Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
15 Ocak 2014 Çarşamba - 08:48

5 araçtan 1'inin freni tutmuyor

TÜVTÜRK İletişim ve İş Geliştirme Direktörü Koray Özcan, Türkiye'de araçların muayeneden kalma oranlarının yüzde 30'lar seviyesinde olduğunu belirterek "2013 yılının 9 ayında periyodik muayenesi yapılan 5 milyon 216 bin araçtan 1 milyon 544 bini ağır kusurlu olduğu için muayeneden geçemedi. Tamamen kusursuz olarak sadece 131 bin 647 araç muayeneden geçebildi" dedi.

5 araçtan 1 inin freni tutmuyor

Özcan, hizmet vermeye başladıkları  2008 yılından beri ilk muayene, tekrarlar, egzoz emisyonu olmak üzere 50 milyona yakın aracı muayene ettiklerini söyledi. 

İlk yıllarda araçların muayeneden kalma oranlarının yüzde 40 olduğunu ifade eden Özcan, yıllar içinde araç sahiplerinin de bilinçlenmesiyle birlikte bu oranın yüzde 32'ler seviyesine düştüğünü, bu oranın da yine de Avrupa ülkelerine göre çok yüksek olduğunu vurguladı.

2013 yılının 9 ayında 5,2 milyon aracın muayenesinin yapıldığını, yıl sonuna kadar bu rakamın 7 milyona çıkmasını beklediklerini kaydeden Özcan, şunları söyledi:

"Araçların muayeneden kalma oranları yüzde 32-33 civarında. 2013 yılının  9 ayında periyodik muayenesi yapılan 5 milyon 216 bin araçtan 1 milyon 544 bini ağır kusurlu olduğu için muayeneden geçemedi. Tamamen kusursuz olarak sadece 131 bin 647 
araç muayeneden geçebildi. Emniyetsiz olarak muayeneden geçemeyen araçlarda eklenince toplam 2,3 milyon aracın muayeneden kaldığını görüyoruz. Araçlarda ağır kusurlar olarak nitelendirilen, sürüş güvenliğini olumsuz etkileyen sorunların başında, fren, yürüyen aksam arızaları, lastikler ve aydınlatma problemleri geliyor. Yıllardır yaptığımız muayenelerde her 5 araçtan birinin freninin tutmadığını tespit ettik. Bu çok büyük bir rakam ve kazalara davetiye çıkartan önemli bir risk."

Frenleri tutmayan araçların trafikte dolaşıyor olmasının çok büyük bir risk oluşturduğuna dikkati çeken Özcan, en son Kayseri'de 11 kişinin öldüğü ve 31 kişinin yaralandığı talihsiz kazada da aracın birçok eksiği ile birlikte muayenesiz olduğunun belirlendiğini ifade etti. 

Muayene istasyonlarında araçların öncelikle tanınma bilgilerinin kontrol edildiğini belirten Özcan, ardından 
fren, farlar, yürüyen aksam, lastikler, bagaj içi, kabin içi, motor havuzu kontrolleri, emniyet kemerlerinin işlevleri, alt kısımdaki yürüyen aksam, fren hortumları, fren boylarının kontrolden geçirildiğini söyledi.

LPG'li araçlarda da LPG belgesine bakmaksızın gaz sızdırıp sızdırmadığının incelendiğini ifade eden Özcan, bu şekilde aracın baştan aşağı kontrol edildiğini dile getirdi.

Araçlardaki kusurları, ağır, emniyetsiz ve hafif kusur olarak sınıflandırdıklarını, ağır ve emniyetsiz kusurlu araçların muayeneden kaldığına dikkati çeken Özcan, "Bunlar sürüş güvenliğini etkileyen konular. Kelebek camındaki bir çatlak ağır kusur olmayabilir ama sürücünün görüşünü etkileyen bir noktada cam kırığı varsa bu kesinlikle ağır kusur sınıfına giriyor. Yine fardaki kırıklar da ağır kusur sınıfına giriyor. 
Fren sistemindeki sorunlar el değmeden otomatik bilgisayarlı sistemlerle kontrol ediliyor. Fren performansları belirli bir seviyenin altındaysa muayeneden kesinlikle kalıyor. Lastik diş derinlikleri 1,6 milimetrenin altındaysa araçlar yine muayeneden kalıyor" şeklinde konuştu.

MUAYENE'DEN KALMA ORANI AVRUPA'NIN 2 KATI 

Araç muayenesinden kalma oranlarının ülkelere ve araç sayılarına göre değiştiğini belirten Özcan, Batı ve Kuzey Avrupa ülkelerinde muayeneden kalma oranının yüzde 15'ler seviyesinde olmasına rağmen Türkiye'de bu oranın yüzde 33'leri bulduğunu söyledi.

Özcan, bu oranın 
Türkiye şartlarında çok yüksek bir rakam olduğunu vurgulayarak, muayeneden kalan araçların yüzde 99,6'sının kusurlarını bir ay içinde gidererek, trafiğe güvenle döndüklerini, bu açıdan araç muayenesinin trafik güvenliği açısından çok büyük önemi olduğunu vurguladı.

Türkiye'de 4,2 milyon aracın muayeneye gelmediğini ve Emniyet Genel Müdürlüğünün bu araç sahiplerine mektup gönderdiğini ifade eden Özcan, söz konusu araçlar içinde motorsiklet ve traktörlerin önemli yer tuttuğunu belirtti.

TRAKTÖRLERİN YÜZDE 80'i MUAYENEYE GELMİYOR 

Traktörlerin karıştığı trafik kazalarında ölüm oranlarının normal araçlara göre çok daha yüksek olmasına rağmen traktör sahiplerinin araçlarını muayeneye getirmeme konusunda ısrarcı davrandığını anlatan Özcan, "Traktörlerin yüzde 80'i muayene gelmiyor. Bir traktör kazasında ölüm oranı normal kazaların 5-6 katı. Normal kazalarda ölüm oranı yüzde 2 iken traktör kazalarında bu oran yüzde 12'ye kadar çıkıyor. Traktör muayenesi yaptığımızda bulduğumuz kusurlarla traktör kazalarının neden olduğu kusurların birbiriyle örtüştüğünü görüyoruz. Farlar, aydınlatmalar, ışıklı sistemler, lastikler, fren sorunları gibi. Bu nedenle traktör muayeneleri çok önemli" diye konuştu.

Araç muayenesinin trafik güvenliği açısından çok önemli olduğunu ancak hiçbir zaman tek başına yeterli bir unsur olmadığını dile getiren Özcan, bir aracın muayenesi yapıldıktan sonra tekrar muayeneye gelene kadar aradan geçen sürede on binlerce belkide yüz binlerce kilometre yaptığını, o nedenle aracın periyodik bakımlarının yapılmasının da son derece önemli olduğunu vurguladı.

Özcan, her zaman için sorumluluğun araç sahiplerinde olduğunu belirterek uyarılara dikkat edilmesi gerektiğini aksi takdirde telafisi imkansız üzücü olayların yaşanabildiğini ifade etti.

 
Kamyoncular TEM'i trafiğe kapadılar
 
THY, ekibine 63 yeni pilot kattı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Kamyoncular TEM'i trafiğe kapadılar
Kocaeli'nin Gebze ilçesinde yaklaşık 1000 kamyon şoförünün motorin fiyatlarının ...
Toyota Türkiye ihracatını artırdı
Toyota Otomotiv Sanayi Türkiye AŞ, 2012'de 63 bin olan ihracatını geçen ...
KGM projelere122 milyar lira harcayacak
Karayolları Genel Müdürlüğü'nün (KGM), karayolu ulaşımının etkin, ekonomik, ...
 
Emirates ve Real Madrid’den kampanya
Real Madrid takımına dünya çapında en düşkün fanları bulmayı amaçlayan ...
Pegasus'tan 'Atlayıp Gitsem' kampanyası
Misafirlerine uygun fiyatlarla uçuş imkanı sunarak Türkiye’de havacılığı ...
Zamlar kamyoncuları çileden çıkardı
Kamyon ve TIR şoförleri, Marmara Nakliyeciler Garajı önünde mazot fiyatlarının ...
 
AnadoluJet'ten Kapadokya-Antalya seferi
Sektördeki 5. yılını geride bırakan AnadoluJet, uçuş ağına yeni bir uçuş ...
OMSAN, e-AWB sistemini kullanıyor
Türkiye’nin öncü lojistik şirketi OMSAN, WCA (World Cargo Alliance) üyesi ...
Petrol Ofisi maximus motor yağları
Ağır vasıta sürücülerine özel olarak düzenlenen “Petrol Ofisi MAXIMUS ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
truckkamyonumtürkiyesondakikanewsdikkatbusfahrerşoför