Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
has, hastreyler, hasdorse, hastrailer, kamyon, kamyonet
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
7 Şubat 2014 Cuma - 13:13

2013 YILININ AĞIR TOPLARI

Son yıllarda teknolojinin gelişmesiyle birlikte ağır vasıtalar, kullanım rahatlığı ve konforuyla binek araçların sürüş deneyimine ulaştı. Konfor ve rahatlığın yanında, aerodinamik yapıları ve güçlü motorlarıyla yolların en kudretlisi olan ağır vasıtalar her geçen gün gelişiyor ve yenileniyor. 2013 yılını geride bırakırken birçok marka tasarımları, güçleri ve ihtişamları ile göz dolduran yenilenmiş ya da yeni ağır vasıtalarını piyasaya sundu. İşte 2013’ün en dikkat çeken ağır vasıtaları.

YÜKÜNÜZ EMİN ELLERDE!: MERCEDES-BENZ AXOR

Her türlü üstyapıya uygun, ihtiyaçlara göre donatılan, yüksek taşıma kapasitesi, düşük yakıt tüketimi, örnek gösterilecek güvenliği ve sürücü odaklı konforuyla Axor, uluslararası ve şehirlerarası taşımacılık işlerinde en yüksek performansı sunmakta.

Axor, sürücülerinin karşılaştığı zorlukları, teknolojiye, ergonomiye ve tasarıma dayanan konfor özellikleri ile aşıyor ve kendi verimlerine ek olarak sürücülerin performansını da artırıyor.

KABİN ÖZELLİKLERİ

Hava süspansiyonlu koltukların yüksekliği ve minder eğimi ayarlanabilir. Direksiyonda ise hem derinlik hem yükseklik ayarı yapılabiliyor. Böylece sürücüsünü yormuyor ve daha iyi yol hakimiyeti sağlıyor. El freninin ön konsolda bulunması sayesinde sürücü, kabin içinde daha rahat hareket edebiliyor.

Axor’un geniş yatakları geceleme veya molalarda, sürücülerin en iyi şekilde dinlenmesini sağlıyor.

Gösterge tablosundaki grafik menü, aracın donanımı ve teknik durumu ile ilgili bilgi veriyor, böylece arıza halinde bu menüden bilgi alan sürücüler, duruma hemen müdahale edebiliyor.

Kabin içinde bulunan 24 ve 12 volt gücünde elektrik bağlantısı sayesinde, sürücü istediğinde su ısıtıcısı, cep telefonu şarj cihazı gibi cihazları bağlayarak kullanabiliyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

Axor kamyonlarında, tipine göre OM 457 LA (Euro V) 360-401 BG, OM 906 LA (Euro V) 238-286 BG ve OM 457 LA (Euro V) 401 BG akıllı motor bulunuyor.

Axor'un hidrolik kriko ile 67 derece açıyla öne devrilebilen kabini sayesinde motora kolayca ulaşılıyor. Kabin devrikken bile motor çalıştırılabiliyor.

Silindir başına 3/4 supaplı motor, yakıt sarfiyatını ve emisyon değerlerini iyileştiriyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

Axor’da tipine göre çarpmalı ve buçuklu mekanik şanzıman ile Powershift otomatik şanzıman kullanılıyor. Powershift hem yakıt tasarrufu getiriyor hem de sürüş konforunu ve dolayısıyla sürüş emniyetini arttırıyor. Mercedes Powershift şanzıman, sürücüye debriyajsız araç kullanma imkanı sağlıyor.

Standart olarak sunulan Şanzıman Yağı Soğutucusu sayesinde şanzımanın ısıl yüklenmesi azalıyor. Böylece, yağ değişimlerinden kaynaklanan bakım masrafları düşüyor.

FREN ÖZELLİKLERİ

ALB fren sistemi, kamyonun taşıdığı yükün ağırlığına göre fren gücünün dağılımını ayarlayıp ideal frenlemeyi, ABS fren sistemi tekerleklerin frenleme anında bloke olmasını önleyerek üst düzeyde güvenliği sağlıyor. ASR ise her türlü zeminde patinajı önler ve savrulmadan optimum çekişi sağlıyor.

Axor’un patentli motor freni sayesinde fren balataları ve diskler çok daha uzun süre dayanıyor. Motor freni, direksiyonun sağındaki kol ile kolayca kumanda ediliyor. Kol çekili dahi olsa, gaza basıldığı anda motor freni devreden çıkarak boğulmayı önlüyor.

10 bar basınçlı frenlerle, sürücü pedala bastığında frenleme etkisi çok daha seri gelişiyor.

Basınçlı hava sisteminde yer alan ısıtmalı hava kurutucusu, nem oluşmasını ve frenlerin donmasını engelliyor.

