GÜNDEMHABERLERTESLİMATDENİZ TAŞIMACILIĞI FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter
Mamak Belediyesi 52 Yeni Aracını Teslim Aldı
Mamak Belediyesi 52 Yeni Aracını Teslim Aldı
TAŞIMACILIKTA ÖNCÜ FİRMA ARINAK LOJİSTİK
TAŞIMACILIKTA ÖNCÜ FİRMA ARINAK LOJİSTİK
45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

45 Krone Units For RTS Transport Service GmbH

1 2 3 4 5 6
12 Kasım 2019 Salı - 09:33

"Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor"

Kamyonum Dergisi olarak belediye filolarını mercek altına almaya devam ediyoruz. Bu kapsamda Başkent Ankara’nın Sincan ilçesine konuk olduk. Ankara’nın en kalabalık ilçeleri arasında yer alan ilçede devam eden belediye hizmetlerini, Sincan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Fahri Kılıç ile konuştuk. Kılıç, “Kamuda kullanılan araçların insan odaklı geliştirilmesi gerekiyor.” dedi.

 Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor

“95 Araç 481 Personel ile Hizmet Yürütmekteyiz”

1995 yılından bu yana Sincan Belediyesi çatısı altında görev yapan Fahri Kılıç, 2018’den itibaren ise Temizlik İşleri Müdürü olarak görevine devam ediyor. Açıklamalarına Sincan hakkında bilgiler vererek başlayan Kılıç, “Sincan Belediyesi 57 mahalleden oluşmaktadır. 28 tanesi merkez mahalledir. 29 tanesi de köyden dönüştürülmüş mahallemiz bulunuyor. Süpürme, çöp toplama, kentsel atık dediğimiz koltuk dolap gibi atıkların kaldırılması, zirai atık dediğimiz budanan ağaçların kaldırılması ve tadilat atıklarını kaldırıyoruz. Bunların dışında cami süpürme hizmetimiz ve geri dönüşüm hizmetlerimiz de var. 95 araç 481 personel ile hizmet yürütmekteyiz” dedi.

“2020 Yılı İçerisinde Çöp Kamyonu ve Diğer Hizmet Gruplarını Almamız Gerekiyor”

95 aracın kullanıldığı hizmet türlerini sıralayan Kılıç, kiralama yöntemine de başvurduklarını belirtti. 2020 yılında filonun genişletilmesi için çalıştıklarını kaydeden Fahri Kılıç, “95 aracın 35 tanesi çöp kamyonu, 18 tane süpürge var. Süpürgelerin 16 tanesi büyük, 2 tanesi de küçük. 18 tane Connect Courier dediğimiz panelvan tarzı araç ve transit dediğimiz araçlardan filomuz oluşmaktadır. Geriye kalanlar ise küçük hafriyat araçları ve su tankerinden oluşmaktadır. Araçlarımızın büyük bir kısmının mülkiyeti Sincan Belediyesi’ne aittir. Bu araçlardan 18 tanesi kiralıktır. Araçlarımız 2013 modelden başlar ve 2019 modele kadar çeşitli modelleri de vardır. Bizim sektörümüzde araç ve iş makinası olmazsa olmazdır. Bundan dolayı rutin olarak ya da belli dönemlerde filo almamız gerekir. Bunu yayarak 2-3 araç şeklinde almak da olabilir. Tabii ki bizim de 2020 yılı içerisinde çöp kamyonu ve diğer hizmet gruplarını almamız gerekiyor. Bununla alakalı çalışmalarımızı da yürütmekteyiz” diye konuştu.

 

"Aracın Markasından ve Fiyatından Daha Ziyade Önemli Olan Bizim Kullanım Amacımızdır”

Araç alırken araştırdıkları konuları sıralayan Sincan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Fahri Kılıç, ilk olarak ihtiyaca yönelik yatırım yapmanın daha mantıklı olduğunu kaydetti. Fonksiyonel olmayan bir aracı ucuza almanın mantıklı olmayacağını ifade eden Kılıç, “Öncelikle aracın markasından ve fiyatından daha ziyade önemli olan bizim kullanım amacımızdır. Misal; genelde merkez mahallelerimizde dar sokaklarımızın mevcut olması nedeniyle çöp toplamak amacıyla aldığımız araçların dönüş yüksekliğini baz alarak hedef oluşturuyoruz. Bundan sonra ikinci planda; fiyat, servis ve sağlamlık geliyor. Çünkü aracı aldıktan sonra sokakta dönmemesi, işi görememesi bizim için fiyatından, servisinden, markasından ve sağlamlığından daha önemlidir. İkinci olarak servise bakıyoruz. Aracı aldıktan sonra servis hizmetinin olmaması ya da yedek parçasından dolayı maliyetlerinin yüksek olması, bizim kamu işletme kültüründeki bütçe dengesini sağlamak açısından uygun olmuyor” şeklinde konuştu.

