2009 yılını madeni yağlar alanında % 22,7 pazar payıyla tamamlayan Petrol Ofisi, satış tonajında yaklaşık 14.000 ton artış sağladı ve ekonomik durgunluğa rağmen en yüksek satış tonajını gerçekleştiren şirket olarak dikkat çekti.
Petrol Ofisi Madeni Yağlar Direktörü Sezgin Gürsu, Petrol Ofisi'nin madeni yağlar pazarındaki yeni pozisyonu hakkında şunları söyledi: "Ürün gruplarının neredeyse tamamında pazar payını artıran Petrol Ofisi, hedeflediği ürün gruplarında da pazar payını 2 puan artırarak başarılı oldu. PETDER verilerine göre şirketimiz 2010 yılını pazar lideri olarak tamamladı. 2011 yılında lider pozisyonumuzu korumayı ve pekiştirmeyi amaçlıyoruz. Türkiye çapında müşterilerimizin beklenti ve ihtiyaçlarını karşılamaya devam edeceğiz."
Gelişen motor teknolojileri ve otomotiv üreticilerinin taleplerini karşılamak doğrultusunda POTEM yüksek teknolojili ürünler ve üretim geliştirmek için çalışıyor. Böylece ürün yelpazesi sürekli yenileniyor. Bu kapsamda Petrol Ofisi akaryakıt katkıları alanında dünya lideri olan Afton Chemical, Chevron Oronite ve Lubrizol gibi kuruluşlarla işbirliği yapıyor. Akaryakıt katkıları şirketleriyle işbirliği yapmasının yanı sıra OEM'lerle (Orijinal Parça Üreticileri) olan işbirlikleri ve Ar-Ge çalışmaları Petrol Ofisi'nin stratejisinin önemli bir parçasını oluşturuyor. 2010 yılı itibarı ile Petrol Ofisi'nin 10'dan fazla OEM ile farklı alanlarda işbirliği anlaşmaları bulunuyor.
Petrol Ofisi, müşterileri için bir tedarikçi olmanın ötesine geçerek onlara katma değer sağlayan bir "çözüm ortağı" olmayı hedefliyor. Şirket hem ürünleri hem de hizmetleriyle sektörde kendini farklılaştırıyor. Nakliye ve inşaat filo müşterileri için oluşturduğu "360 Derece Hizmet Paketi", çözüm ortağı yaklaşımının bir örneğini oluşturuyor. "360 Derece Hizmet Paketi" ile erken uyarı sisteminden teknik saha mühendislik hizmetlerine, güvenli ve ekonomik sürüş eğitimlerinden uydu araç takip sistemlerine kadar geniş bir yelpazede çözümler sunuluyor. Özellikle nakliye ve inşaat sektörlerinin araç ve makine ihtiyaçlarını karşılamayı amaçlayan bu hizmetler özel ihtiyaçları olan diğer sektörleri de hedef alıyor. Hizmetler faaliyet masraflarının, kaza ve arıza riskinin azaltılmasında etkili oluyor.
Müşteri odaklı hizmetler sunma konsepti kapsamında oluşturulan "maxima Merkezleri" ve "MAXIMUS Merkezleri" ile yağ kontrolü ve yağ değişim hizmetleri istasyonlara taşınmış bulunuyor. Ekonomik ve çevre dostu hizmet sunma prensibiyle oluşturulan yağ değiştirme merkezlerinin sayısı tüm Türkiye'de her geçen gün daha da artıyor.