26 Mart 2019 Salı
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR DENİZ TAŞIMACILIĞIGÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISH
Menü Arama
KAMYONUM,OTOBÜSÜM, AYAKKABI,FLO,İNDİRİM
kamyon,kamyonum,otobüsüm,otobüs,trucks,başer,servis
B2CDirect, Yönetim Ekibini Güçlendirmeye Devam Ediyor
B2CDirect, Yönetim Ekibini Güçlendirmeye Devam Ediyor
Ödüllü Midibüs Polonya'nın Hizmetinde
Ödüllü Midibüs Polonya'nın Hizmetinde
A Fifth Of Driver Positions Unfilled In The European Road Transport Sector

A Fifth Of Driver Positions Unfilled In The European Road Transport Sector

1 2 3 4 5
schmitz,kamyonum
   
  Nuray PEKCAN [email protected]  
Yeni Yönetmelik
26 Ocak 2018 Cuma

Uzun süredir beklenen yeni "Karayolu Taşıma Yönetmeliği" sonunda yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Beklenenden farklı değişiklikleri içeren yönetmelik genel olarak daha fazla sektör lehine bir içerikle  önümüze geldi denebilir. 

Belge sayılarında azalma ve bazı belge türlerinin birleştirilmesi beklenirken, yönetmelikte böyle bir düzenlemeye gidilmediğini görüyoruz. Ancak bunun yanında en önemli olumlu değişiklik belge ücretlerinin düşürülmesi olarak değerlendirilebilir. 

Bu değişikliklerin yanında şoförlerin sahip olması gereken şartlar bağlamında yapılan yeni düzenlemeler de yine bu mesleği gerçekleştirmeyi bir miktar daha kolaylaştıracak nitelikte.

Belge yenileme sürelerine ilişkin getirilen yeni şartlar, belgelerin devri ve miras yoluyla varislere intikali  konusundaki düzenlemeler daha çok sektör mensupları lehine bir tavır ile hareket edildiği izlenimi veriyor.

Genel olarak yürürlükteki ve yürürlüğe girmesi muhtemel mevzuatları  şöyle bir değerlendirince, idari kurulların bu noktada ciddî arayış içinde olduğu ancak çabanın işlerliği arttırmak yönünde yeterli kalamadığı izlenimi veriyor açıkçası!

Bazı uygulamalar geçmişle birlikte değerlendirince biraz Mehter adımı gibi, iki ileri bir geri bir süreç sergiliyor sanki!

"Doğruyu yapalım... olmadı biraz esnetelim, yok biraz daha bekleyelim!..." gibi  durumlarla sık sık karşılaşıyoruz. 

Umarım bu düzenleme ile diğerleri sektörün ve ilgili tüm tarafların; netice olarak Türk ekonomisinin lehine üzerinde iyi düşünülerek yürürlüğe konulmuş doğru düzenlemelerdir.

Sonuç olarak sektör de kendine bu mevzuatlar ışığında çeki düzen vererek yapılanıyor. Sık sık değişen, yayınlanan ancak yürürlüğe girmeyen, ertelenen düzenlemeler ilgili sektör kuruluşlarını ileriyi net görebilmek ve bu doğrultuda uygun tavrı almak konusunda sıkıntıya sokuyor.

Tabii şunu da merak etmiyor değilim; gelişmiş ülkelerde bu işler nasıl yürüyor! Sanmıyorum bizdeki gibi olsun! 

Literatürde regülasyon tanımına ve gerekçelerine baktığımızda şöyle diyor; regülasyonu hazırlayan devletin gerekçesi ekonomideki etkinlik ve piyasa başarısızlıkları olmalı... Bağımsız düzenleyici kurullar tarafından hazırlanmalı... Genel ekonomiye maliyeti hesaplamalı.... Devletin etkinliği ve verimliliğini artırmalı...  Tekelci davranışların önüne geçmeli... Rekabeti tesis etmeli... Sonuç olarak da toplumsal refahın artmasına katkı sağlamalı.

Değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
“ALTERNATİF” GELİYOR!
kamyonum, abonelik, mytruck
KAMYONUM,OTOBÜSÜM,SİGORTA
kamyonum,otobüsüm,fuar,
kamyonum,applicasyon,play store,cepte
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Av. Bilun ELMACIOĞLU
ALTERNATİF YAKITLARIN KULLANIMI
  ANKET
     
 
Taşımacılık sektöründe çözüme kavuşturulması gereken en büyük problem nedir?

Çalışma sürelerine ilişkin sadece şoförün sorumlu tutulması (Takograf ve cezalar)
Komisyonların yüksek tutulması
Taşıma ücretlerinin düşük olması (Ton/km uygulaması)
Emeklilik sürelerinin uzun olması
Sınır kapılarında yaşanan sorunlar
Vergi oranlarının yüksek olması

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Aku
Deniz Taşımacılığı
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
kamyonum
fahrer
sondakika
src
Kamyon
lkw
truck
treyler
dikkat