“Araçlarımız Baskı ve Stresle Çalışıyor”

Belediye çatısı altında hizmet veren araçlarda yıpranmanın çabuk gerçekleştiğini ifade eden Kılıç, ekonomiye önem verdiklerini söyledi. Bu bakımdan hesap yapmanın önemli olduğunu belirten Fahri Kılıç, “Yeni araçların bile 1-2 yıl içerisinde tekrar tekrar kontrol edilmesi, bakımdan geçmesi ya da revize edilmesi gerekiyor. Çünkü yoğun çalışan araçlar baskı ve stresle çalışıyor. Bazı araçlar 3-5 yıl içinde dökülmeye başlıyor. Genellikle tampon ve alt aksamın dökülmesi, makasların kırılması gibi sorunlar yaşanıyor. En son tercihimiz fiyattır çünkü bir atasözünde diyor ki, ‘Ucuz et yiyecek kadar zengin değiliz’. Biz de karşılığı olmayan bir şey alacak kadar hesabını bilmeyen kişiler değiliz. Yönetim zatında bu paraya önem veriyoruz. Fiyattan sonra ise markaya bakıyoruz. Markalaşmış, kurumsallaşmış, uluslararası arena da yer edinmiş bir marka tabii ki tercihimiz oluyor” ifadelerini kullandı.

 

“Önceliğimiz Mercedes”

Servis konusunda belediyenin tercihleri hakkında ipuçları veren Kılıç, “Yüzde 60’a yakın Mercedes kullanıyoruz. Servisimiz ise Mengerler. Üst yapıda yüzde 40 olarak Efe, yüzde 20 Ender ile çalışıyoruz. Iveco ile Ford araçlarımız da var. Küçük araç gruplarımızda Ford’u tercih ediyoruz. Büyük araç gruplarımızda da bizim bölgemizde önceliğimiz Mercedes. Tabii ki Ford’da bir gelişme var ve onu da devre dışı bırakmıyoruz” bilgilendirmesinde bulundu.

“DMO’nun Bilgi ve Kontrolü Bizim İçin Büyük Bir Avantaj”

Araç alımlarında Devlet Malzeme Ofisi’ni (DMO) sıkça tercih ettiklerini kaydeden Fahri Kılıç, “Alımlarda DMO ilk tercihimiz. Genelde kullandığımız araçlar uzun ömürlü ve DMO bizim için büyük bir avantaj. Teknolojinin değişmesi, yeni kanunların çıkması, trafik kanunları, standartların belirlenmesi sonucu araç üzerindeki değişiklikleri takip etme zorunluluğu oluşturuyor. Bununla alakalı da personel eğitiminin yetersiz kaldığı durumlarda DMO’nun bilgi ve kontrolü bizim için büyük bir avantaj. Bu avantajın getirilerinden faydalanıyoruz. Bu birinci kısmı ve diğer bir kısmı ise istediğimiz markayı istediğimiz zaman diliminde değerlendirerek pazarlığı yapılmış bir şekilde resmi prosedür ile alınmak bizim için büyük kolaylık” değerlendirmesinde bulundu.

“Motor Düzeyinde Teknik Bilgi Gerektiren Konularda Servisler Devreye Giriyor”

Sincan Belediyesi’nin araçlarda oluşan eksiklikleri kendi bünyesinde tamamlandığını ifade eden Kılıç, “Küçük üst yapıları zaten birimimizde kendimiz imal ediyoruz. Her şeyi ihale etmek ve birilerine göndermek doğru bir seçenek değildir. Elbette hepsini kendinizin yapması da doğru bir seçenek değildir. Doğru seçeneği belirleyip hareket ediyoruz. Bizim burada lastik, elektrik arızası, ufak tefek boyamalar, kaporta düzeltmeleri, parça değişimleri ve kaynak işleri yapılıyor. Ama motor düzeyinde teknik bilgi gerektiren konularda servisler devreye giriyor. Servisler daha profesyonelleştiklerinden dolayı bir zorunluluk haline geliyor. Ayrıca ekonomik de geliyor” dedi.

“Kiralama Yöntemine Gidiyoruz”

Sincan’ın ihtiyaçları doğrultusunda araç kiralama hizmeti de aldıklarını açıklayan Fahri Kılıç, “Bunun dışında daha çabuk yıpranan ve mülkiyetimize geçtiği zaman kullanılmadığından dolayı ekonomik olarak bize sıkıntı veren, yer işgal eden araçlar için de kiralama yöntemine gidiyoruz. Bunlar ufak tamirler için kullandığımız transitlerimizi, servis hizmeti sunan minibüs ve otobüslerimizi, cenaze araçlarımızı kapsıyor. Bu araçlarımız uzun mesafelerde kullanıldıklarından dolayı daha fazla maliyet oluşturmamaları amacıyla kiralama yöntemine gidiyoruz” diye konuştu.

