Kamyonum Dergisi Sektörün Nabzını Tutmaya Devam Ediyor..
‘Bölgesel Marka Tercihi Anketi’ ile her ay farklı bir bölgede UND üyeleri ile yaptığımız anket çalışmasında, söz konusu bölgede hangi marka daha çok tercih ediliyor, markanın tercih edilme nedeni, yeni araç yatırımı yapılırken nelere dikkat edildiği gibi soruların cevaplarını siz okurlarımızla paylaşacağız.
Bu ay Marmara Bölgesi ile başladık. Marmara Bölgesi ülkemizin ekonomik açıdan en gelişmiş bölgeleri arasında başı çekiyor. Dolayısıyla lojistik sektörü de aynı şekilde gelişmiş durumda. Sektörün bu kadar gelişmesinde Marmara Bölgesi’nin Asya ve Avrupa’nın birbirine bağlandığı noktada yer alması da etkili. Bölgede bulunan limanlar sanayi ve ticareti olumlu yönde etkilerken bu etkiden lojistik sektörü de nasibini alıyor.
Sözü daha fazla uzatmadan gelelim anketimizin sonuçlarına…
Marmara Bölgesi’nin Tercihi Mercedes-Benz
Marmara Bölgesi’nde 402 adet UND üyesi lojistik firma bulunuyor. Bu firmalar arasından basit rastgele örnekleme türü kullanılarak 200 firma ile yapılan görüşmeler sonucunda marka tercihinde en önemli sebep toplam sahip olma maliyetinin olduğu tespit edildi. Görüşülen kişilerin yüzde 49’u marka tercihlerinde toplam sahip olma maliyetinin, yüzde 37’si yakıt performansının, yüzde 24’ü yaygın servis ağının önemli olduğunu vurguluyor. Tercih sebeplerinde garanti sonrası servis ve bakım maliyetleri ile ikinci el değeri de görüştüğümüz kişilerin yüzde 12’si tarafından önemli bulundu.
Görüşülen 200 firmanın toplam araç sayısı ve marka tercihleri göz önünde bulundurulduğunda ilk sırayı yüzde 46,7’lik bir oranla Mercedes-Benz alıyor. Mercedes Benz’i tercih eden firmaların yetkilileri tercih sebeplerini yaygın servis ağı, ikinci el değeri ve yakıt performansı olarak sıralıyor. Mercedes-Benz’i tercih eden firmaların yüzde 95’i yeni araç yatırımında yine Mercedes-Benz’i tercih edeceklerini vurguluyorlar.
Marmara Bölgesi’nin ikinci tercihi Ford Trucks
Marmara Bölgesi’nin en çok tercih edilen ikinci markası ise Ford Trucks oldu. Yüzde 11’lik bir rakama sahip olan Ford Trucks’ı tercih eden firmaların yetkilileri Ford marka kamyon ve çekicileri tercih etme sebeplerinin başında toplam sahip olma maliyetinin geldiğini belirtiyor. Yaygın servis ağının da tercih sebeplerinde önemli yer tuttuğunu belirten firma yetkilileri ayrıca bakım aralıklarının da ön plana çıktığını belirtiyor.
Üçüncü sıra Volvo’nun
Yaptığımız ankette üçüncü sırada ise Volvo yer alıyor. Volvo da 8,9’luk oranıyla Ford Trucks’un hemen arkasından geliyor. Volvo’yu tercih eden firmalar ise tercih sebeplerini sağlamlık, garanti sonrası bakım maliyetleri ve konforu sıralıyor.
Volvo’nun hemen arkasından ise küçük bir farkla Renault Trucks geliyor. Yüzde 8,8’lik orana sahip Renault Trucks’ın tercih edilme sebebi ise en başta yakıt performansı. Yaygın servis ağı ve bakım maliyetleri de Renault Trucks’ın tercih edilme sebepleri arasında yer alıyor.
Yaptığımız anketin sonuçlarına göre sıralama şöyle devam ediyor;
Yüzde 8 ile MAN, yüzde 7,1 ile Iveco, yüzde 5,7 ile Scania, yüzde 3,5 ile DAF ve yüzde 0,3 ile BMC geliyor.
Anket sonucu vardığımız sonuçlardan birisi de alışkanlıklardan kolay kolay vazgeçilemeyeceği oluyor. “Eğer 2015 yılında araç yatırımı yapacak olsanız hangi marka aracı tercih edersiniz?” sorumuza firma yetkililerinin yüzde 70’i mevcut araçları ile aynı markayı telaffuz ediyor.