“Tadilat 4-5 Yıla Yayılabilir”
Köprülerdeki tadilatın 4-5 yıla yayılarak peyderpey yapılabileceğini vurgulayan İTÜ İnşaat Fakültesi Ulaştırma Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Doç. Dr. Murat Ergün, köprüler için ayrı bir bakım yönetim sisteminin kurulması gerektiğini kaydetti. Bu tür çalışmaların son ana bırakılmaması gerektiğini hatırlattı.
“Sirkeci-Harem Arasında Ro-Ro Seferleri Başlatılmalı”
Ağır vasıtaların bir kısmının trafikten çekilerek deniz yoluna yönlendirilmesinin trafiğe derin bir nefes aldıracağını belirten Uluslararası TIR ve Ağır Vasıta Şoförleri Derneği (UTSYD) Başkanı Çetin Ünlü ise çözüm olarak Sirkeci-Harem arası Ro-Ro seferlerinin başlatılması önerisinde bulundu. Ünlü, TIR'ların gece 24.00-05.00 saatleri arasında karşılıklı iki Ro-Ro gemisiyle çift sefer yapılarak taşınması halinde trafikten yaklaşık 300 TIR'ın eksileceğini belirtti.
“Vatandaşın da Payı Var”
Yaşanan trafikte vatandaşın da büyük payının olduğunu dile getiren Gazi Üniversitesi Ulaştırma Çalışma Grubu Başkanı Yardımcı Doç. Dr. Hikmet Bayırtepe de Türkiye'de yola çıkan araçlardaki kişi sayısı ortalamasının 1,7 olduğunun altını çizdi. Bu oranın İstanbul'da 1,2'ye kadar düştüğünü aktaran Bayırtepe, vatandaşa mümkün olduğunca toplu ulaşım araçlarını kullanmalarını tavsiye ediyor. Bayırtepe ayrıca, bugüne kadar dile getirilmeyen bir noktaya dikkat çekiyor. Bayırtepe'ye göre FSM'deki çalışmaların ivedi bir şekilde dar bir zaman dilimine sıkıştırılmasının nedenlerinden birisi de köprünün özelleştirilecek olması. Bakımı eksik olduğu için köprünün özelleştirilmesine talebin az olduğunu savunan Bayırtepe, yetkililerin özelleştirme öncesi köprüde bakım onarım çalışması başlattıklarını kaydetti.
FSM Köprüsü'nde 18 Haziran'da başlayan bakım ve onarım çalışmaları devam ediyor. Daha önce Anadolu yakası istikametinde yürütülen çalışmalar sebebiyle iki şerit trafiğe kapatılmıştı. Anadolu yakası yönünde bir şerit daha çalışmalar kapsamında trafiğe kapatıldı. Avrupa'ya geliş yönündeki bir şerit Anadolu yakasına geçiş için ayrıldı. Uzmanlara göre yaşanan sıkıntının en önemli nedeni plansızlık. Her şehrin uzun vadeli ulaşım master planlarının olması gerektiğine vurgu yapan uzmanlar, Türkiye'de ulaşım alanında şehir planlamalarının yetersiz, köprü bakım yönetim sisteminin ise henüz bulunmadığına dikkat çekiyor.
Kaynak: UTİKAD
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |