Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
3 Mayıs 2023 Çarşamba - 13:37

"Avrupa’da 600 Binin Üzerinde Kamyon Şoförü Açığı Bulunuyor"

"Nitelikli kamyon şoförlüğü, mühendislik kadar dünyadan yoğun talep alacak"

 Avrupa’da 600 Binin Üzerinde Kamyon Şoförü Açığı Bulunuyor

Karayolu taşımacılığı, lojistik sektöründe globaldeki liderliğini sürdürüyor. Ürünlerin bir noktadan bir noktaya transferinde, globalde karayolları hala baskın sektör olarak bulunmaya devam ediyor. Dünya ortalamasında yük taşımacılığının %70’i karayolları ile yapılıyor. Avrupa Birliği (AB) ortalaması %75 civarında. Bu oran ABD’de %70, İngiltere’de %60 olarak gerçekleşiyor. Türkiye’de ise taşımanın %90’ı karayollarıyla yapılıyor. Türkiye’yi, %87 ile Polonya, Romanya, Çekya ve %85 ile Hırvatistan takip ediyor. Karayolu taşımanın Avrupa’da en düşük olduğu ülke Hollanda ve karayolu taşımacılığı oranı %40’larda seyrediyor.

“Tırport’la 2022’ye Bakış” raporunda, Uluslararası Karayolu Birliği (IRU)’nun verilerine göre, 2021 itibariyle Avrupa ülkeleri ve ABD dahil dünyada hissedilir oranda nitelikli kamyon şoförü ihtiyacının bulunduğu ve açık pozisyonların artmaya devam ettiği belirtiliyor. Raporda, sadece Almanya, İspanya, Fransa, Romanya, Polonya ve Danimarka’da geçtiğimiz yıl şoför ihtiyacının 100 bini geçtiği ve tüm Avrupa’da 600 binin üzerinde şoför açığı olduğu değerlendiriliyor.  

Avrupa ülkeleri nitelikli kamyon şoförlerini kazanmak için kolaylıklar sağlayacak

Avrupa ülkelerinin dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağladığını kaydeden Tırport Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Avrupa’nın birçok ülkesinde tecrübeli bir kamyon şoförü ortalama 3 bin Euro civarında net maaş alıyor. Özel taşıma alanında uzmanlığı olan şoförler arasında 5 bin Euro net maaş alanlar var. Eurostat İstatistikleri ve Uluslararası Karayolu Birliği (IRU) verilerine göz atıldığında, ülkeden ülkeye değişmekle birlikte şoförlerin niteliğine ve tecrübesine bağlı olarak, alt ve üst limitler arasında 2 bin Euro’ya varan farklar olabileceği görünüyor. Belçika, Almanya, Fransa gibi ülkelerde maaşı net 3 bin Euro civarında olan bir kamyon şoförünün, işverene maliyeti 6.000-6.500 Euro civarında gerçekleşiyor. Avrupa ülkeleri dil bilen nitelikli genç kamyon şoförlerini kazanmak için oturma izinleri başta olmak üzere birçok kolaylıklar sağlayacaklardır. Nitelikli kamyon şoförlüğü, önümüzdeki yıllarda bir mühendislik kadar iddialı bir meslek olmaya devam edecek ve dünyadan yoğun talep alacaktır. Özellikle, lojistik sektörünün Tırport ile uçtan uca dijitalleştiği, konvansiyonel lojistik firmalarının dijital forwarderlara dönüştüğü, uçtan uca izleme ve raporlamanın daha çok ön plana çıkacağı önümüzdeki yıllarda, teknolojiyle barışık, çevreye duyarlı ve eğitimli kamyon şoförlerini daha çok ve yaygın olarak görmeyi bekliyoruz.” diye konuştu.  

 

 
Mercedes-Benz Türk’ün Her Kızımız Bir Yıldız Programı Hız Kesmeden Devam Ediyor
 
Tacikistan ile Kazakistan Arasındakı Karşılıklı Ticaret Rekor Kırdı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Hareket Proje Taşımacılığı ve Yük Mühendisliği Taşımacılık Sektörünün Oscar Töreni Olarak Anılan Esta Awards Of Excellence Ödülünü Aldı!
Dünya çapında 65 yılı aşkın süredir faaliyet gösteren sektör lideri Hareket ...
Batı Express Kurye ile Günde 6 Bin Paket Teslim Etmeye Hazırlanıyor
BATI Innovative Logistics çatısı altında 2023 yılında küresel taşımacılık ...
Batı Innovative Logistics Türkiye’deki Isotank Yüklemelerini 4 Katına Çıkarttı
30 yılı aşkın süredir lojistik taşımacılık alanında hizmetlerine devam ...
 
Horoz Bollore Logistics'e Yeni Direktör
Ahmet Ferit Yüzsever, Proje Kargo Direktörü olarak Horoz Bolloré Logistics ...
Hubtic Deniz Yoluyla Tüm Dünyaya Açıldı
Dijital lojistik şirketi Hubtic, 60’tan fazla ülkede 100’e yakın rotaya ...
Selman Çoban, "En İyi Müşteri Deneyimini Sunmaya Boltas Olarak Devam Edeceğiz"
Lojistik sektöründe 45’inci yılını kutlayan Çobantur Boltas, küreselleşme ...
 
OPLOG Teknoloji Tabanlı Yeni Deposunu İngiltere’de Açtı
Yeni deposunu İngiltere’de açan OPLOG, Türkiye’den İngiltere’ye açılmak ...
Batı Express Kurye’nin Genel Müdürlük Görevine Kaan Aydın Atandı
30 yılı aşkın süredir lojistik taşımacılık alanında hizmetlerine devam ...
Ayşegül Umar, Horoz Lojistik'te Marmara Bölge Direktörü Olarak Göreve Başladı
Horoz Lojistik; Uluslararası Kara Taşımacılığı Grup Başkanlığı’na bağlı ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
trucknewsKamyonsondakikafahrerşoförsrckamyonumtreyler