19-20 Aralık tarihlerinde gerçekleşen organizasyona toplu taşımacılık alanında hizmet veren tüm kurum ve otoriteler katıldığı gibi, araç üreticileri de standları ile hazır bulundular.
Bu yılki ana tema’nın “Toplu Ulaşımda 4S: Smart (Akıllı), Safety (Güvenli), Simplicity (Kolay), Sustainability (Sürdürülebilir) olduğu fuar’da, geçtiğimiz aylarda ‘’Sürdürülebilirlik’’ ödülünü kazanmış olan ZF bu ödülü ne kadar hak ettiğini bir kere daha gösterirken, Genel Müdür Ali Oruç, OE-Satış ve Pazarlama Müdürü Atilla Hassas ve Yedek Parça Satış Müdürü Metin Ünlü’nün ev sahipliği yaptığı ZF standı da ilgi odağı oldu.
ZF Friedrichshafen AG Otobüs Pazar Destek Müdürü Dr. Michael Störk ve Hakan Çevik’in de hazır bulunduğu fuar standında ZF, şehir içi otobüsler için tam otomatik 6 vitesli ZF Ecolife şanzımanını sergiledi.
Kapasitesi arttırılmış RL82EC Bağımsız Ön Süspansiyon ile alçak taban araçlar için üretilmiş olan AVE130 Elektroportal aks da hem üreticilerin hem de son kullanıcıların akıllarında yer etti.
ZF Services Türk Satış ve Pazarlama Müdürü Sn Atilla Hassas fuar esnasında, ZF’nin midibüsler için geliştirilen tam alçak tabanlı portal aks projesinin de müjdesini verdi. Aksın kısa zaman içinde seri üretime hazır hale geleceğini bildiren Hassas, bu sayede Midibüs segmentinde de tam alçak taban teknolojisinin daha aktif kullanılacağını belirtti.
Fuarda sergilenen ve yenilenen ürünler
Ecolife:
ZF-EcoLife otobüs şanzımanının 6 vitesinin tahvil oranları hassas bir şekilde kademelendirilir, böylece motor her kullanım durumunda düşük devir aralığında çalıştırılabilir. Standart donanımda sunulan TopoDynLife vites değişim programı, yolun topoğrafik durumuna ve otobüsün yüküne göre olabildiğince erken vites büyüterek, özellikle duraklarda kalkış sırasında aracın çıkardığı sesi hissedilir şekilde azaltır ve bu sayede maksimum konfor sağlar. Çift soğutucuya sahip ZF Ecolife, Euro 6 normlarına uyumludur.
Yeni nesil elektrikli portal aks
AVE 130:
13 tonluk azami aks yükü ve 2x120 kilowatt’lık bir motor gücü ile alçak tabanlı Elektroportal Aks, şehir içi otobüsler için uygundur. Tekerlekler, iki kademeli tahvil oranına sahip su soğutmalı, aşınmasız asenkron motorlarla tahrik edilmektedir. AVE130’un az kayıplı, elektrikli direkt tahrik sistemi ile birlikte seri hibrid işletmesi, geleneksel dizel tahrik sistemlerine göre %30'a varan yakıt tasarrufuna olanak sağlamaktadır. Şimdiye kadar 200’ün üzerinde Elektroportal aks muhtelif araçlarda yaklaşık 4 milyon kilometrelik toplam kullanıma ulaşmıştır. Bunun büyük kısmı, AVE 130’un küçük bir dizel jeneratörle birlikte seri hibrid şeklinde kullanıldığı körüklü otobüslerde gerçekleştirilmiştir. 2015 yılı sonuna kadar dünya çapında çok sayıda projede uygulama alanı bulacaktır.
RL 82 EC:
22,5” jant ölçülü otobüsler için geliştirilmiş olan RL 82 EC, selefi RL 75 EC’ye göre taşıma kapasitesi 7,5t’dan 8,2t’a arttırılmış bağımsız ön süspansiyon sistemidir. Ayrıca bağımsız ön süspansiyon ailesine yeni katılan midibüs uygulamaları için geliştirilmiş 19,5” jantlı ZF RL 55 EC versiyonu da üretilmektedir.