasızlık sorunu ile karşı karşıya kalabiliriz. Primler çok ciddi yükseldiği zaman kayıtdışılık sorunu ile karşı karşıya kalabiliriz." dedi.
Soruşturmaya göre eğer şirketlerin haksız olduğuna dair bir karar çıkarsa mağdur olan tüketiciler ücretlerini geri alabilecek. Bilinçli Tüketiciler Platformu Sözcüsü Mehmet İmrek "Daha farklı bir zarara uğrar ise onun da zararını isteyebilir. Belgelendirmek kaydıyla." dedi. Başbakan Yardımcısı Mehmet Şimşek "Çalışma çerçevesinde, primleri istikrara kavuşturmak amacıyla bazı tedbirlerin alınması uygun görülmüştür. Bu tedbirlerden bir kısmı sigorta şirketlerinin yükümlülüklerinin azaltılmasına yönelik, bir kısmı ise uygulamayla ilgili sorunların çözümüne yöneliktir. Şirket yükümlülüklerinin azaltılmasına yönelik alınan ilk tedbir Karayolları Trafik Kanunu değişikliği olup, taslak Bakanlar Kurulu tarafından imzalanarak hükümet tasarısı olarak TBMM’ye gönderilmiştir. Tasarıyla kişilerin kendi kusurundan yararlanamaması ilkesi getiriliyor. Sigortalının sorumluluğu altında olmayan hususlarda sigorta şirketinin tazminat ödeme yükümlülüğünü ortadan kaldıran tasarıyla trafik sigortası kapsamının genel şartlarla belirlenmesi hususunda yetki alınıyor. Bu düzenlemenin yürürlüğe girmesiyle sigorta şirketleri bakımından belirsizlikler ortadan kalkmış olacak, tazminat yükü daha öngörülebilir hale gelecek, bu suretle fiyatlamada istikrar sağlanmış olacaktır." dedi.
İstanbul Sigorta Acenteleri Derneği Başkanı Turusan Bağcı ise "Bu yasayla bir kere primler düşmeyecek. Ama tekrar dramatik şekilde de artmayacak. En azından belirli bir seviyede durmasını hedefliyoruz. Belki bir miktar iyileşme yapılabilir, ama düşmeyeceğini net bir şekilde söyleyebiliriz." dedi. Sigortası bulunan sürücüler ise bu kanuna göre yeni gelişmelerin kendilerini etkileyip etkilemediğini merak ettiği için takip ediyor. Kanun'da değişikliği ön gören yasa taslağında 90. madde olan "maddi ve manevi tazminat" değişitiriliyor ve "zorunlu mali sorumluluk sigortası kapsamındaki tazminatlar bu kanun ve bu kanun çerçevesinde hazırlanan genel şartlarda öngörülen usul ve esaslara tabidir. Söz konusu tazminatlar ve manevi tazminata ilişkin olarak bu kanun ve genel şartlarda düzenlenmeyen hususlar hakkında Borçlar Kanununun haksız fiillere ilişkin hükümleri uygulanır." şeklinde yeniden yapılandırılıyor. TBMM'nin bu maddeyi yasallaştırması bekleniyor. Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) İcra Kurulu Başkanı Fatih Şener şunları söyledi "Sektörümüz Uluslararası Zorunlu Trafik Sigortası (Yeşil Kart) için ortalama yıllık bin avro öderken, Türkiye’deki zorunlu sigorta için ortalama yıllık 6 bin lira, yaklaşık 2 bin avro ücret ödüyor. Türkiye'deki araçların yaklaşık 3 bin avro ücret ödediği ulusal ve uluslararası zorunlu trafik sigortası için Bulgaristan araçları 650 avro, Macaristan araçları 700 avro, Slovakya araçları ise 435 avro ödemektedir. Filomuz Avrupa’nın en genç filosu, neredeyse tamamı araç takipleri ile izleniyor. Avrupa yollarında sürüş ve dinlenme kurallarına harfiyen uyan, tamamı eğitimli ve psikoteknik testlerden geçen özel 'SRC3 Belgeli' sürücüler tarafından kullanılan filomuzun, yurt içinde 365 gün trafikte olan hafriyat kamyonları ve dahili taşımacılarla aynı havuzda değerlendirilmesi haksızlıktır. Yaptığımız bir çalışmada rastgele seçilen bir grup uluslararası taşıma filosunda hasar pirim oranı yüzde 34 çıkmıştır. Sektörümüze bu gözle bakılırsa haksızlıklar da son bulacaktır." dedi.