 

YOLLARDAKİ GÜCÜNÜZ: MERCEDES-BENZ ACTROS

İşte rakipsiz konforu ve ekonomikliği ile güzel, güçlü, üstün yeni Actros! 100 km’de sadece 19,44 litre yakıt tüketimiyle dünya rekoru kıran Actros’da, güneşlikten tampon altı spoilere kadar her parça, daha fazla yakıt tasarrufu veya daha fazla güvenlik gibi özel amaçlar için yenilendi. Kullanım odaklı şanzımanlarla, güçlü akslarla ve çok sayıda teknik detayla donatılan yeni Actros çekici, rotasına daha ekonomik ve daha verimli bir şekilde devam ediyor.

İşlevsellik, konfor ve donanım konularında yeni ölçütler oluşturan Yeni Actros'ta, iyileştirilmiş direksiyon sistemi, daha da geliştirilmiş kombi gösterge, isteğe bağlı olarak alınabilen yağmur, ışık sensörü ve yeni konforlu yatak gibi pek çok özellik yeniden yorumlanmış durumda.

 

KABİN ÖZELLİKLERİ

Ergonomik ve rahat yaylı yatak ile daha keyifli molalar verirken,  yataktaki çıkarılabilir ve yıkanabilir koltuk kumasından yapılmış yatak kılıfı ile sürücünün dinlenme alanı, hem daha temiz hem de daha şık görünüyor.

Kabin arka duvarındaki ve tavandaki ilave ısı izolasyonu ile ısı ve ses yalıtımı yüksek olan Actros Çekici’de hava giriş ve çıkışı minimun seviyede olurken, kullanıcılar böylelikle ısı kaybı olmayan araçlarında kışın soğuk yasın sıcak havadan daha iyi korunabiliyorlar.

Araç içerisindeki alçaltılmış motor tüneli, kabin içerisinde daha fazla hareket alanı sağlarken, isteğe bağlı olarak alınabilen mega kabinli araçlarda motor tüneli yüksekliği sıfırı buluyor.

Sürücüye dönük açılı ön konsol, ergonomik yapısıyla kullanım kolaylığı sağlıyor. Küresel hava çıkış kanalları kabin içindeki hava sirkülasyonunu artırırken ve yan camlardaki buğulanmayı önlüyor. Park freninin ön konsolda bulunması sayesinde sürücü, kabin içinde daha rahat hareket edebiliyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

Actros kamyonlarda OM 501 LA Euro V, 408-476 BG ve OM 502 LA Euro V, 510- 598 BG akıllı motorlar bulunuyor. Actros, V6 motorlarda güçleri 235 kW (320PS) ile 359kW (476 PS) arasında değişen altı seçenek, V8 motorlarda ise güçleri 375 kW (510 PS) ile 440 kW (598 PS) arasında değişen üç seçenek sunuyor.

Silindir başına dört supaplı motor, yakıt tasarrufunu ve emisyon değerini iyileştiriyor.

EDC sistemi; motoru, en iyi verimi en az yakıt sarfiyatıyla sağlayacak şekilde kumanda ediyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

Actros Çekici’de Mercedes-Benz powershift şanzımanlar kullanılıyor.

Powershift şanzıman bulunan tüm Actros’larda vites kolu üzerinde “M/A” tuşu bulunuyor, bu tuş sayesinde isteğe bağlı olarak otomatik ya da manuel olarak kullanılabiliyor.

Standart olarak sunulan şanzıman yağı soğutucusu sayesinde şanzımanın ısıl yüklenmesi azalıyor ve böylece yağ değişimlerinden kaynaklanan bakım masrafları düşüyor.

FREN ÖZELLİKLERİ

10 bar basınçta çalışan Telligent (akıllı) fren sistemi sayesinde, pedala basıldığında frenleme etkisi çok seri gelişiyor.

Actros Çekici’nin patentli motor freni sayesinde fren balataları ve diskler çok daha uzun süre dayanıyor. Motor freni, direksiyonun sağındaki kol ile kolayca kumanda edilebiliyor. Kol çekili dahi olsa, gaza basıldığı anda motor freni devreden çıkarak boğulmayı önlüyor. Motor frenine entegre dekompresyon valfi sayesinde, motorun boğulması uzun rampa inişlerinde de engelleniyor. Böylece motor freni istenildiği kadar uzun süre,  motora hiçbir olumsuz etkisi olmaksızın kullanılabiliyor.

Motor frenini, hız sınırlama/sabitleme sistemi Temposet/Tempomat ile birlikte kullanarak rampaları hızlı, emniyetli ve ekonomik bir şekilde inmek mümkün oluyor.

