Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
10 Mart 2014 Pazartesi - 16:00

"Adamlar Yapmışlar, Çok Da İyi Yapmışlar

Ford 1838 T çekiciyi test etmek için ekibimizle birlikte İstanbul’daydık. Aracı firmanın gözünden tanımak amacıyla firma yetkilisi Ahmet Birge’yle konuştuk ve ardından Ford Cargo Ağır Ticari Ürün Uzmanı Hakan Can ile görüşerek araç hakkındaki teknik bilgileri edindik. Firmadaki röportajımızın ardından 1838 T çekiciyi test etmek üzere yola koyulduk. Aracı tam anlamıyla test etmek için yükleme yapmamız gerektiğinden yetkililerle birlikte Asyaport’un Hadımköy’de bulunan deposuna gittik.

 Adamlar Yapmışlar, Çok Da İyi Yapmışlar

Asyaport konteynır taşımacılığı yapan bir şirket olduğu için aracımıza depoda bulunan konteynırlardan birini yüklüyoruz. Araç yük alırken hiç zorlanmıyor. Zaten deponun alanı geniş olduğu için yük alınacak alana rahatça girip çıkıyor. Çekiciye yük yüklendikten sonra şoförümüzün yanına geçerek yolculuğumuza başlıyoruz. Hadımköy’deki Asyaport’un deposundan Beylikdüzü’ne doğru yola çıkıyoruz. Bir yandan seyir halindeyken bir yandan da başlıyoruz şoförümüzle sohbet etmeye…

Şoförümüz Emin Turplı 20 yılını yollarda geçirmiş, deneyimli bir kamyon şoförü. İki aydır Ford Cargo 1838 T çekiciyi kullandığını söyleyen Emin Bey; daha öncesinde birçok farklı firmada çalışıp farklı markalardaki kamyonları kullandığını dile getiriyor.

Şoförümüz ;‘Ben aşağı yukarı 4 yıldır limanda çalışıyorum. Öncesinde farklı firmalarda daha güçlü motorlu araçlar kullandım. Ford da çok güzel bir marka ancak daha önce kullandığım araçların beygir gücü daha yüksekti. 480 beygirlik bir araç kullanırken bir anda 380 beygire düşünce aradaki farkı fark edebiliyorsunuz. Örneğin 26-27 tonluk bir yükle rampa çıkmaya başladığım zaman haliyle iki üç vites birden düşmek zorunda kalıyorum.’diyor

Aracın yük alma esnasındaki manevra kabiliyetini bir de şoförün ağzından duymak için ‘Araç yük alınacak sahaya rahatlıkla girebiliyor mu? Manevra kabiliyeti yeterli mi?’şeklinde bir soru yöneltiyoruz.

‘Alana rahatlıkla girebiliyorum, manevra esnasında herhangi bir sorun yaşamıyorum. Bu araçla ilgili en büyük sıkıntılarımdan bir tanesi kabinin rahatsız olması. Biz uzun yol şoförüyüz, yeri geliyor bir hafta bu aracın içinde yatıp kalkıyoruz. Çoğu zaman kıyafetlerimizi araçta giyip çıkarıyoruz. Ama aracın kabin genişliği yeterli olmadığı için rahatlıkla giyinip soyunamıyoruz. Boyum o kadar uzun olmamasına rağmen kafam kabine çarpıyor. Artı araçta yemek yiyebileceğim bir yerim yok, yağışlı havalarda dışarıda yiyemiyorum. Bizim normalde dorselerde sandıklarımız oluyor ama kabinde yer sıkıntısı olduğu için onu açıp yemek yiyemiyorum. ‘

‘Peki, yük alma esnasında alana yaklaşırken aynalar görüş mesafesi için yeterli oluyor mu? Yanaşacağınız alanı rahatlıkla görebiliyor musunuz?’ şeklindeki sorumuza ise şoförümüz şöyle cevap veriyor:

‘Aynalarla ilgili hiçbir sorunum yok. Yük alma ve seyir esnasında yeterli görüş alanını sağlıyor. Ama aracın yan camları lastik bir şeritle ikiye bölünmüş. Aynaya bakmak istediğimde bu lastik şerit direk aynanın ortasına geliyor ve bu da görüş mesafemi daraltıyor. Ayrıca camı açmak istediğimde şeridin bir tarafındaki cam aşağıya inerken diğer tarafı sabit kalıyor.  Camın tamamı açılır kapanır olsaydı bence daha iyi olurdu.

Onun dışında araçla ilgili bir sıkıntım yok. Ford güzel bir araç yapmış, bir iki sorun dışında gayet tercih edilebilir bir araç.’

Aracın fren yeterliliğini anlamak amacıyla ‘Araç rampada sorunsuzca durabiliyor mu? Frenleri nasıl?’ bir soru yöneltiyoruz.

‘Aracı yüklüyken de rampada sorunsuzca durdurabiliyorum. Vites ve frenlerinde herhangi bir sorun yaşamıyorum. Aracın şanzımanı çok güzel. Ağır yük yüklendiğinde şoförü yormayacak şekilde rahat bir şanzımanı var.

