Ford müşterilerine satış, servis, yedek parça ve 2.el olmak üzere tüm hizmetleri aynı çatı altında vermek için Diyarbakır’da inşa edilen Diyarbakır Oto Ford Trucks tesisinin açılış töreninde bir konuşma yapan Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün, yapılacak yatırımlarla 2014 yılı sonuna kadar 25 bayinin 4S konsepti ile yenileneceğini söyledi. Açılışa, Diyarbakır Vali Yardımcısı Cemal Hüsnü Kansız da katıldı.
Haydar Yenigün, Ford Trucks tesislerinin 7.si olan Diyarbakır Oto Ford Trucks tesisinin açılışında yaptığı konuşmada şunları söyledi: “Ford Otosan ailesine 2005 yılında katılan Diyarbakır Oto, bugüne kadar binek otomobilden kamyona kadar tüm ürün yelpazemizle hizmet verirken, bugün itibariyle işlerini ağır ticari hizmeti verecek olan Ford Trucks 4S tesisiyle büyüttü. 6350 metrekare kapalı kullanım alanıyla Diyarbakır Oto, en büyük Ford Trucks tesisimiz oldu. Son üç yılda toplam kamyon satışı sıralamasında ilk üçte yer alan ve markamızı ağır ticaride yıllardır açık ara bölge pazar liderliğine taşıyan bayimizin, yeni tesisle birlikte çok daha büyük başarılara imza atacağına inanıyorum. Kamyon satışında 2011 ve 2012 yıllarında aldığı Ford Başkanlık ödülü de, bayimizin satış performansının yanı sıra müşteri memnuniyetine verdiği değerin somut bir göstergesidir. Bu vesileyle başta Odabaşı ve Bal ailesi üyelerini ve Diyarbakır Oto çalışanlarını tebrik ediyor, yeni yatırımlarının hayırlı olmasını dilerim.”
Konuşmasında, Koç Ailesi, Koç Topluluğu ve Ford Otosan olarak kamyon işine büyük önem verdiklerini de belirten Yenigün, sözlerini şöyle sürdürdü: “1959 yılında Otosan şirketi kurulduktan sonra, yaptığı ilk iş kamyon montaj işi oldu. 1982 yılında Eskişehir İnönü fabrikası kuruldu. 1.1 milyon metrekarelik bir alanda 1500 kişinin çalıştığı tesiste, 53 yıldır kazanılan tecrübeyle 180 bin adet kamyon üretildi. Türkiye’nin ilk kamyon üreticisi olarak 2010 yılında ortağımız Ford Motor Company ile Global Cargo anlaşmasını imzaladık. Global Cargo Büyüme Stratejisi doğrultusunda Doğu Avrupa, Ortadoğu, Rusya, Türki Cumhuriyetler ve Kuzey Afrika pazarları başta olmak üzere 3 kıtada toplam 60 ülkenin kamyon özelinde satış, organizasyon ve distribütör atama hakları Ford Otosan’a verildi. Gebze Mühendislik merkezimizde çalışan 1240 mühendisimizin 400’ü tüm dünyada satılacak Cargo kamyonların geliştirilmesi çalışmalarına başladı. Bu anlaşmanın ilk ürünü olan 1846T çekicimizin tüm mühendislik ve Ar-Ge çalışmaları tamamlandı ve 2013 yılı başında ürünümüzü pazara sunduk. Ford Otosan mühendislik ve tasarım gücü ile şekillenen 1846T çekicimiz, bu sene ilk defa katıldığı ITOY (2013 Uluslararası Yılın Kamyonu) yarışmasında 3.’lük ödülüne layık bulunarak hem Ford Otosan’ı hem Türkiye’yi gururlandırdı. Dayanıklılık, güvenlik, kalite ve performans özellikleri ile müşteri beklentilerinin ötesine geçen bu ürünümüz ile uzun vadede 60 ülkeye ihracat hedefliyoruz.”
Yenigün, Türkiye otomotiv sektöründe Ar-Ge’ye en büyük yatırımı yaptıklarını ve mühendislik çalışmalarını ihraç da ettiklerini de söyleyerek; “Dünyanın en büyük kamyon pazarı olan Çin’de motor üretimi için Jiangling Motors Corporation Limited Şirketi ile Nisan ayında motor teknolojisi lisans anlaşması imzaladık. 12 yıllık anlaşma süresince yüzde yüz Ford Otosan mühendisliğinin bir ürünü olan Ecotorq motorlar Çin’de de üretilecek ve JMC markalı araçlarda kullanılacak” dedi.
Hedeflere ulaşmadaki en önemli rekabet avantajlarının bayi teşkilatları olduğunu da vurgulayan Genel Müdür Yenigün; satış, servis, yedek parça ve 2. el olmak üzere tüm hizmetleri aynı çatı altında toplayan Ford Trucks bayilerinin sayısının 2014 yılı sonuna kadar 25’e ulaşacağını da sözlerine ekledi. “Biz yatırım yapıyoruz, bayilerimiz de bizimle birlikte yatırım yapıyor. Kamyon bayi ağımız giderek güçleniyor. Bundan mutluluk duyuyor ve geleceğe olan inancımızı pekiştiriyoruz” diye konuştu.