“Yeni Bir Dönem Başlıyor”
TOBB Başkanı Hisarcıklıoğlu, imzaladıkları sözleşmeyle ulaştırma alanında yeni bir dönemin başladığını söyledi.
Türkiye'nin artık teknoloji ithal eden değil, teknoloji ihraç eden konuma geldiğini ifade eden Hisarcıklıoğlu, bugüne ulaşmada savunma sanayinin katkılarının çok büyük olduğunu, ülke olarak bu alanda ciddi bir teknolojik birikim yaratıldığını kaydetti.
“Öncü Bir Model Olacak”
Başlangıçta farklı amaçlarla geliştirilen ileri teknolojinin, gün geçtikçe sivil hayatın ihtiyaçlarını karşılayacak gelişmeleri de tetiklediğini belirten Hisarcıklıoğlu, ''Bu bağlamda birliğimiz iştiraki olan TOBB UND ile ASELSAN ve TürkTrust işbirliği ile üretilecek dijital takograf, savunma sanayi teknolojisinin diğer sektörlere aktarımı açısından öncü bir model olacak'' dedi.
Eski nesil takografların manipülasyonlara son derece açık olduğunu, bu sebeple de trafik kazalarında birçok vatandaşın yaşamını yitirdiğini ifade eden Hisarcıklıoğlu, ''Üreteceğimiz dijital takograflar ve etkili denetim metotları buna son verecek.
Dijital takograf projesi sayesinde çalışma süreleri ve hız ihlalleri şeffaf bir şekilde izlenebilecek'' diye konuştu.
ASELSAN, Dünyada 5’inci Üretim Üssü Olacak
Bugün dünyada sadece 4 ülkenin dijital takograf üretebildiğini belirten Hisarcıklıoğlu, şöyle konuştu: ''Dijital takograf dünyada kaç ülkede üretiliyor diye baktığımız zaman maalesef bütün dünya 4 ülkeye mahkûm durumda. İşte biz de bu çerçevede Türkiye'de bir ilki gerçekleştireceğiz. Bugüne kadar dijital takograflar için üretilen 50 bin adet kart, bundan sonra 2014 yılı başından itibaren üreteceğimiz dijital takograflarda kullanılmaya başlanacak. Proje kapsamında 1 milyar avroluk kaynağın ülke içinde bırakılmasını sağlayacağız. Bu, cari açığın azaltılmasına da katkı sağlayacak. Komşu ülkelere de bu takografları ihraç edeceğiz.''
Türk Malı Dijital Takograflar 2013’de Hazır
TOBB UND Lojistik Yatırım A.Ş. ve ASELSAN arasında imzalanan işbirliği sözleşmesi ile Türkiye'de ilk dijital takografın önümüzdeki yıl üretilmesi hedefleniyor.
Türkiye'nin de taraf olduğu Uluslararası Karayolu Taşımacılığı Yapan Taşıtlarda Çalışan Personelin Çalışmalarına İlişkin Avrupa Anlaşması (AETR) uyarınca uluslararası taşımacılıkta 2010 yılı ve sonrasında üretilen araçlar için dijital takograf zorunlu hale getirilmişti.
Bu yılın Ocak ayında, Bilim Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından yayımlanan yönetmelik gereğince 2014 yılından itibaren yurt içinde yük ve yolcu taşımacılığında kullanılan 3,5 ton üzeri taşıma kapasitesine sahip kamyon ve kamyonetler ile 9 ve daha fazla yolcu taşıyan minibüs ve otobüslerin AB standartlarında dijital takograf kullanması zorunlu olmuştu.
Takografları değişecek yaklaşık 1 milyon araç ile yeni araçlarda kullanılacak ithal takografların maliyeti 1 milyar avro olarak hesaplanıyor.
Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Nihat Ergün de geçtiğimiz günlerde dijital takografın Türkiye'de üretilmesi halinde Bakanlık olarak gerekli desteği sağlayacaklarını ifade etmişti.
En İleri Teknoloji İle Üretilecek
Türk malı dijital takografda AB normlarındaki standart takograf özelliklerinin dışında, GPS modülü ile anlık yer bilgilerinin sorgulanması, sesli uyarı modülü, sürücü davranışlarının izlenmesi gibi özelliklerin bulunması öngörülüyor.
Sürücüler için kullanım kolaylığının en yüksek seviyede sağlanacağı takografta denetim otoriteleri için de uzaktan çıktı alma olanağı sağlanması planlanıyor. Sürücülerinin anlık verilerini saklamak zorunda olan firmalar için takografın uzaktan veri indirme özelliği ile maliyetli veri indirme çözümlerine gerek kalmayacak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |