Advertisement
Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
bisa
English
WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

WE WANT TO BE THE BEST QUALITY, NOT THE BIGGEST

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
filo kiralama, estepe,
10 Mart 2014 Pazartesi - 16:48

MAN’ın ‘Yeni Yıldızı’nı Test Ettik!

Bu ay test sürüşü sayfamız için Haziran ayında lansmanı yapılan ve MAN’ın ağır ticari araçlar ailesine yeni katılan TGS EfficentLine’ı seçiyoruz. Antalya’da yaptığımız test sürüşünde bize bölgenin önemli otomotiv firmalarından Antoto ev sahipliği yapıyor ve test aracımızı sağlıyor. MAN ailesine yeni katılan Antoto Otomotiv’in sağladığı araçla Antalya Altınova Kavşağı-Çubuk Beli arasındaki zorlu rampalarda test sürüşümüzü gerçekleştiriyoruz.

MAN’ın ‘Yeni Yıldızı’nı Test Ettik!

MAN TGS EfficentLine lansmanı yapıldıktan sonra Türkiye’yi 6 hafta boyunca bölge bölge dolaştı. Sektör temsilcilerinden tam not alan EfficentLine çevreci ve teknik özellikleriyle ön plana çıkıyor. TGS Efficentline 18.440,  440 beygir gücünde ve 10,5 lt motor hacmine sahip. Güçlü motor frenine sahip olmasına rağmen retarderin de opsiyonel olarak sunulduğu aracımız çevreci özelliği ile de iddiasını sürdürüyor. TGS EfficentLine yakıt tasarrufu sağlayan aerodinamik yapıya sahip. Euro 5 Modern Common Rail Diesel Motorları daha az yakıt tüketerek daha fazla randıman üretebilmekte ve daha uzun bir ekonomik ömür sunuyor.

 

Bu seferki testimizi uzun yıllardır uluslararası yollarda akaryakıt taşımacılığı yapan Mustafa Çomak ile gerçekleştiriyoruz. 12 yıldır Hesapçıoğlu Petrol’de çalışan şoförümüz ile yolculuğumuza ve sohbetimize başlıyoruz.  

 

Bildiğiniz gibi test sürüşlerimizde kullanıcıların en fazla önem verdiği konular olan Özellikle ‘yakıt tasarrufu’, ‘sürüş konforu’, ‘fren performansı’, ‘manevra kabiliyeti’, ‘dayanıklılık’ ve‘çekiş gücü’ konularını şoförlerimizden değerlendirmelerini istiyoruz.

 

“Dört Dörtlük Bir Araç”

Daha önce MAN kamyon kullanmadığını belirten şoförümüz; bizim testimizin daha tarafsız olacağı konusunda da inancımıza katkı sağlıyor ve kabin diyoruz:

Diğer araçlara kıyasla bu aracın çok konforlu olduğunu, dört dörtlük bir araç olduğunu belirtiyor şoförümüz. Şoför koltuğunda sürüş esnasında hiç yorulmadığını da sözlerine ekliyor. Ayrıca kabinin motor sesini hiç içeri almadığını belirten Çomak “Diğer kullandığım araçlarda istediğiniz kadar camları kapatın kabin gürültüsü insanın canına yetiyor!” diyerek memnuniyetini bu sözlerle ifade ediyor.

 

“Yarım Debriyaj Gibi Dorseye Yanaşılıyor”

Genellikle bu çekici ile tanker kullandığını belirten Çomak hem manevrasına hem de tankere yanaşmasına hayran kaldığını ifade ediyor. “‘Dm’ ve ‘Rm’ modu diye bir özellik var. Bu geri geri yanaşırken çok işe yarıyor. Rm moduna aldığınızda gaz vermeden yavaş yavaş geri geri gelebiliyorsunuz. Çok riskli bölgelerde avantaj sağlıyor” diyen Çomak bu modların yarım debriyaj görevi gördüğünü de belirtiyor.

 

Özellikle ağır vasıta araçlarda aynalar şoförlerin vazgeçilmezleri arasında. “Bazı araçların ön tarafını görmek için ayna mevcut olmuyor. Sonradan şoför isterse taktırabiliyor. Ben bu araca sadece iki tane paspas koydum! ” diyen Çomak araçtaki standartları bu kendine has ifadeyle belirtiyor.

 

“Retarderi Çekmeden Durdurmak Mümkün Değildi”

12 yıldır birçok araç kullandığını belirten Çomak “şimdi isim vermek istemiyorum ama bazı araçlarda retarderi çekmeden aracı durdurmak mümkün değildi! MAN’da hiç öyle bir sıkıntı yok! Bu aracın retarderi yok ama motor freni retarderin görevini fazlasıyla görüyor.” diyor. Ayrıca motor freninin araca hiçbir zararının olmadığını söyleyen Çomak “retarder gibi bakım maliyeti de gerektirmiyor. Bu da filo sahipleri için çok önemli bir avantaj” diyor. “Auto” konumundayken frene basıldığında motor freninin otomatik devreye girdiğini söyleyen şoförümüz “otomatik şanzımanın olması da çok büyük avantaj sağlıyor. Frene basıldığı andan itibaren aracın hızına göre vitesi otomatik düşürüyor. Siz manuel vitesli bir araçta bu vites düşüşlerini bu kadar hızlı yapamazsınız.” diyor.

 

Çomak şoförlerin ön rüzgârlığı çok sevdiğini ancak bunun yanlış bir algılama olduğunu da sözlerine ekliyor. Ön rüzgârlığın MAN’ın bu modelinde olmadığını, bunun da yakıt tasarrufu sağladığını vurguluyor.

 

MAN TGS Efficentline 440 beygir motora sahip olduğunu söyleyen Çomak “Ekranımdan siz de görebilirsiniz; araç 1500 devire gelmeden vites değiştiriyor. Bu da yakıt tasarrufu sağladığının bir göstergesi. Tabi yakıt tasarrufunda; kullanılan lastik de çok önemli. Bu araçta Bridgestone lastikleri kullanılıyor.”

 

“Her şey Elimin Altında”

Şoförümüz aracı kontrol edebilmek için her şeyin elinin altına olmasını çok beğendiğini söylüyor. Aracın yol bilgisayarı, hız sabitleme, termomat, müzik çalar gibi özelliklerinin kontrolünü direksiyon üzerinden sağlayabildiğine dikkat çeken şoförümüz böylece dikkatinin dağılmadığını ve gözünü yoldan ayırmadan kontrolleri sağlayabildiğini belirtiyor.

 

“Yokuş Kalkış Destek Sistemi Büyük Kolaylıkmış”

“Bu araçta ‘Yokuş Kalkış Destek Sistemi’ de varmış. Bu şoförler için çok büyük bir kolaylık; Güvenlik açısından çok önemli bir özellik. Araç rampada kalkarken üç-dört saniye frenleme yapıyor. Bu aracın geri kaçmasını engelleyen bir sistem” diyor. Tabii bunu bizim de yaşayarak görmemiz gerekli! Şoförümüzden bu performansı gerçekleştirmesini rica ediyoruz ve görüyoruz ki gerçekten söylendiği gibi…

 

 

Freni Test Ediyoruz!

Önce aracımızı 70 KM hızla giderken şoförümüz frene basıyor. Daha sonra aracımızın hızı 80 KM’ye çıkarıyor ve tek tekerin suya girdiği anda frene basılıyor. Sonuç etkileyici! “Aracımızda Knorr-Bremse fren sistemi kullanılıyor. Tekerlekler çapraz frenleme özelliğine sahip! Bu savrulmayı en aza indiriyor. ESP harika bir sistem. Sizin olduğunuz tekeri hissedebildiniz mi? O tarafta mıcır ve su olduğu için sistem o tekeri tutuyor-bırakıyor, tutuyor bırakıyor. Böylece savrulma önlenmiş oluyor.”  diyen şoförümüz bu sistemin son derece güvenli olduğunu bu sözlerle vurguluyor.

 

“Madenlerde Neden Sürekli MAN’la Karşılaşırsınız?”