Actros kamyonlarda bulunan ısıtmalı su ayrıştırıcısı, mazottaki suyu ayırarak motoru koruyor, soğuk havalarda filtrenin donmasını önleyerek aracın kolay çalışmasını sağlıyor.

ONUN GİBİ OLMAK ZOR, ONA SAHİP OLMAK KOLAY! : FORD CARGO 1846T

Ford Cargo güç, konfor, verimlilik ve dayanıklılık özellikleriyle donatıldı.

KABİN ÖZELLİKLERİ

Kendinden başlıklı, entegre emniyet kemerli, bel destekli ve kolçaklı, ısıtmalı sürücü koltuğu ile sürücüye en uygun oturma pozisyonu ayarlanabiliyor.

Yeni elektrikli sunroof ile sürücü yerinden kalkmadan tavan havalandırmasını açabiliyor ve standart sunulan polen filtreli klima ile kabin sıcaklığını keyfine göre ayarlayabiliyor.

Kontak çevrildiğinde aydınlanan elektronik gösterge paneli ve yol bilgisayarında sürüş esnasında sürücünün ihtiyacı olan her  bilgiye ulaşmasını sağlıyor.

Yol bilgisayarı, adblue seviyesinden anlık yakıt tüketimine, ortalama hız bilgisinden motor çalıma saatine kadar birçok önemli bilgiyi gösteriyor.

Ergonomik kontrol paneli ve hız sabitleme fonksiyonu (Cruise Control) uzun yol yolculuklarında sürücünün işini kolaylaştırıyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

10.3 litrelik 6 silindirli motoru ile 2.100 d/dk’da 460 Bg güce ve 1.050 d/dk’dan 1.550d/dk’ya kadar geniş bir aralıkta 2.100 Nm torka sahip.

Yağ soğutmalı pistonlarla ömrü uzatılan motor, SCR teknolojili Euro 5 ile düşük yakıt tüketip genişletilmiş servis aralığı ile dikkat çekiyor.

Hızı ayarlanabilen motor fanı yüzde 1.5’lik ekstra tasarruf sağlıyor.

 

Geliştirilmiş yanma stratejisi ve değişken geometrili turbo (VGT) sayesinde düşük motor ağırlığıyla öne çıkan motor, 282 kW ile sınıfının en iyi motor frenini sunuyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

4 kademeli fren seviyesi sunan 500 kW gücünde entegre Intarder’a sahip şanzıman sayesinde frenleme işlevi motor devrinden bağımsız olarak gerçekleşiyor.

Aracın manuel şanzımanlı versiyonunda debriyaj pedalına uygulanması gereken güç, sınıfının lideri olacak seviyede düşük. Ayrıca vites yolu geçişleri de son derece kolay ve konforlu.

Yeni Ford Cargo Çekici, verimli vites oranı ve gelişmiş son dişli oranı ile 60, 70 ve 80 km/s hızlarındaki seyirlerde yakıt ekonomisinde sınıfının en iyileri arasında yer alıyor.

 

FREN ÖZELLİKLERİ

 

Motor freni ve Intarder gibi yardımcı frenlerin etkin bir şekilde kullanımını desteklemek için sunulan Akıllı Fren Yönetim Sistemi ön konsoldaki bir düğme ile devreye alınabiliyor. Bu özellik, frenleme ihtiyacına göre yardımcı frenleri en uygun şekilde kullanarak servis frenlerinin acil durumlar için her zaman hazır olmasını ve ömrünün uzamasını sağlıyor.

Intarder’lı araçlarda sunulan Bremsomat sayesinde sürücü yokuş iniş hızını sabitleyebiliyor ve aracın bu hızda kalması için motor freni ve intarder’ın kombine çalışması sağlanabiliyor.

Elektronik Frenleme Sistemi (EBS) ile kontrol edilen yeni nesil disk frenleri ile her yükte ve her hava/yol şartında araç güvenli olarak kontrol altında tutuluyor.

Elektronik Stabilite Kontrolü (ESP)  her tür yol ve iklim koşulunda hem çekici hem de treyleri savrulma tehlikesine karşı kontrol altında tutuyor. Standart olarak sunulan ESP sistemi frenlemeyi sadece kaymakta olan lastiğe uygulayarak ve gerektiğinde motor torkunu düşürerek aracın şeridini korumasına imkan sağlıyor. ESP sistemi, kapatılması gereken özel durumlarda ön konsoldaki bir düğme ile pasif hale getirilebiliyor.

Anti-Blokaj Sistemi (ABS) ve Çekiş Kontrol Sistemi (ASR) ani frenlemelerde lastiklerin kızaklamasını engellerken, kalkış anında lastiklerin patinaja düşmesine imkan vermeyerek hem güvenliğe katkı sağlıyor, hem de aktarma organları ve lastiklerin ömrünü uzatıyor.

SÜRÜCÜYÜ DÜŞÜNEN BİR SERİ: VOLVO  FH

Volvo FH, sürücülerin çalışma performansını arttırmanın yanı sıra yakıt tasarrufu yapabilmelerini de sağlıyor. Araç, daha güvenli sürüş, daha hızlı yükleme, yorgunluğu azaltma ve üretkenliği arttırmaya yönelik olarak dünyadaki pek çok ilki barındırıyor.

KABİN ÖZELLİKLERİ

Yeni Volvo FH serisi ile birlikte önceki Volvo FH kabinlerine kıyasla yükseklikte 14 cm’ye varan artış sağlanıyor.

Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm’ye, açısı da 28 dereceye kadar ayarlanabiliyor. Yatırılabilir kolon özelliğiyle (opsiyonel) direksiyon simidi dikey konumda -5° ile +15° arasında ayarlanarak sürücünün konforu arttırılabiliyor.

Tüm ihtiyaçları karşılamak için üç alternatif klima sistemi (klasik soğutma suyu ısıtıcılı fanlı havalandırma, Manuel kumandalı klima, Otomatik ısı kontrollü klima) arasından seçim yapılabiliyor. Klima sistemi ayrıca kabin-motor park ısıtıcısı ve I-ParkCool (kabin park soğutucusu) ile tamamlanabiliyor.

I-ParkCool özelliği duraklama sırasında soğuk hava üretiyor ve kabin park ısıtıcısı ile etkileşime girerek sıcak havanın genellikle birkaç saat içerisinde soğuğa dönüştüğü gecelerde bile konforlu bir ortam sunuyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

Yeni Volvo FH serisi harika sürüş kolaylığı ve düşük yakıt tüketimi ile güç değerleri 420 ile 750 hp arasında değişen 13 ve 16 litrelik biri Euro 6’ya hazır dokuz farklı motor alternatifi sunuyor.

Volvo’nun Euro 4 ve Euro 5 için kullandığı, Seçici Katalitik İndirgeme (SCR) teknolojisi motor performansından ödün vermeden Euro 6'ya uyumlu olacak şekilde geliştirilmiş olarak kullanıcıya sunuluyor.

Merkezi olarak konumlandırılmış dikey birim enjektörleri, optimize edilmiş yanma odası geometrisi, hızlı ve hassas EMS kontrollü enjeksiyon ve yüksek gaz dolum oranı ile Volvo motorları yakıt ekonomisi bakımından sürücüye kar sağlarken, aynı zamanda çevreyi de koruyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

Volvo FH, I-Shift Manuel şanzıman ve Powertronic (otomatik) şanzıman seçeneklerine sahip.

Akıllı I-Shift, doğru vitesi her zaman hızlı bir biçimde, otomatik olarak seçiyor. Eğer isterseniz, vites seçme kolundaki düğmeleri kullanarak araya girebiliyor ve vitesi manuel olarak değiştirebiliyorsunuz.

Yakıt tasarrufu sağlamak üzere tasarlanan I-Shift şanzıman sayesinde, elektronik düzenekle birlikte aracı ekonomi modunda sürerken, her vites değişimi hassas bir biçimde zamanlanıyor ve motor en verimli devir aralığında çalışıyor.

FREN ÖZELLİKLERİ

Volvo EBS (Elektronik Kontrollü Fren Sistemi) disk frenlerin şasi kamyon ve çekiciler için STD ve MED program paketleri mevcut bulunuyor.

4x2, 6x2 ve 6x4 çekişli çekiciler ve şasi kamyonlarda ESP mevcut bulunuyor. Bu sayede, Volvo neredeyse tüm ADR uygulamaları ve EMS kombinasyonları için ESP sunabiliyor.

Fren çeşitleri arasında ABS’li (Kilitlenmeyi Önleyici Fren Sistemi) Volvo Z-kamlı kampanalı frenler de bulunuyor.

SÜRÜCÜLERİNİZ VE MUHASEBECİNİZ BUNA BAYILACAK: VOLVO FM

Volvo FM “verimlilik sanatı” olarak tanımlanmıştır ve bu tanımı sonuna kadar hak eder. Motorlarının son derece yakıt verimli olmasının yanı sıra, kabin içinin mükemmel konforu sürücünün tamamen aracı sürmeye odaklanabilmesini sağlıyor.

KABİN ÖZELLİKLERİ:

Volvo FM’de seçebileceğiniz Globetrotter LXL kabin de dahil olmak üzere, hepsi mükemmel bir konfor sunarak sadece sürüşe odaklanabilmenizi sağlamak üzere tasarlanmış olan çeşitli kabin seçenekleri sunuluyor.

Kamyon teknik özelliklerine bağlı olarak çapları 450 mm veya 500 mm olmak üzere iki değişik boyutta direksiyon simidi sunuyor. Direksiyon simidinin yüksekliği 90 mm’ye, açısı da 28 dereceye kadar ayarlanabiliyor.

Manuel kumandalı klima (MCC) ve Otomatik ısı kontrollü klima (ECC/ECC2) olmak üzere iki farklı klima imkanı sunan Volvo FM, ayrıca kabin-motor park ısıtıcısı ile tamamlanabiliyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ:

Volvo FM serisinde D11, 330-450 hp güce sahip 11 litrelik motor D13 ve 420-500 hp güce sahip 13 litrelik motorlar yer alıyor.

D11C motor 10,8 litre, düz, altı silindirli turbo şarjlı ve ara soğutuculu bir dizel motordur. Dört güç seçeneği ile sunuluyor; 330, 370, 410 ve 450 hp. Tümü Euro 5 standartlarını karşılıyor ve tümünün EEV sertifikalı modelleri bulunuyor.

D13C motor, 12,8 litre, düz, 6-silindirli turbo şarjlı ve ara soğutuculu bir dizel motordur. Dört güç seçeneği ile sunuluyor; 380, 420, 460 ve 500 hp. Tümü Euro 5 emisyon standartlarını karşılıyor ve (380 hp hariç) EEV sertifikalı modelleri bulunuyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ:

Volvo FM I-Shift (3 model) ve Manuel (5 model) olmak üzere iki farklı şanzıman seçeneği sunuyor.

 

Otomatikleştirilmiş vites değiştirme özellikli 12 vitesli buçuklu/kademeli I-Shift şanzımana bir PTO, kompakt retarder, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucu monte edilebiliyor.

14 vitesli buçuklu/kademeli manuel şanzıman dikine ve yanal hareketler için ayrı kablolar kullanılan kablo sistemi, kısa ve belirgin vites ayarları sağlıyor. Volvo patentli servo senkromeç, vites değiştirmek için harcanan gücün azaltılmasını sağlıyor. Şanzımanlara bir kompakt retarder, PTO, acil durum hidrolik direksiyon pompası ve yağ soğutucusu monte edilebiliyor.

FREN ÖZELLİKLERİ:

Fren sisteminde opsiyonel olarak ESP’li EBS disk frenleri veya alternatif olarak denenmiş Z-kam frenleri bulunuyor. Bu alternatifler Volvo Motor Freni (VEB/VEB+) ve bir retarder gibi yardımcı frenlerle takviye edilerek daha da güçlendirilebiliyor.

YÜKSEK SEVİYEDE KONFOR VE ERGONOMİ: IVECO STRALIS HI-WAY

 

2013 yılı “Truck Of The Year” ödülüne layık görülen Stralis Hi-Way yüksek standartlarda üst sınıf bir araç olarak kullanıcılara keyifli bir sürüş deneyimi yaşatıyor. Yeni Stralis, gelişmiş ve tümleşik telematik servisi, Fren Asistanı özellikli EBS, Şerit Takip Sistemi, ESP, Active Cruise Kontrolü, Gündüz Işıkları, yeni Sürücü Dikkat Desteği özelliği, Gelişmiş Acil Fren Sistemi gibi en gelişmiş yol güvenliği özelliklerine sahip.

Sürücü performansını geliştirmek adına yeni STRALIS “Sürüş Tarzı Değerlendirme” özelliğini barındırıyor. Buna ek olarak eğer IVECONNECT FLEET sistemine bağlanılırsa, program, filo yöneticisinin her bir sürücünün performansını uzaktan takip etmesini sağlıyor. Araştırmalar iyi bir sürüşün %5 ilâ %12 arasında yakıt tasarrufu sağlayabildiğini gösteriyor.

KABİN ÖZELLİKLERİ

Stralis Hi-Way daha geniş dinlenme alanı ve depolama için ayrılan daha fazla alanla sınıfının en konforlu iç kabinine sahip. Yüksek konforlu koltuk ve yatak (80cm genişliğinde ve 2 metreden fazla uzunluk), maxi buzdolabı (50 litrenin üzerinde kapasite) ile park kliması sürücünün lüks konforunu arttıran özellikleri oluşturuyor.

Oldukça sessiz olan Stralis kabini geliştirilerek sessiz kabin kavramını yeni bir aşamaya taşıyor. Sürücüye maksimum konfor sağlamak için kabin ses yalıtımı; halihazırda piyasada lider konumunda olup, iyileştirme yapılmış ve iç kısımdaki gürültü 1 desibel daha azaltılmış şekilde kullanıcıya sunuluyor.

