Dünyanın en büyük metropol şehirlerinden biri olan İstanbul’da her geçen gün nüfus ve araç sayısı artıyor. Buna bağlı olarak ulaşım alanında çok önemli projeler devam ediyor ve hizmete sokuluyor. Bu projeler içerisinde yer alan, tasarımı, şerit girişi ve kulelelerin yüksekliği itibariyle dünyada bir ilk olduğu belirtilen 3. Boğaz Köprüsü Projesi'nde, yaklaşık 3 bin 500 personel ve bin 50 iş makinesiyle yürütülen çalışmaların yüzde 50'si tamamlandı. Son yıllarda hayata geçirilen projelerle birlikte 3. Boğaz Köprüsü'nün de hizmete açılmasıyla İstanbul trafiği rahatlayacak.
Herşeyden önce ağır taşıt trafiğinin tamamı 3. köprüyü kullanacak. Dolayısıyla ufak taşıtlarda, trafik hareketliliğinde büyük bir fayda sağlayacak. Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerinde büyük bir rahatlama olacak.
Karadan itibaren 155'inci metreye gelindi
Köprüde her 4 ayağın tamamında çalışmalar var. Her birinde günde ortalama 2-2,5 metre bir beton imalatı söz konusu. Karadan itibaren 155'inci metreye gelindi. Böylelikle çalışmaların yüzde 50'si tamamlandı.
Köprünün bağlantı yollarıyla birlikte 2015 yılında bitirilmesi hedefleniyor.
Köprüde dekoratif aydınlatma olacak
Köprüde yaklaşık 3 bin 500 civarında personel, bin 50 civarında iş makinesiyle 24 saat mesai yapıyor. Çalışmaların tüm hızıyla sürdüğü köprüde, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki gibi dekoratif aydınlatma olacak. Ayrıca köprü 2 bin 475 yılda olası bir depreme karşı stabil halde ayakta duracak.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |