Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
8 Ağustos 2008 Cuma - 00:00

200 Türk Kamyonu Rusya'da Kaldı

200 Türk Kamyonu Rusya da Kaldı

Rusya, Türk mallarının fatura değeri ile mal değeri arasındaki fiyatına sıkı denetim getirince 200'ün üzerinde Türk TIR'ı yolda kaldı. Gıda ürünlerinin kapsam dışı bırakıldığı "Türk ithal mallarına karşı risk faktörü araştırması"nın 16 Ağustos'ta sona ermesi bekleniyor.

Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Yönetim Kurulu Başkanı Tamer Dinçşahin, "Malın fatura değeri ile mal değerleri arasındaki kontroller yapılıyor. Beyanlarla. Risk faktörü denilen işlem budur. Bunu da Gümrükler yapmıyor; ayrı bir mekanizma yapıyor. Uygulama 16 Ağustos'da bitirilecek. Bu sürece baktığımız zaman ekip oturmadığı ve araçların tek tek hepsine kontrol yapıldığı için sıkıntı doğuyor. Şu anda Moskova Gümrüğü'nde 200'ün üzerinde araç sırasını bekliyor" dedi.

Yeşil Koridor oluşturuluyor

Rusya'nın risk faktörü araştırmasının ileriye doğru yapılacak bir hazırlık olabileceğine de dikkat çeken Dinçşahin, "Rusya-Türkiye arasında Yeşil Koridor oluşturulacak. Buna hazırlık devreleri olabilir" dedi. Yeni uygulama ile gümrüğe gelen ve ithalat işlemi biten aracın, yükünü boşatması gereken yerde, ikinci bir denetim ekibi tarafından kontrol edildiğini söyleyen Dinçşahin, "Boşaltma o ekibin denetiminde yapılabiliyor. Bu da işlemi uzatıyor" dedi. Rusya'da gümrüklerde bekletilen her TIR'dan istenen 100-120 dolarlık ücret konusuna da değinen Dinçşahin, "Bu rakam Rusya'nın değil, taşımacının talep ettiği bir ücrettir. İhracatçı ve nakliye şirketinin yapmış olduğu ikili anlaşmalarda 48 saati geçtikten sonra her gün için 180 Euro talep edilir. Bu Rusya için daha farklı bir rakamdır. Ülkeye göre değişiklikler olabilir. Çünkü araç çalıştıkça kazanır. İşletme gideriniz, aracın genel giderleri var. Bu Avrupalı taşımacılarda 24 saattir, AB içindeki taşımalarda ise 6 saat sonra ücret alınır" şeklinde açıklamada bulundu.

DTM, Rusya'ya heyet göndermeye hazırlanıyor

Kayalar Kimya Genel Müdür Yardımcısı Tolga Kaya, Rusya'nın denetimi artırması nedeni ile TIR'ların yaklaşık 1 ay gümrüklerde beklemeye başladığını söyledi. Daha önce İstanbul'dan çıkan bir TIR'ın Moskova'ya girdikten sonra 1 günde işlemlerin tamamlanıp, malların da 1 haftada müşteride olabildiğini söyleyen Kaya, "Şimdi bekleme süreleri uzadı" dedi. Dün sabah, Dış Ticaret Müsteşarlığı (DTM) ile irtibata geçtiklerini ve DTM'nin Rusya'ya bir heyet göndermeyi düşündüğünü ifade eden Kaya, "Şu anda Moskova gümrüklerinde, TIR'ın bütün yükü indirilip, sayılabiliyor, araç röntgene girebiliyor. Kimya sanayicileri için ürünleri laboratuara yollanıp bekletilebiliyor. Bunlar çok yapılan kontroller değildi. Tekstilden kimyasal madde taşıyan ürünlere kadar tüm tırlar aynı şekilde kontrol ediliyor. Bu durum ne zaman sona erecek bilmiyoruz" dedi. Gümrükte bekleyen tırlar için her gün 100-120 dolar talep edildiğini ifade eden Kaya, "Türkiye bu problemi halledemezse, ihracat yaptığı ülkelerde müşteri kaybedebilir" dedi.

Fuar ürünlerinde köpeklerle aranıyor

İstanbul Kimyevi Maddeler ve Mamülleri İhracatçıları Birliği (İKMİB) Başkanı Murat Akyüz de Moskova gümrüklerinde bekleme sürelerinin uzadığını söyledi. Tırları bekletmenin tarife dışı bir engel olduğunu ifade eden Akyüz, "Bu sorun kimyasal ürünleri taşıyan TIR'larda yaşanmaya başladı. Rus yetkililer, böyle şeylerin olabileceğini söyleyip, 'yığılmalar normal' diye açıklama yapıyorlar. Bu şekilde rakip ülkelerin yaptığı ihracata engelleme olmadığını biliyorum. İhraç ürünlerinde örneğin bir meyvede sorun olduğu zaman, bir gerekçe ile bekletiliyordu ya da geri gönderiliyordu. Bize hiçbir gerekçe gösterilmiyor" dedi. İhracatın tıkanmaması için olayın kısa sürede sonuçlandırılması gerektiğine dikkat çeken Akyüz, "Malını ulaştıramayan ihracatçı parasını alamaz. Bu da ihracatçıyı sıkıntıya uğratır. Fuar için gelen ürünleri bile özel köpeklerle arıyorlar. Yarım günde olabilecek işleri, bir hafta sonra ancak sona eriyor" dedi. Konuyla ilgili henüz bir kriz masası oluşturmadıklarını açıklayan Akyüz, "10 gün içinde bir çözüm olmazsa kriz masası oluşturacağız. Şu anda Rusya'daki ticaret ataşemiz üzerinden irtibat kuruyoruz" dedi.

 
Nakliyecilerin Vergi Borçlarına Af Hazırlığı
 
Asener Taşımacılık da
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
treylertruckfahrernews haberler srcdikkatşoförlkw