Kontrol panelinin çevresine ve orta kısmına kolaylıkla görülebilir ve koltuğa yaslanarak erişilebilir şekilde yeniden konumlanan kumandalar böylece sürücüye maksimum güvenlik sağlıyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

Yeni Stralis Hi-Way’de, FPT Endüstriyel’in düşük yakıt tüketimi ve harika performans sağlayan Cursor motor, Euro 5 serisi için 8, 10 ve 13 litrelik 6 silindirli Cursor FPT Industrial, Euro 6 serisi için ise 9, 11 ve 13 litrelik seçenekleriyle sunuluyor.

STRALIS'in yeni Euro VI motor gamı aynı tüketimle daha yüksek silindir hacmi ve tork ile karakterize ediliyor. Özel HI-eSCR sisteminin de katkısıyla: FPT INDUSTRIAL patentli bu sistem heavy-duty (ağır iş) motorların en gelişkin teknolojisini temsil ediyor.

Sadece IVECO tarafından kullanılan HI-eSCR sistemiyle beraber günümüz koşullarında Euro VI motorlarıyla Euro V motorlarının tüketimi sağlanıyor.

HI-eSCR'li Cursor motorlar birçok avantaj sunuyor; düşük hacim ve düşük ağırlık, daha fazla verimlilik ve daha düşük tüketim, DPF'de sadece pasif yenilenme gibi.

FREN ÖZELLİKLERİ

Stralis ürün gamının tamamı kendinden havalandırmalı ön ve arka diskli frenler (sadece çift redüksiyonlu arka dingiller için tamburlu fren) ile donatılıyor. Bunlar, fren gücünü yüke göre optimize etmek üzere ABS, EBL ve talep üzerine patinaj önleyici ASR sistemi tarafından elektronik olarak kontrol ediliyor.

ABS (Anti-lock Braking System/Kilitlenme Önleyici Fren Sistemi) tekerleklerin, yol yüzeyi koşulları nasıl olursa olsun frenleme sırasında kilitlenmesini önlüyor. Tekerleklerin üzerine yerleştirilmiş ABS sensörlerinden alınan sinyaller, frenleme esnasında her bir tekerleğin davranışı ve tepkisi ile ilgili kesin bilgiler aktarıyor. Böylece, ABS bir veya birden fazla tekerleğin kilitlenmesinden hemen önce fren gücünü azaltabiliyor. Yol yüzey koşullarının daha güçlü bir frenlemeye izin vermesi durumunda, ABS sistemi frenleme gücünü tekrar maksimum tutuş limitine kadar artırıyor.

Fren gücünün yüke göre optimize edilmesi için EBL (Electronic Brakeforce Limitation/Elektronik Fren Gücü Sınırlaması) ile donatılan Stralis’de ön ve arka dingiller arasındaki mevcut yük dağılımının hesaplanması ve her bir dingildeki fren basıncının o anki koşullara göre gerçek zamanlı olarak kalibre edilmesi mümkün oluyor.


Aynı zamanda ASR (Anti-Slip Regulation) sistemi ABS ile aynı tür uyarıları kullanarak tahrik tekerlerinin patinaj yapmasını engelliyor ve hızlanma aşamasında çekişi iyileştiriyor.

 

HEM EKONOMİK HEM EKOLOJİK!: YENİ IVECO STRALIS CNG

Daha düşük işletme maliyeti, daha ucuz yakıt, çevreci; eşdeğer dizel motorlardan çok daha sessiz ve oldukça güvenli.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

310 beygir gücünden 560 beygir gücüne kadar 8 farklı güç seçeneği ile 6 silindirli Euro 5 üzeri Cursor motoru bulunan Stralis CNG hem şirketlere hem de çevreye birçok fayda sağlıyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

Çift devreli elektronik kontrollü, havalı fren sistemi kullanan Stralis CNG ZF 16S1621ITD şanzımana sahip.

HER AÇIDAN ÜSTÜN YAKIT EKONOMİSİ: SCANIA STREAMLINE

Yeni Streamline, aerodinamik tasarımında vurgulanan özellikleri ile hava direncini düşürerek G ve R Serisi araçların daha az yakıt tüketimi sağlamasına olanak veriyor. Yeni Streamline kabin tasarımı, yakıt tüketimini düşürdüğü gibi G ve R serisi uzun yol araçlarında yeni yüzüyle müşterilerinin beğenisine sunuluyor.

Dinamik tasarımı ve güvenlik donanımlarıyla Türkiye yollarına çıkan yeni Scania Streamline, sıra dışı konforu ile de mükemmel bir sürüş keyfi sunuyor.

