23 Temmuz 2018 Pazartesi
Reklam Arşiv İletişim Abonelik Künye RSS
DOLAR
DOLAR
4,7813
%-0,2
EURO
EURO
5,6147
%0,05
BIST-100
BIST-100
94,082
%1,16
ALTIN
ALTIN
189,52
%0,15
ANA SAYFA FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR GÜNDEMTESLİMATHABERLERENGLISHDÜNYADAN
Menü Arama
DAF, XF, kamyonum dergisi,
Aplikasyon
temsa, otobüsüm
'Türk Ekonomisine Güveniyorum'
'Türk Ekonomisine Güveniyorum'
'Öğrenci En Büyük Nimet'
'Öğrenci En Büyük Nimet'
KNORR BREMSE AWARDED THIRD PLACE

KNORR BREMSE AWARDED THIRD PLACE

1 2 3 4 5
   
  Nuray PEKCAN nuraypekcan@kamyonum.com.tr  
Yeni Yönetmelik
26 Ocak 2018 Cuma

Uzun süredir beklenen yeni "Karayolu Taşıma Yönetmeliği" sonunda yayımlanarak yürürlüğe girdi.

Beklenenden farklı değişiklikleri içeren yönetmelik genel olarak daha fazla sektör lehine bir içerikle  önümüze geldi denebilir. 

Belge sayılarında azalma ve bazı belge türlerinin birleştirilmesi beklenirken, yönetmelikte böyle bir düzenlemeye gidilmediğini görüyoruz. Ancak bunun yanında en önemli olumlu değişiklik belge ücretlerinin düşürülmesi olarak değerlendirilebilir. 

Bu değişikliklerin yanında şoförlerin sahip olması gereken şartlar bağlamında yapılan yeni düzenlemeler de yine bu mesleği gerçekleştirmeyi bir miktar daha kolaylaştıracak nitelikte.

Belge yenileme sürelerine ilişkin getirilen yeni şartlar, belgelerin devri ve miras yoluyla varislere intikali  konusundaki düzenlemeler daha çok sektör mensupları lehine bir tavır ile hareket edildiği izlenimi veriyor.

Genel olarak yürürlükteki ve yürürlüğe girmesi muhtemel mevzuatları  şöyle bir değerlendirince, idari kurulların bu noktada ciddî arayış içinde olduğu ancak çabanın işlerliği arttırmak yönünde yeterli kalamadığı izlenimi veriyor açıkçası!

Bazı uygulamalar geçmişle birlikte değerlendirince biraz Mehter adımı gibi, iki ileri bir geri bir süreç sergiliyor sanki!

"Doğruyu yapalım... olmadı biraz esnetelim, yok biraz daha bekleyelim!..." gibi  durumlarla sık sık karşılaşıyoruz. 

Umarım bu düzenleme ile diğerleri sektörün ve ilgili tüm tarafların; netice olarak Türk ekonomisinin lehine üzerinde iyi düşünülerek yürürlüğe konulmuş doğru düzenlemelerdir.

Sonuç olarak sektör de kendine bu mevzuatlar ışığında çeki düzen vererek yapılanıyor. Sık sık değişen, yayınlanan ancak yürürlüğe girmeyen, ertelenen düzenlemeler ilgili sektör kuruluşlarını ileriyi net görebilmek ve bu doğrultuda uygun tavrı almak konusunda sıkıntıya sokuyor.

Tabii şunu da merak etmiyor değilim; gelişmiş ülkelerde bu işler nasıl yürüyor! Sanmıyorum bizdeki gibi olsun! 

Literatürde regülasyon tanımına ve gerekçelerine baktığımızda şöyle diyor; regülasyonu hazırlayan devletin gerekçesi ekonomideki etkinlik ve piyasa başarısızlıkları olmalı... Bağımsız düzenleyici kurullar tarafından hazırlanmalı... Genel ekonomiye maliyeti hesaplamalı.... Devletin etkinliği ve verimliliğini artırmalı...  Tekelci davranışların önüne geçmeli... Rekabeti tesis etmeli... Sonuç olarak da toplumsal refahın artmasına katkı sağlamalı.

Değerlendirmeyi sizlere bırakıyorum.


E-posta   Facebook   Twitter     Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR     Onay bekleyen yorum yok.
 

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
 
   
 
Bu haber henüz yorumlanmamış...

 
FACEBOOK YORUM Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nuray PEKCAN
BİLGİ NE KADAR HIZLI HEDEFİNE ULAŞIRSA O KADAR DEĞERLİ!
lojistik zirvesi, anakara lojistik fuarı, kamyonum
  ÇOK OKUNANLAR
  FACEBOOK'TA KAMYONUM
  YAZARLAR
Nizamettin KARADAĞ
GENEL BAŞKAN VEKİLLERİ SEÇİMİ
Serdar Aslan
AİLE ŞİRKETLERİNİN KURUMSALLAŞMASI GEREKİR Mİ?
Pınar TOK
BİR AT BİR BIÇAK, İŞTE SANA GERÇEK HAYAT
  ANKET
     
 
Yük Taşımada En Dayanıklı Araç Markası Hangisi ?

MERCEDES-BENZ
SCANIA
BMC
MAN
FORD
OTOKAR
RENAULT
IVECO
VOLVO
ISUZU
DAF

Sonuçlar
 
     
 
  •Künye
  •İletişim
  •Reklam
  •Sitene Ekle
 
 
Gündem
Lojistik
Lastik
Teslimat
Haberler
Kampanya
Ticari Araçlar
Akaryakıt
Otomobil Dünyası
 
 
Ağır Vasıtalarda Yeni Modeller
Hafif Ticarilerde Yeni Modeller
Özel Tasarım Araçlar
Modifiye Kamyonlar
Treyler Galeri
Üstyapı Galeri
Otobüslerde Yeni Modeller
Kamyon Magazin
Güzeller
 
 
Yeni Araç Tanıtımları
Test Sürüşleri - Kamyon
Test Sürüşleri - Hafif Ticari
Kamyon Yarışları
Monster Truck Yarışları
Kamyon Simülatörleri
Otobüs Simülatörleri
Yeni Teknolojiler
Kamyon Magazin
 
 
fahrer
türkiye
truck
haberler
bus
Kamyon
treyler
şoför
src