Geri gidişlerde de hiçbir sorun yaşamıyorum. Sadece aynalarda camın ikiye bölünmüş olmasından dolayı sorun yaşıyorum. Mesela yağışlı havada yan camın sağ tarafını silme imkânım olmuyor. Camın tamamı açılır kapanır olsaydı, kapatıp açma esnasında yandaki keçeler camın tamamını temizlerdi ancak yarısı açılıp kapanabildiği için keçeler sadece yarısına yetiyor. Ben yolda giderken camları silmek için durmak zorunda kalıyorum. ‘

‘Rampadan inerken vites geçişleri nasıl?’

‘İnişlerde ve vites geçişlerinde herhangi bir sıkıntı yok. Artı dört kademe bir retarder yapmışlar. Çok mükemmel. İnişlerde bu retarderin bana çok büyük faydası oluyor. Bu sayede vitesi düşürmeden viraja girebiliyorum. Fren ve retarder yardımıyla rampa aşağı da çok rahat bir şekilde inebiliyorum. Ford bu aracı bir iki sorun dışında gerçekten çok güzel yapmış.’

Direksiyonun şoför için rahat olup olmadığını anlamak amacıyla ‘Direksiyon hidrolik mi? Rahatça çevirebiliyor musunuz? ‘ sorduğumuz sorumuza şoförümüz

‘Direksiyon hidrolik ancak çok sert. Artı çok ince, iyi kavramak açısından biraz daha dolgun ele gelir olabilirdi. ‘ şeklinde cevap veriyor.

‘Aracın yol tutuşu nasıl?’

‘Bu arabayı yolda tutamıyoruz çok geziyor J Şaka bir yana yol tutuşunun da iyi olduğunu söyleyemem. Şöyle söyleyeyim: rüzgârlı bir havada otobanda başka bir arabayla beni yan yana giderken takip ederseniz arabanın hafifçe savrulduğunu hissedersiniz. Bu da aracın ön takımından kaynaklanan bir sorun.’

Hem firma hem de kullanıcı için en önemli konulardan biri olan yakıt tüketimine ise ‘Yakıt tüketimi nasıl? 100 km.de ne kadar yakıt tüketiyor?’ şeklinde bir soru ile değiniyoruz.

Şoförümüz; ‘Bu hafta hafif tonajda Ankara’ya gidip geldim. Çeyrek depoyla gidip çeyrek depoyla geri döndüm. Yüzde olarak verecek olursam, 100 km.de 22 litre diyebilirim. Bu da diğer markalarla kıyasladığımızda çok iyi bir oran. ‘diyor.

‘Aracın yatakları nasıl? Rahat uyuyabiliyor musunuz?’

‘Yatakları dar. Ben Ford Cargo’nun 1830’unu da kullanmıştım. Ebat olarak aynı diyebilirim.’

1838 T çekiciyi bir alt modeliyle de karşılaştırabilmek için şoförümüze ‘1830’u da kullanmışsınız. Bir karşılaştırmak yaparsak bu araç hakkında neler söyleyebilirsiniz?’ şeklinde bir soru yöneltiyoruz.

‘Motor gücünün 1830’dan çok daha güçlü olduğunu, vites geçişlerinin çok daha yumuşak olduğunu söyleyebilirim. Eski modelle bu aracı vites, motor veya şanzıman olarak kıyaslayamayız. Bu araç kesinlikle daha güzel ve rahat.  Tabir-i caizse adamlar yapmış:), iyi de yapmışJ

 
Emniyet ve Konfor İçin Doğru Amortisör
 
“Ford’la kaldıramadığım yüküm kalmadı…”
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Türkiye'nin Yıldızı Iveco
Fiat Grubu’nun ticari araç markası olan Iveco, Türkiye’de yıllardır var ...
Doğal Gaz Kamyonda Yeni Trend
Her şeyin doğalını ararken, dünya tamamıyla ekolojik dengeye konstre olmuşken ...
MAN’ın ‘yeni aslanı’nı test ettik!
Bu ay test sürüşü sayfamız için Haziran ayında lansmanı yapılan ve MAN’ın ...
 
AVİA TÜRKİYE’DE
Kamyonum Dergisi her ay olduğu gibi yenilikleri takip etmeye devam ediyor. ...
‘ADAMLAR YAPMIŞLAR, ÇOK DA İYİ YAPMIŞLAR’
Bir test sürüşü maceramız daha başlıyor. Kamyonum Dergisi olarak Ford ...
“Araç Alacak Olsam Yine Iveco Alırım”
Bu ayki test sürüşümüzü Iveco Stralis 450 AT serisi ile gerçekleştiriyoruz. ...
 
FORD CARGO 4136 M MİKSERLE ŞENTEPE GÜZERGAHI’NDA YOLA ÇIKTIK
Evet bir test sürüşünde daha şoförümüz ve biz başbaşayız... Yine yıllarını ...
İSTER YÜKLÜ İSTER BOŞ DAILY 70C15 İLE RAHAT SÜRÜŞ
IVECO’nun Taşımacıların İhtiyaçları Doğrultusunda Piyasaya Sunduğu 7 TONLUK ...
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
src
news
sondakika
bus
truck
fahrer
şoför
haberler
kamyoncu