2017 yılı şubat ayında en çok ciro yapan 10 akıllı telefon uygulamasından 9’unun oyun olduğunu ve 2016 yılında 31.7 milyar oyun uygulamasının indirildiğini belirterek, markaların pazarlama iletişimi yatırımlarında artık aradıkları hedef kitlenin mobil oyunlarda olduğunu sözlerine ekledi.
Netmarble Türkiye Pazarlama ve Mobil Direktörü Aras Şenyüz, Webrazzi Mobil 2017 Konferansı’nda “Oyuna mı Geldik? Mobil Dünya’nın Oyun Gerçekleri” başlıklı bir sunum yaptı. Mobil oyun sektöründeki oyuncu profilinin değiştiğini ve geçtiğimiz 3-4 yıl içerisinde oyunla ilgili bildiğimiz her şeyi değiştirdiğini aktardı.
Dünya mobil oyun pazarı 41 milyar dolar
Şenyüz, Türkiye’de 2011 yılında mobil oyunların oyun sektörünü değiştirmeye başladığını ve 2011 yılında akıllı telefonların satışının hızla artmasıyla dünya oyun pazarı içinde sahip olduğu yüzde 10 seviyesindeki rakamın yüzde 37 seviyesine kadar geldiğini aktardı. Şenyüz şöyle devam etti:
31.7 milyar oyun indirildi
“7 milyar dolarlık sektör iken 2016 yılı 41 milyar dolar ile bitirdi. Yüzde 485 büyüme elde etti, tabi bu büyümeyle mobil oyun dünyanın en büyük oyun segmenti haline geldi. Dünyanın en çok kazanan aplikasyon - uygulamalarına baktığımızda, 2017 şubat ayında en çok kazanan uygulama sıralamasında 10 uygulamanın 9’u oyun. Diğeri Netflix olmuş. Gelecek ay başka bir marka olabilir. İlk 50 aplikasyona baktığımızda da 47’sinin oyun. 41 milyar dolarlık pazar demek 31.7 milyar oyun indirme demek 2016 yılında. Dünya nüfusuna böldüğümüzde dünyada kişi başına 6-7 oyun indirme olduğunu görebiliriz. Bu oldukça ciddi bir rakam.”
Türkiye mobil oyun pazarı 220 milyon dolar
Aras Şenyüz, 2013 yılında Türkiye’deki mobil oyun pazarının 40 milyon dolar olduğunu belirterek,2016 yılında ise bu rakamın yüzde 372 büyümeyle 220 milyon dolar olduğunu söyledi. Ülkemizde30 milyon aktif mobil oyuncunun bulunduğunu dile getiren Aras Şenyüz şöyle konuştu:
“Louis Vuitton, Japonya’da Final Fantasy ana karakterini marka elçisi olarak kullandı. Markalar artık mobil oyunlarla hedef kitlesiyle nasıl bir araya geleceğinin yollarını arıyor. Bunun için projeler üretiyor. Netmarble Türkiye’de benzer hedef kitle marka pazarlama iletişimi çalışmalarını büyük markalarla hayata geçirdik. 2017 yılı mobil oyunların daha da yükseleceği ve adını daha sık duyacağı bir kavram olacak. 2017 yılı mobil oyun yılı olacak.”
Netmarble Games Corporation Hakkında
Netmarble Games Corp. muhteşem bir mobil oyun tecrübesi sunarak dünya çapında her yaştan kitleleri eğlendirmeyi amaçlar. 2000 yılında Kore’de kurulan Netmarble, Asya’daki en hızlı büyüyen mobil oyun şirketidir ve sürekli olarak küresel düzeyde en üst geliştirici ve yayıncılardan biri olarak listelenmektedir. 3.500’in üzerinde çalışanıyla Netmarble, Lineage2 Revolution, STAR WARS™: Force Arena, MARVEL Future Fight, Seven Knights ve Paramanya’nın aralarında bulunduğu en başarılı mobil oyunlardan bazılarını üretip sunmaktadır. Önde gelen gündelik (casual) oyun geliştiricisi Jam City’nin en büyük ortağı ve ücretsiz MMO oyunların dünya çapında zirvedeki geliştiricilerinden biri olan Kabam'ın ana şirketi olan Netmarble’ın aynı zamanda Asya’nın en büyük eğlence şirketi CJ E&M Corporation, Asya’nın en büyük Internet şirketi Tencent Holding ve lider MMO şirketlerinden NCsoft ile stratejik bir işbirliği vardır. Daha fazla bilgi için www.netmarble.com adresini ziyaret edebilirsiniz.
Netmarble Games’in İstanbul merkezli ofisi Netmarble Turkey; Paramanya, Wolfteam, MARVEL Future Fight ve Seven Knights gibi başarılı oyunlar için pazarlama, yerelleştirme, halkla ilişkiler, QA ve IT hizmetleri sunar. Daha fazla bilgi için www.netmarbleturkey.com adresini ziyaret edebilirsiniz.