Orthaus ürün gamında damper ürün ailesi içerisinde farklı kullanım alanları için farklı çözümler sunuyor.
- Kamyon üstü uygulamalar 16 – 24 metreküp arası
- Küvet tipi damper semi treyler – 18 – 28 metreküp arası
- Kare tip damper – 22 – 32 metreküp arasında
Tüm ürünler için kaynak hatlarında farklı kalınlık ve ebatlarda saclarla çalışmaya uygun olarak üretim yapılıyor. Orthaus ST 52, S700 ve aşınma plakası olmak üzere 3 ana malzeme tipinde araç imalatı yapılabiliyor.
Dingiller – Ağır hizmet koşullarına uygun özel seri dingiller kullanılıyor. Düz makas yapısı finisher ve özellikle şantiye ortamında makasın yer seviyesinden yüksekliğini artırarak herhangi bir engel ile etkileşime girmesi önleniyor.
Lastik seçiminde her zaman şantiye kullanımına uygun off-road desen lastikler seçen Orthaus, bu sayede aracın fren ve tutunma kabiliyetini her zemin ve hava koşulunda en üst seviyede tutuyor. Orthaus kamyon üstü uygulamalarda 16 – 28 metreküp arasında hacimler ile çalışılırken, semi treyler damperlerde kare ve küvet tipi olarak her iki tipte de 18 ila 32 metreküp arasında hacim sunulabiliyor.Kullanılan malzeme olarak yine müşteri ihtiyaçları ve kullanımı doğrultusunda St 52, S700 ve Hardox veya Raex olarak da bilinen aşınma plakasından küvet imalatı yapılabilmektedir. 4 mm den 12 mm ye kadar olan saclar ile çalışma imkanı sağlanmaktadır.
“İlave Güvenlik Sağlanıyor”
Tüm semi treyler damperlerde elektronik kontrollü hava süspansiyon sistemi standart olarak sunulurken bu sistemin getirdiği sağ ve sol yandaki lastiklere gelen yükün dengelenmesi, yalpa kontrolü, aracın devirme esnasında körük havalarının boşaltılarak zıplama ve devrilme ihtimalini en aza indirmek amaçlanıyor. Böylece gerek işletici gerekse şoför için ilave güvenlik sağlanıyor.Devrilebilir tampon ile finisher ünitelerine yanaşma kolaylaştırılmakta, ayrıca şantiye şartlarında daha kolay kullanım sağlanıyor.
“Kesinlikle Ek Yapılmıyor”
Kamyon üstü ve semi treyler damperlerde hidrolik sistemin tüm görevleri Orthaus tasarımı uzaktan kumanda yardımı ile sağlanırken gerek araç içi gerekse araç dışından PTO sisteminin açılıp kapanması, damperin kaldırılması ve indirilmesi işlemleri güvenli ve rahat biçimde gerçekleştirilebiliyor.Damper küvetlerinin üretiminde hassas kaynakların tamamı robotlarla gerçekleştiren Orthaus böylece hataya yer bırakmıyor. Tüm damper taban sacları bu iş için özel olarak üretilmiş olan 9 metrelik 1100 tonluk özel preslerde tek parça olarak basılıyor ve kesinlikle ek yapılmıyor.Orthaus Akyazı tesislerinde tüm şasi ve gövde parçaları üretim hatlarında robotlu kaynak teknolojisi kullanılıyor. Bu teknoloji sayesinde hattan çıkan her aracın kalite ve imalat açısından aynı kalite seviyesinde olması sağlanıyor. İnsan kaynaklı kaynak hatalarını minimuma indiren bu sistem ayrıca her kaynağın olması gereken kalınlık ve genişlikte yapılmasını sağlıyor.
Robotlar üzerinde yer alan özel denetleme programı sayesinde robotlar kaynak sırasında parça üzerindeki en ufak farklılığı algılayabiliyor. Böylece yapılan kaynağın bu tür sapmalardan etkilenmemesi sağlanıyor.
“Klasik Kontrol Konsoluna İhtiyaç Kalmıyor”
Tüm damper araçlarında PTO ve damper kumandası Orthaus tasarımı uzaktan kumanda ünitesi üzerinden yapılırken, klasik kontrol konsoluna ihtiyaç kalmıyor. Bu sayede sistem uzaktan kumanda üzerinden açılmadan pompanın devreye girmesi ve istenmeyen bir anda damperin devirme fonksiyonunun devreye girmesi önleniyor. Ancak tüm bu teknolojik gelişme ve uygulamalara rağmen kullanıcıların bilinçli ve dikkatli oluşu kazaların önlenmesinde esas rolü oynamaktadır.
Yıllık 15 bin araç üretim kapasitesine sahip Orthaus Akyazı Fabrikası’nda mevcut ürün gamı içerisinde yer alan perdeli ve tenteli grubu ürünler, açık kasa, damper uygulamaları, tekstil taşıyıcı, hava kargo paletlerinin taşınmasını sağlayan Air Cargo ailesi ve konteyner taşıyıcıları yer alıyor. Yakın dönemde ise rulo taşıyıcı, mermer blokların taşınması için özel olarak tasarlanmış mermer taşıyıcı ve frigo araçlar da Orthaus ürün gamında yerini alacak.
İhracatta Farklı Özellikler Yer Alabiliyor
Özellikle Kazakistan bölgesine yapılan ihracatlarında çalışan araçlar yazın 50 derece sıcaklıkta kışın ise eksi 40 derece gibi dondurucu soğuklar ile karşı karşıya kalıyor. Bu ortamlarda dahi araçların görevini tam olarak yerine getirebilmesi için hidrolik sistemler ve araç yapısında bölgeye özel bazı değişiklikler ve farklı uygulamalar yer alıyor.
Örneğin soğuk bölgelerde çalışan araçlarda damper tabanının aracın egzoz gazı ile ısıtılması için özel bir donanım bulunuyor. Bu donanım kışın damper küvetinin zeminine malzeme yapışmamasını sağlarken, yazın kavurucu sıcaklarında ise malzemeye ek bir yük ve yorgunluk getirmemesi için devre dışı bırakılabiliyor. Kullanılan hidrolik sistemlerde de iklime bağlı olarak contalar ve hidrolik yağının özelliği açısından farklılıklar iklime uygun olarak üretiliyor.