3D tasarım, 3D Dijital Modelleme ve Ürün Yaşam Döngüsü Yönetimi (PLM) çözümlerinde dünya lideri, 3DEXPERIENCE şirketi Dassault Systèmes, ürün geliştirme sürecinin tamamında sıfır kusur için tasarlanmış entegre ve açık bir işbirliği ortamı sağlayan “Target Zero Defect”i duyurdu. Target Zero Defect, OEM'lerin (Orijinal Ekipman İmalatçıları) ve tedarikçilerinin yeni ürünlerin tanıtımı ile ilgili riskler ve maliyetli ürün iadesi olasılığını azaltmalarına yardımcı oluyor.
Ekosistemi oluşturan süreçleri birbirine bağlı olarak yönetmeyi mümkün kılıyor
Günümüzün araç üreticileri ve onların tedarikçileri, git gide artan araç ve gelişim süreci karmaşıklığı ile yüzleşirken yeni teknolojileri ve fonksiyonları daha hızlı devreye almalı... Global araç platformlarının ihtiyaç duyduğu yerelleştirilmiş modüler tasarım ve montaj stratejileri, geliştirme ve üretim süreçlerini OEM'ler ve tedarikçiler için daha da karmaşık hale getiriyor. Tüm OEM'ler ve tedarikçi iş ortaklarını bir işbirliği platformunda bir araya getirmek ve yönetebilmek, bir şirketin potansiyel hataları daha kısa sürede belirlemesine ve dolayısıyla geliştirme maliyetlerini azaltmasına olanak sağlıyor.
Target Zero Defect, mevcut kurumsal bilgileri bulma, bu bilgilerden faydalanmaya ve bir şirketin iş ortakları ile tedarikçilerinden oluşan ekosistemin tasarım, mühendislik ve üretim disiplinleri ile dinamik bir ürün oluşturma ortamı arasında bağlantı sağlamaya yönelik küresel bir yaklaşım sunuyor. Şasi, güç aktarma organları, gövde ve iç mekan gibi tüm etki alanları dahil kavramsal tasarımdan sanal üretime kadar ürün oluşturma sürecinin her aşamasında yüksek performanslı sanal tasarım ve simülasyon sağlayan Target Zero Defect’in en önemli özelliklerinden biri ise, karmaşık araç sistemleri ve bileşenlerinin sanal tasarımı, simülasyonu ve değerlendirilmesine olanak veren sistem mühendisliği özellikleri.
Kusurları en başında tespit et...
Dassault Systèmes Endüstri ve Pazarlamadan Sorumlu İdari Başkan Yardımcısı Monica Menghini Target Zero Defect ile ilgili şunları söyledi; “Kusurları düzeltmeye yönelik eylemlerin yerine endüstrinin asıl ihtiyacı olan, kurumsal bilgilerden faydalanarak ve maliyetleri takip ederek bu kusurları oluşmadan önce tamamen ortadan kaldırmaktır. Bu, tüm gelişim sürecini geliştirmek için işinizin bütüncül bir görünümünü oluşturmakla ilgilidir. Tesla, gerçek karlılık ile cesur yenlikçiliği temel alan müthiş bir başarı hikayesidir ve biz bu başarının bir parçası olmaktan son derece mutluyuz.”