Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
22 Mayıs 2024 Çarşamba - 10:16

"Lojistikte Dönüşümün Öncüsü Olmak İçin Teknolojiyi Kullanıyoruz"

Akca Lojistik, lojistik ve tedarik zinciri yönetimi hizmetlerini yapay zekâ destekli yazılım, akıllı eldivenler gibi teknolojik çözümlerle destekleyerek sektörünü ileriye taşıyor. 13. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi’nde konuşan Akca Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Erkam Akça, teknolojinin etkin kullanımının lojistik operasyonlarda hız, maliyet, güvenlik ve memnuniyet bakımından önemli avantajlar sağladığını söyledi.

 Lojistikte Dönüşümün Öncüsü Olmak İçin Teknolojiyi Kullanıyoruz

Gıda, perakende, kırtasiye, teknoloji u?ru?nleri, inşaat malzemeleri ve endu?striyel alandaki farklı sekto?rlerde yaklaşık 20 yıldır lojistik ve tedarik zinciri yönetimi hizmetleri sunan Akca Lojistik, iş ortaklarına sunduğu yenilikçi ve kişiselleştirilmiş çözümlerle dikkat çekiyor. Akca Lojistik, rekabette farklılaşmak ve lojistik sektörüne özel dijital çözümler üretmek amacıyla kurduğu 'Akca Teknoloji'deki faaliyetleriyle sektörünü ileriye taşıyor.

LODER tarafından düzenlenen 13. Ulusal Lojistik ve Tedarik Zinciri Kongresi’nde konuşan Akca Lojistik Genel Müdür Yardımcısı Erkam Akça, “Akca Teknoloji’yi geçen yıl kurduk. Burada lojistik sektörünün ortaya çıkan ihtiyaçlarına odaklanarak özel yazılım geliştirme ve uygulama hizmetleri veriyoruz. Ayrıca, donanım anlamında da yerli TİM markası ile iş birliği içinde el terminallerinin muadili olarak giyilebilir teknoloji akıllı eldivenlerin satış ve entegrasyonlarını gerçekleştirmekteyiz.” dedi.

Depolarda, ayda 300 milyon ürün hareketi

Lojistik sektörünün, teknolojilerin adapte edilebilmesi açısından çok şanslı bir alan olduğuna dikkat çeken Akça, “Akca Lojistik olarak işimizi teknolojiyle destekleyerek sürekli geliştiriyoruz.  Depolarımızda bir ayda 300 milyon adet ürün hareketi oluyor ve bu ürünler 15 bin sefer ile noktalara sevk ediliyor. Bu yoğun trafikte sıfır veya minimum hatayla çalışmak adına teknolojiyi merkezimize koyuyor, depo ve nakliye yönetim sistemleriyle çalışıyoruz. Kendi ekiplerimiz veya ekosistemden paydaşlarla geliştirdiğimiz bu uygulamalar, esnek ve modüler olmasıyla avantaj sağlıyor.” şeklinde konuştu.

Birçok farklı sektöre hizmet verdiklerini ve her sektörün özel hassasiyetleri olduğundan söz eden Erkam Akça, “Örneğin gıdada SKT ve ürün tazeliği en önemli konudur. Buna ek olarak elektronik ürünlerde seri numarası takibi operasyonun olmazsa olmazıdır. Ya da bir tekstil operasyonunda aynı koddaki ürünlerin beden-renk kırılımlarını takip etmeniz gerekir. Bu farklı KPI yapıları içinde, iş ortaklarımıza doğru çözümleri sunmak ancak teknolojinin yardımı ile mümkün oluyor. Ayrıca bu sistemler sadece günlük/mevcut operasyonun doğru şekilde işletilmesinin yanında, yüksek hacimde bir data ürettiği için geleceğimize de ışık tutuyor. Geçmişin datasını analiz edip doğru yorumlamak, yapay zeka destekli tahmin mekanizmaları ile geleceğe ilişkin öngörülerimizin de doğruluk oranını artıran bir unsur haline geliyor. Tüm bunların sonucunda da teknolojinin kullanımı şeffaflık, izlenebilirlik, takip edilebilirlik sağlıyor. Bu kritik alanlardaki know-how’ımız, operasyonel kabiliyetlerimiz ve çözümlerimizle sektörümüzde dönüşümün öncüsü olmak için çalışıyoruz.” değerlendirmesini yaptı.

Akça, “Lokasyon seçimi, nakliye maliyetlerinin minimuma indirilmesi, planlama verimlilikleri vs. gibi birçok konuda zaten teknolojinin önemi ve mecburiyetini göz ardı edemeyiz.” dedi.