“Bunlara ‘Kemikli Araba’ diyorlar ya, son derece hakkılar. Neredeyse bütün madenlerde karşınıza MAN çıkacaktır. Çünkü yürüyen aksamı çok kuvvetlidir. Zaten öyle de olması gerekir, sonuçta çok ağır şartlarda çalışılıyor. Böyle çalışma koşullarında hiç bir şey riske atılamaz!” diyerek MAN’ın sağlamlığına vurgu yapan şoförümüze bu sözlerin ardından veda ediyor, bizi aracımız hakkında layıkıyla aydınlattığı için teşekkür ederek uğurluyoruz.

 
Tamamı Çek Cumhuriyet’inde İmal Ediliyor
 
Karsan'dan Batman'a ''Jest''
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Tamamı Çek Cumhuriyet’inde İmal Ediliyor
Kamyonum Dergisi her ay olduğu gibi yenilikleri takip etmeye devam ediyor. ...
“Ford’la kaldıramadığım yüküm kalmadı…”
Bu ay çok farklı sektörlerde kullanılabilen ve kullanıcılarına çok büyük ...
"Adamlar Yapmışlar, Çok Da İyi Yapmışlar
Ford 1838 T çekiciyi test etmek için ekibimizle birlikte İstanbul’daydık. ...
 
Türkiye'nin Yıldızı Iveco
Fiat Grubu’nun ticari araç markası olan Iveco, Türkiye’de yıllardır var ...
Doğal Gaz Kamyonda Yeni Trend
Her şeyin doğalını ararken, dünya tamamıyla ekolojik dengeye konstre olmuşken ...
MAN’ın ‘yeni aslanı’nı test ettik!
Bu ay test sürüşü sayfamız için Haziran ayında lansmanı yapılan ve MAN’ın ...
 
AVİA TÜRKİYE’DE
Kamyonum Dergisi her ay olduğu gibi yenilikleri takip etmeye devam ediyor. ...
‘ADAMLAR YAPMIŞLAR, ÇOK DA İYİ YAPMIŞLAR’
Bir test sürüşü maceramız daha başlıyor. Kamyonum Dergisi olarak Ford ...
“Araç Alacak Olsam Yine Iveco Alırım”
Bu ayki test sürüşümüzü Iveco Stralis 450 AT serisi ile gerçekleştiriyoruz. ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Treder Zirvesi Sektörün Gelişimini Sergiledi
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
0
  YAZARLAR
Dr. Can Baydarol
Dr. Can Baydarol
Seçimin Şifreleri
Alpay Lök
Alpay Lök
Otobüs Yolculuğunda Hedef Sıfır Ölüm!
Mustafa İmrak
Mustafa İmrak
Lojistik Sektöründe Çevreci Çözümler
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Av. Bilun ELMACIOĞLU
Sınırda Karbon Düzenlemesi Mekanizması “SKDM” 1 Ekim 2023 Tarihinde Yürürlükte
Özgür Şener
Özgür Şener
 Nafile Çaba
Prof. Dr. Birol ERKAN
Prof. Dr. Birol ERKAN
Yıldız Sektör; Lojistik
Nizamettin KARADAĞ
Nizamettin KARADAĞ
Türkiye Taşımacılığını Kim Yönetiyor?
Kamyonum TV
0
  ÇOK OKUNANLAR
0
Güzeller
0
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
0
  ANKET
     
 
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
0
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vize
Belge yetersizliği
Maliyetler
Tır parkı sorunları
Cezalar
Sınırlardaki ve güzergahlarda karşılaşılan geçiş sorunları
0
0 Sonuçlar
 
     
0
  Kamyonum
0
  •Künye
  •İletişim
  •Abonelik ve Reklam
  •Sitene Ekle
  0
 
Ekonomi
İhale
Gündem
Haberler
Teslimat
Deniz Taşımacılığı
Lojistik
English
Akü
  0
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
  0
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
  0
 
treyler
kamyonum
fahrer
türkiye
lkw
bus
sondakika
Kamyon
şoför