Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
bisa
English
We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

We Will Be Active In All Ports In Turkey And Have A Share In The European Line

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
schmitz, dorse, treyler,
22 Şubat 2023 Çarşamba - 11:32

Lojistik Sektörü Olarak, Sektörün Tüm Paydaşları İle Birlikte Bir Afet Planlaması Yapmalıyız

Deprem kuşağı üzerinde yer alan ve tarih boyunca birçok kez büyük ve yıkıcı depremlerin yaşandığı bir coğrafyada doğaya karşı yaşam mücadelesi veriyoruz. İnsanlık tarihi boyunca doğa ile verilen bu mücadele, insanlar arasındaki tüm farklılıkların üzerinde ele alınması gereken bir konudur.

Lojistik Sektörü Olarak, Sektörün Tüm Paydaşları İle Birlikte Bir Afet Planlaması Yapmalıyız

Felaket anında tüm farklılıkları, tüm tartışmaları, tüm düşmanlıkları unutup, felaket yaşanan bölgeye yardımcı olabilmek için insanların seferber olması, doğal felaketlerin insanların ortak sorunu olduğuna dair toplumlar nezdinde bir farkındalık olduğunu göstermektedir. Doğal felaketler ile mücadelede insanlığın ortak birikiminden yararlanmak oldukça önemlidir. Aynı felekatler farklı coğrafyalarda farklı nedenler ve etkiler ile ortaya çıkmaktadır. Yaşanan felaketler içerisinde insanlığa olumsuz etkisi en az olanlar, nedenleri ve sonuçları ile incelenerek, olası sonraki felaketler için öğretici dersler çıkarılmalıdır.Doğal felaketler ile mücadelede geçmişte yaşanan felaketlerin nedenlerini tespit edip, zararını en aza indirmek ve felaket sonrası yapılacakların belirlenmesi açısından öğretici bir fonksiyonalitesi vardır. Afet lojistiğinde Prof.Dr. Mehmet Tanyaş hocamızın dediği gibi 3 temel konu vardır.Yardım malzemesi ihtiyaçlarının belirlenmesi, tedarik edilmesi ve ihtiyaç sahiplerine ulaştırılması. Bu konular üzerine yapılacak her çalışmaya katkı sağlamak isteriz.

“Çok Büyük Bir Felaket Yaşamış Olmak, Yaşanacağı Bilinen Daha Büyük Bir Felaketin Yaşanmaması İçin Ders Olmadı”

17 Ağustos 1999’da binlerce insanımızın vefat ettiği yıkıcı bir deprem yaşadık. Aslında bildiğimiz ama hep gözardı ettiğimiz deprem gerçeği, tüm şiddeti ile hayatımıza girdi. Olayın sıcaklığı ile takip eden yıllarda deprem riskine karşı birtakım aksiyonlar alındı. Ancak konjonktörel gelişmeler sonucu, doğa ile verilen mücadele, insanların birbirleri ile verdiği mücadelenin gerisinde kaldı. Yaşadığımız son felakette görüyoruz ki; çok büyük bir felaket yaşamış olmak, yaşanacağı bilinen daha büyük bir felaketin yaşanmaması için ders olmamıştı. Öncesi ve sonrası ile aynı ihmaller, aynı hatalar, aynı sorunlar, aynı problemler…

“En Acil ve Önemli Konular; İletişim ve Afet Lojistiğidir”

Felaketlerin etkilerinin en aza indirgenmesi konusunda önleyici tedbirler, devletin ilgili otoritelerinin etki ve yetki alanında olan konulardır.Ümid ediyoruz en kısa zamanda bu önleyici tedbirlere yönelik ciddi adımlar atılır. Doğal afetler coğrafyasında yaşayan bir toplum olarak, olası doğal felaketlere karşı hazırlıklı olmalıyız. Olası bir afet durumunda, iletişimden koordinasyona kadar afet sonrasında desteğine ihtiyaç duyulan tüm paydaşlar AFAD koordinasyonunda hazır olmalıdır.  Yaşanan felaketler sonrası görüyoruz ki, çözüm üretilmesi gereken en acil ve önemli konular; iletişim ve afet lojistiğidir. Felaketler sonrası ihtiyaç duyulan malzemelerin tedarik edilmesi, bölgeye ulaştırılması, depolanması ve ihtiyaç sahiplerine dağıtılması konusunda büyük zafiyetler olduğunu gördük. Bir tarafta bölgeye yardım götürmek için gönüllü olan tır sahiplerine diğer tarafta ihtiyaç malzemelerini tedarik eden fakat ulaştırma imkanı olmayan kurum, kuruluş, şirketlere şahit olduk. Bu noktada, LojiPark olarak gönüllü olarak devreye girdik. Afet bölgesine gitmeye hazır yükleri dijital platformumuzda yayınlayarak, portföyümüzdeki 7.000 araca ilettik. Bölgedeki STK’ların neredeyse hepsiyle bireysel iletişimler kurduk. Sürecin gizli kahramanlarından biri olan tır şoförü abilerimiz ile görüşerek ihtiyaç malzemelerinin bölgeye ulaştırılması için 350 civarı tırı organize ettik.

“Lojistik Sektörü Olarak, Sektörün Tüm Paydaşları İle Birlikte Bir Afet Planlaması Yapmalıyız”

Lojistik sektörü olarak, sektörün tüm paydaşları ile birlikte bir afet planlaması yapmalıyız. Afet sonrası kullanılacak bölgesel depolar belirlenmeli, afet sonrasında görev alabilecek gönüllü araç portföyü oluşturulmalı, uçtan uca bölgesel bazda koordinasyonu yönetecek gönüllü yöneticiler tespit edilmeli ve tüm iletişim şeması tanımlanmalıdır. Olası bir felaket durumunda kimin ne yapacağı ve nasıl yapacağı açık ve net olur ise felaket sonrası daha kısa sürede daha büyük bir oranda toparlanma olacaktır. Yaşadığımız deprem felaketinde hayatlarını kaybedenlere Allah’tan rahmet, milletimize başsağlığı ve yaralananlara acil şifalar diliyorum.

Samet Avcı

LojiPark Operasyon Müdürü

 

 
Dönemsel Olarak Kullanıma Açılan Slovenya Transit Geçiş Belgeleri…
 
Mersin Lojistik Camiası Yaraları Bir Olarak Sarmaya Devam Ediyor
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Neler Oluyor?
Dünyada neler oluyor, bizde neler oluyor diye bakacak olursak bir sayfaya ...
Iveco’dan Hızlı Taşımacılık İçin En Doğru Çözümler
Iveco Otomotiv Hafif Orta Vasıta Satış Müdürü Özer İşler, bizler için ...
Mitlog ile Uzaklar Artık Çok Daha Yakın!
Mitlog 2022 senesini hava kargo, deniz ithalat ve karayolunda gerçekleştirdiği ...
 
Hastrailer Üretimde Hızını Artırıyor!
Sene başında konulan 1.000 adetlik üretim hedefini gerçekleştirmeyi garantileyen ...
Oregon Kuralları Yeniden Yazıyor, Müşterileriyle Beraber Büyüyor!
Oregon Genel Müdür Yardımcısı Hüseyin Kıyak ile bir araya gelerek Oregon’un ...
Kamion Sektöre Hızlı Girdi! 'Ürettiğimiz Teknolojilerle İş Ortaklarımızın Operasyonlarına Verimlilik Katıyoruz'
Logitrans Fuarı’nda Kamion Kurucusu Berkay Adlım ile bir araya gelerek, ...
 
Lojistik Her Zaman Devam Edecek ve Parlayacak!
Logitrans Transport Lojistik Fuarı’nda bir araya geldiğimiz Dota Logistics ...
Güvenli, Verimli ve Konforlu Yeni Nesil DAF XF, XG ve XG+ Pazarda
DAF Trucks, Yeni Nesil araçları; XF, XG ve XG+’ı geçtiğimiz günlerde düzenlediği ...
İran Akaryakıt Uygulamasıyla Nakliyeciye Yük Oluyor!
Türk taşıtlarının önceki yıllarda Türkmenistan'dan dönüşte İran'dan akaryakıt ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Helal Sana Başkan!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
EkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglishAkü
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srcsondakikadikkatkamyoncunewsfahrerşoförlkw haberler