“Farklı Araç Gruplarına Yönelmeye Başladık”

Geçmiş 25 yıl ile günümüzdeki belediye hizmetlerini kıyaslayan Sincan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Fahri Kılıç, sıfır atık projesi kapsamında yapılan geri dönüşümden de bahsetti. Gelinen noktada araç ihtiyacının arttığını anlatan Kılıç, “Yıllar önce kısıtlı verilen hizmetler geliştirildi. Bundan 25 yıl önce bir çöp toplama hizmeti verilirken, şimdi çöp toplama hizmetinin yanında genel temizlik dediğimiz cadde sokak temizlikleri yapıyoruz. Yolları ve konteynerleri yıkıyoruz. Günlük olarak evsel atıkların yanında sokaktaki ufak ambalaj atıklarını alıyoruz. Sıfır atık kapsamında 14 farklı türdeki ambalaj atıklarını geri dönüştürüyoruz. Tadilat atıklarını, koltuk ve kanepeleri alıyoruz. İnsanların doğaya yönelmesi sonucu çıkan yeşil alan atıklarını alıyoruz. Baktığımızda da Sincan’ın yeşil alan konusunda üst sıralarda olduğunu rahatlıkla görebiliyoruz. Belki bizim 2 damperli kamyon ihtiyacımız varken, çeşitliliğimizin artması sonucu farklı araç gruplarına yönelmeye başladık” şeklinde konuştu.

“Kamuda Kullanılan Araçların İnsan Odaklı Geliştirilmesi Gerekiyor”

Son olarak araç üretimi yapan firmalara seslenen Fahri Işık, konuşmasını şu şekilde tamamladı: “Bizim sektörümüzde genelde gece çalışılmasının sebebi, araçların teknik özelliklerinden dolayı gündüz çalışamamamızdır. Yani yetişkin bir insan boyunu aşan görüş açısıyla araç kullanıyoruz. Bu da olmuyor. Havaalanında, barajda ve inşaatta kullanılan aracın sadece damperini çıkarıyoruz ve üstüne çöp konteyneri koyuyoruz. Bunun sonucu olarak da dar bir sokakta, yüzlerce binlerce insanın olduğu bir alanda bu hizmeti yaparken zorlanıyoruz. Kamuda kullanılan araçların insan odaklı geliştirilmesi gerekiyor. Geceleri çöp topluyoruz ve kamyonun sesi boş bir arazide gibi çıkıyor. İzolasyona buna göre bakmamız gerekiyor. Yakıt emisyonu, salınımı ve katalizörü buna göre olması lazım. Euro 6 motor kullanıyoruz ancak motorun dışarıya sızan sesini engelleyemiyoruz. Yani insan öncelikli hizmeti sunmamız gerekirken, bazen eksik kalabiliyoruz. Firmalara tavsiyemiz, önerimiz ve talebimiz; tekerlek boyutlarının kısaltılması, dingil dengelerinin yenilenmesi. Elbette bunlar ciddi çalışma gerekiyor fakat artık hafriyat kamyonu üzerinden gitmemek gerekiyor.”

“İmdat Butonları Var ve Kaza Riski Azalıyor”

10 senedir Sincan Belediyesi Temizlik İşleri Müdürlüğünde çöp kamyonu şoförü olarak görev yapan Murat İlter, makas konusunda bazı sıkıntıların yaşandığını ifade etti. Yeni modellerde en azından kaza riskinin kalktığını dile getiren İlter, “Kampüsümüz güzel, vardiyalı bir şekilde gündüz veya gece çalışıyoruz. Çalışma şartlarımızın iyi olmasını müdürlerimize borçluyuz. Araçlarımız oldukça güzel, kaliteli ve bizim için keyifli araçlar. Tabii ki mesleğimizin zorlukları da var. Özellikle geceleri zamana karşı seri olmalıyız. Dar sokaklarda rahat hareket etmemiz gerekiyor. Fakat vatandaşların gelişigüzel park ettikleri araçlar bize büyük sıkıntı oluşturuyor. Ben Mercedes Axor marka araç kullanıyorum. 2014 model, 8 ileri ve takviyeli. Bunun yanı sıra ben daha önceden farklı araçlarda da çalıştım. Onlar da Mercedes’ti ama bu kadar ilerleyen teknolojiye sahip değillerdi. Bu araçlarda imdat butonları var ve kaza riski azalıyor ancak makas konusunda çok büyük sıkıntı çekiyoruz. Çünkü biz ıslak yük taşıyoruz. Ani duruş ve kalkışlarımız oluyor. Bir sokak içerisinde 10-15 kez durup kalkmamız gerekiyor. Yük öne geldiği için makaslara çok büyük sıkıntılar veriyor” dedi.