KABİN ÖZELLİKLERİ

Yeni Scania Streamline, üst düzey konfor sağlayan bir dizi yeni koltuk sistemi ile sunuluyor. Opsiyonel olan bu koltuklar tüm yönde ayarlanabilirken, iki aşamalı havalandırma sistemine sahipler. Gelişmiş ergonomi özelliklerinin yanı sıra aynı samanda rahat ve konforlu olan bu koltuklar, yeni koyu veya açık kum rengi kaplama ya da klasik yüksek kaliteki deri olarak sunuluyor.

Havalı süspansiyon için yeni kumanda ile şasinin kabin içinden ya da dışarıda dururken gelişmiş bir şekilde kontrol edilebilmesi sağlanıyor.

Scania’nın sunduğu ekstra kalın yaylı şilteye sahip genişletilebilir yatak benzeri olmayan bir konfor sunuyor. Bu özellik, yeni Scania Streamline R-serisi yataklı kabinlerde standart olarak sunuluyor.

MOTOR ÖZELLİKLERİ

Scania Euro 5 motor platformu sürücüye üretkenlik ve maliyetlerinde kayda değer bir işletme ekonomisi sağlayarak, tüm ihtiyaçları için özel çözümler sunan yeniş bir yelpazeden oluşuyor.

Seri ve hafif 5 silindirli Euro 5 motor çeşitleri, verimlilik ya da çevre performansından fedakarlıkta bulunmadan alandan tasarruf edilmesini sağlıyor.

Güçlü ve çok amaçlı, Scania 6 silindirli Euro 5 motorları her amaç için esnek kullanıma olanak tanıyor. 360 ile 480 BG arasında değişen çeşitleri ile Scania’nın 13 litre motor seçenekleri sürücüye keyifli bir sürüş ve maksimum performans sağlıyor.

Scania’nın V8 teknolojili motoru, piyasaya sürülmüş olduğu günden beri, en iyi performansı, güvenilirliği ve verimliliği, etkileyici yakıt ekonomisi ile birlikte sunuyor.500 BG’den 620 BG’ye varan yüksek torklu ve düşük devirli V8 motorları tüm zorlu işler için en iyi tercih olma iddiasında.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

Güncellenmiş Scania Opticruise Otomatize Şanzıman standart olarak müşterinin sürüş stilleri doğrultusunda optimize edilmiş, dört farklı seçeneğe kadar sunulabilen performans modlarına sahip.

Standart mod, iyi tırmanma performansını korurken iyi bir yakıt ekonomisini sağlayan genel bir moddur. Aynı zamanda Scania Aktif Tahmin Sistemi ile tamamen entegredir.

Ekonomi modu, yolculuk zamanından biraz taviz vererek, mümkün olduğunca az yakıt tüketmeye ayarlı bir moddur. Ekonomi moduna geçildiğinde otomatik olarak devreye giren, saatte 85 veya 80 km şeklinde hız sınırlayıcı ayarları seçilebiliyor. Bu modda Scania Aktif Tahmin Sistemi, özel bir yakıt tasarrufu stratejisini kullanır.

Off-road modu, hareketliliğe öncelik verir ve zorlu arazi ve tekerleklerin yuvarlanma direncinin yüksek olduğu koşullar için uygundur. Bu mod inşaat amaçlı kullanımlara uygundur ve orman işlerinde veya yol çalışmalarında kullanılan diğer araçlarda da seçilebilir. Bu modda Scania Aktif Tahmin Sistemi kullanılabilir değildir.

Güç modu nakliye süresinin veya performansın önemli olduğu durumlar içindir. Bu modda normal hız sabitleme yapılabilir ancak, Scania Aktif Tahmin Sistemi kullanılamaz.

DEVRİM DEĞİL EVRİM! : DAF XF 105 EURO 6

Yeni DAF XF’te işletme maliyetleri ve taşıma performansı; güvenlik, dayanıklılık ve şoförün araç içindeki kullanım alanının yanı sıra, konfor ve sürüş özellikleri gibi hemen hemen her alanda yapılan yenilikleri görmek mümkün.

DAF XF, tamamen yenilenmiş şasisi, Euro 6 PACCAR MX motoru ve hem dış hem de iç tasarımı ile DAF’ın yeni “amiral gemisi” olarak nitelendiriliyor.

KABİN ÖZELLİKLERİ

Ön göğüste, sadece bir sisteminin değil, ayrıca navigasyon sistemi veya on-board bilgisayarın ekranının sürücünün görüş alanı içine monte edilebilmesi için üst üste konumlandırılmış üç adet DIN yuvası bulunuyor.

 

Sürücünün rahatlıkla kavrayabileceği direksiyon simidinin yanı sıra, üzerinde hava yastığı ve seyir kontrolü, yokuş aşağı hız kontrolü ve telefon gibi özelliklerin kumanda edilebildiği aydınlatmalı düğmelere sahip yeni tasarlanmış direksiyon simidi, isteğe bağlı olarak sunuluyor.

 

AS-Tronic şanzıman ile ilgili olanlarla birlikte diğer ana kullanım işlevleri de direksiyon kolonuna monte edilmiş. Ön göğüste bulunan düğmelerle birlikte kapı konsolundaki dört büyük ayna ve camı kumanda eden düğmeler de arkadan aydınlatmalı olarak bulunuyor.


Otomatik sıcaklık kontrolüne (ATC) sahip ısıtma ve havalandırma sistemi için kullanılan düğmeler kolayca erişilebilir yerde ve önemli araç bilgilerinin sunulduğu bilgi ekranı modern gösterge panelinin ortasına konumlandırılmış. Tüm bunların sonucu olarak ideal bir kullanım kolaylığı için görüş netliği elde edilmiş. 

MOTOR ÖZELLİKLERİ

Eindhoven'daki DAF Trucks tesislerinde geliştirilip üretilmiş olan yeni 12.9 litrelik PACCAR MX motoru, ilk olarak 2000 ile 2500 Nm arası yüksek tork değerleri üretebilen 410 hp (300 kW) ve 510 hp (375 kW) gücündeki versiyonlarla sunuluyor.

Tamamen yeni geliştirilmiş altı silindirli motor mükemmel performansı ekonomik yakıt tüketimi ile birlikte sunuyor. Silindir bloğunu ve silindir kapağını oluşturan Kompakt Grafitli Dökme Demir gibi yüksek kaliteli malzemelerin kullanımı ve kapsamlı fonksiyonel entegrasyon eşsiz bir güvenilirlik ve dayanıklılık sağlıyor.

ŞANZIMAN ÖZELLİKLERİ

En yüksek viteste direct drive özelliğine sahip bir şanzıman ve tek redüksiyonlu arka dingil de aracın önemli özelliklerinden sayılıyor.

On altı vitesli düz ZF şanzıman veya on iki vitesli otomatik AS-Tronic şanzıman seçenekleri ile birlikte seçilebilen aracın arka dingil transmisyon oranları her makul nakliyecilik uygulaması için ideal bir güç aktarma sisteminin kullanılabilmesini sağlıyor.

FREN ÖZELLİKLERİ

MX motorundaki güçlü ve entegre motor freni maksimum 325 kW'lık bir frenleme gücü üretiyor .Bu imkan, özellikle seyir kontrolüne bağlı olan yokuş aşağı hız kontrol sistemini kullanırken ideal bir yokuş aşağı sürüş konforu sağlıyor.

 
2015 BMW X3 yeni tasarımıyla tanıtıldı
 
Ordu-Giresun Havalimanı üst yapı ihalesi
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Misafir 7 Şubat 2014 Cuma 19:58

kamyonlar hepsi çok gelışti.....markalar birbiriyle yarışıyor...ama süratleri çok yüksek hızlı spor otomobillerden pek farkı yok,dolayısı ile kazalar eksik olmuyor,kaza sonrası manzaraları tv lerde haberlerde izliyoruz ......içler acısı malesef .....e.esmer

Yorumu oyla      3      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
YENİ SAF MODUL DİNGİL SİSTEMİ.
Türkiye’de damper treyler pazarına iddialı bir giriş yapan SAF-HOLLAND, ...
BİR DÜNYA MARKASI PAKSAN
1982 yılından bu yana Türkiye’nin yüksek çalışma platformları ihtiyacını, ...
“Amacımız Sıfır Kaza”
Dünyada otomotiv sektörünün lider şirketlerinden biri olan Bosch, ana ...
 
Tüketicinin tercihi Ford Focus
Dünyanın en çok satan aracı Focus, 2013’ün ilk 9 ayında, bir önceki yıla ...
Eskişehir’de yerli üretim hızlı tren heyecanı
Türkiye’nin 158 yıllık demiryolu tarihinde ilk cer atölyesinin kurulduğu, ...
Mercedes-Benz Türk'ten 2013 yılı rekoru
Sektörde 46. yılını dolduran Mercedes-Benz Türk A.Ş., 2013 yılını tarihi bir rekorla kapattı.
 
Aylar Nakliyat ,DAF ve TIRSAN'la işbirliği
Aylar Uluslararası Nakliyat 11 adet DAF XF105.460 Optimizer’ı ve 16 adet ...
Volvo Kamyon viralde bir ilke imza attı
Volvo Kamyon, en yeni reklam filmi ‘The Epic Split’ ile, B2B pazarlama ...
THY bazı seferlerini iptal ettiğini açıkladı
THY, olumsuz hava koşulları nedeniyle bazı iç hat seferlerini iptal ettiğini duyurdu.
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
kamyonumkamyoncusondakikaKamyonsrcşoförtrucktürkiyetreyler