“Akıllı eldivenlerle yüzde 30 verimlilik sağlıyoruz”

Donanım teknolojilerini de iş süreçlerine dâhil etmeye devam ettiklerini belirten Akça, “Depolarımızda kullandığımız el terminallerimiz var. Bunlar yıllardır kullanılan ve depodaki hareketlerimizi sisteme işlememizi sağlayan cihazlarımız. Ancak depoda bir sipariş toplayan personel düşünün. Bu personel elinde el terminali ile koli topluyor, alıyor, bırakıyor, cihazı unutuyor, düşürüyor vb. gibi birçok verimsizliğe sebep olacak durum var.  Buna alternatif olarak neler yapabiliriz diye araştırırken yolumuz yerli Thread in Motion firması ile kesişti. El terminallerinin yerini alabilecek giyilebilir teknoloji ürünü akıllı eldivenlerin üretimini yapan firma ile partnerlik anlaşması imzaladık. Bu akıllı eldivenleri sektördeki paydaşlarımıza sunuyoruz.” şeklinde konuştu.

Sadece cihaz satışı yapmadıklarını aynı zamanda cihazın çalışacağı sistem entegrasyonları, ekran hazırlıkları gibi yazılımsal geliştirmelerini de yaptıklarını vurgulayan Erkam Akça, “Bu eldivenleri kendi depo operasyonlarımızda da kullandığımızdan verimliliklerini çok net bir şekilde ölçebiliyoruz. Kendi toplama operasyonlarımızda yüzde 30’a yakın bir verimlilik sağladığını tespit ettik. Kullandığımız yazılımlarla sahada kullanılan akıllı eldivenlerden veri toplayarak yapay zekâ destekli, gerçek zamanlı hedef ve verim analizi yapabiliyoruz. Aynı zamanda cihazın depodaki yerini ve deponun en fazla kullanılan alanlarını gösteren sıcaklık haritası depolardaki yerleşim planlarımızı en verimli ve dinamik bir şekilde yönetmemizi sağlıyor. Depolarımız geniş alanlar ve bazen belli noktalarda personellerimiz tek başlarına çalışmak durumunda kalıyor. Bunun bir ek ve önemli faydalarından biri ise güvenlik. Eldiven, takan kişinin bir düşme, kaza vb. durum olduğunda yöneticisine alarm gönderebiliyor.” açıklamasını yaptı.

“Otonom ekipmanlar yaygınlaşacak”

Donanım teknolojilerinde otonom ekipmanların lojistik operasyonlarda çok daha fazla yaygın hale geleceği şeklindeki öngörüsünü dile getiren Akça, “Yaklaşık 3 yılı aşkın süredir otonom ekipman teknolojileri tarafında Ar-Ge ve uygulama süreci içindeyiz. Aynı zamanda yurtdışından firmalarla da görüşmeler sürdürüyoruz. Forklift, reachtruck, turrettruck gibi makinalarımızı insansızlaştırıp operasyonlarda sıfır hata ile çalışarak çok daha güvenli ve risksiz bir ortam oluşturmak niyetindeyiz..” dedi.

 
Hankook & Company Group, Araç Klima Sistemleri Alanında Dünyanın İkinci Büyük Şirketi Olan Hanon Systems Şirketinin Çoğunluk Hissesini Satın Alıyor
 
UND Heyeti TÜSİAD’ı Ziyaret Etti: Lojistik ve İhracat Konuları Masaya Yatırıldı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Şah Lojistik ile Almanya Nakliye Hizmetleri
Şah Lojistik Türkiye Almanya arasında bireysel veya kurumsal müşterilerin ...
Uluslararası İşbirliği ile Türkiye’nin Lojistik Sektöründeki Rolü Sergilendi
Türkiye’nin küresel lojistik sektörüne bu yıl 74,56 milyar dolar katma ...
Lojistik Sektörü, Sürdürülebilirliğe Rota Optimizasyonuyla Katkı Sağlıyor
Lojistik sektörü, çevresel etkiyi en aza indirmek için rota optimizasyonu ...
 
Profesyonel Kıbrıs Nakliye Hizmetleri
Kıbrıs, Türkiye ile olan yakın tarihi ve kültürel bağları nedeniyle her ...
Metreküp Hesaplama Nedir? Konteyner Metreküp Nasıl Hesaplanır?
Metreküp hesaplama, bir nesnenin ya da boşluğun hacmini hesaplama işlemi ...
Lojistik Şirketi TruKKer, Yeni Girişimi Omnilog ile Deniz ve Hava Taşımacılığına da Başlayacak
Büyümesini sürdüren lojistik sektörü, entegre çözümlere ihtiyaç duyuyor. ...
 
Pasifik Eurasia Net Dönem Karını Yüzde 125 Artırdı, Orta Koridor ve Kalkınma Yolu Yatırımları ile Hedef Büyüttü
Asya’dan Avrupa’ya Demir İpek Yolu hayalinin gerçekleşmesi için 2019 yılından ...
Logitrans Lojistik, UTİKAD’ın Kadın Lojistikçiler Odak Grubunu, Mersin Dias Port’ta Ağırladı
Mersin’de bulunan ofisi ve ekibi ile uzun yıllardır Akdeniz Bölgesi’nde ...
DHL Group, Çalışanlarına Afet Müdahale Ekibi Eğitimi Verdi
DHL Group, afet yardımı ve yönetimini lojistik uzmanlığıyla birleştirerek ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
dikkatkamyoncutürkiyesrckamyonumnewsbusKamyonlkw