 

“Aynalar Daha Esnek Olabilirdi”

Belediye bünyesinde Süpürge Operatörü olarak çalışan Ergün Keleşoğlu, araçların mekanik açıdan iyi durumda olduğunu belirtti. Keleşoğlu, “Araç olarak Mercedes kullanıyoruz. Üst yapımızda ise tamamen yerli olan Erdemli kullanıyoruz. Teknik açıdan yurtdışı ile aynı ayar ve değerlerde fakat elbette bazı eksiklikleri ve farklılıkları var. Bizim araçların orta ve yan fırçalarında emici denilen mekanizma sistemleri var. İkisinin ortalama 1 metre 90 santimetre genişliğinde bir temizleme haznesi var. Yani bir sokakta sağlı sollu gittiğimiz zaman olumlu sonuç alabiliyoruz. Mercedes Atego kullanıyorum ve Sincan Belediyesi olarak zaten yenilik problemimiz de bulunmuyor. Son kalite ve donanıma sahip araçları kullanıyoruz. Fakat bizim de zorluklarla karşılaştığımız oluyor. Mesela aracın üst ekipmanları çok sert ve ağaçlara çarpabiliyor. Aynalar daha esnek olabilirdi. Süpürgede orta fırçaların daha dayanıklısı yapılabilirdi diye düşünüyorum” şeklinde konuştu.

“Diğer Araçlara Göre Yakıt Konusunda da Tasarruflu”

Sincan Belediyesi bünyesinde 2019 model Iveco kullanan Murat Güler ise, aracın özelliklerinden bahsetti. Yakıt konusunda aracın tasarruflu olduğunu belirten Güler, “Sincan Belediyesi bünyesinde kentsel atıkları topluyoruz. 9 yıldır burada çalışıyorum. Genellikle damperli Iveco marka araç kullanıyorum. Çok rahat bir araç. Hidrolik sisteminde sıkıntısı yok. Diğer araçlara göre yakıt konusunda da tasarruflu. Manevrasının da güzel olduğunu söyleyebilirim” diye konuştu.

 
"İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli"
 
Ecel: Belediyelerden Gelen Talepler Finansman Bilgi Sistemi’ne Kaydediliyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
"İtfaiye Kamyonu Alacak Belediyeler 4 Mevsimi de Düşünmeli"
Belediyelerin envarterinde bulunan araçları daha yakından tanımak, yapılacak ...
''Takograf, Bütün Halinde Düşünülüp Çözülmesi Gereken Bir Konu''
Kamyonum Dergisi olarak, mesafe tanımaksızın, ülkemizin her yanını karış ...
Avrupa'dan Afrika'ya Eroğlu Römork Yeni Ürünleri ile Yine İddialı!
Hafif ticari römork ve mini tırları ile uzun yıllardır sektöre hizmet ...
 
Eldener: ''Denetimlerin Yetersiz Olduğu Tüm Kurumlar Tarafından Kabul Edilmiş Durumda''
UTİKAD Yönetim Kurulu Başkanı Emre Eldener, denetimlerin yetersiz olduğunun ...
Dijital Takografın Üretim ve Servisinde Tek Yetkili: Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı
Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Metroloji ve Standardizasyon Genel Müdürlüğü, ...
Uzaktan ya da Yakından Veri İndirme Çözümleri
Ar-Ge faaliyetlerini kendi bünyesinde gerçekleştirerek yerli üretim yapan ...
 
TOBB: "Sayısal Takograf Cihazı ile Haksız Rekabetin Önüne Geçilmesi Hedeflenmektedir"
“Sayısal takograf, sürücülerin veriler üzerinde değişiklik yapmak üzere ...
Dijital Takograf Uygulamasında Görülen Aksaklıklar
Takograf Dosyamızın bir diğer önemli konuğu Otomotiv Satış Sonrası Ürün ...
Türkiye’de Takograf Uygulaması, Aksayan Noktalar ve Çözüm Önerileri
Sektördeki en önemli dağıtımcılardan ve üreticilerden oluşan Otomotiv ...
 
Nuray PEKCAN
“KOOPERATİFLERİ BİTİRMEYE ÇALIŞIYORLAR!”
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
MRV SİSTEMİ NEDİR?
Nizamettin KARADAĞ
NİHAYET KARAYOLLARI YANMAYA BAŞLADI
Emre ELDENER
DÖVİZ KURUNDAKİ DALGALANMALAR
Doç. Dr. Onur DİKMENLİ
BİLMİ-YORUM!
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Ihale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Aku
Lastik
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
haberler
treyler
truck
dikkat
kamyonum
türkiye
lkw
news
bus