Allison Transmission Holdings Inc. (New York Menkul Kıymetler Borsası: ALSN) ve Cummins Inc. (New York Menkul Kıymetler Borsası: CMI), şehir içi otobüsler ile yolcu otobüslerine yönelik ISB6.7 ve ISL9 dizel-elektrikli hibrid motorların entegre edildiği Allison H 40/50 EP™ hibrid sevk sisteminin satışına başlamak üzere Kaliforniya’daki Hava Kaynakları Kurulu’nun (ARB) onayının alındığını açıkladı.
Allison Şanzıman Hibrid Programlar ve Mevzuat Direktörü Deborah Gordon konuyla ilgili açıklamasında: “Kaliforniya’daki toplu taşımacılık alanında ilk onaylı hibrid sistem üreticisi olmaktan çok memnunuz,” dedi.
Allison’ın H 40/50 EP hibrid sevk sistemi, hem solo, hem de körüklü şehir içi otobüsler için kullanılmaktadır. Bu sistemin, benzer nitelikli dizel otobüslere kıyasla yakıt tasarrufunu %25’e kadar arttırdığı kanıtlanmıştır. Ayrıca sistemin rejeneratif frenleme kabiliyeti, fren değiştirme aralığını ortalama %350 gibi önemli bir oranda arttırmaktadır.
Hava Kaynakları Kurulu (ARB) tarafından hem Allison hem de Cummins şirketi için çıkarılan ikili Kararname, Allison H 40/50 EP sisteminin Cummins ISB6:7 veya ISL0 hibrid motor ile birlikte satışa sunulmasına izin vermekte olup 2014 modelleri için geçerlidir. Allison ve Cummins 2015 modellerine yönelik tekrar Kararname başvurusunda bulunacaktır.
Kuzey Amerika Otobüs İşletmesi Genel Müdürü Laura Chasse, bu özel kararname ile ilgili olarak; “Cummins, şehir içi otobüs müşterilerinin ihtiyaçlarını karşılamak üzere tasarlanan ve uygun bir çözüm sunacak hibrid sisteminin Hava Kaynakları Kurulu’ndan onay almasından oldukça memnun,” açıklamasında bulundu.
Cummins ISB6.7 ve ISL9 dizel-elektrikli hibrid motorlar, şehir içi otobüs müşterilerinin beklentileri olan verimlilik, dayanıklılık ve performansı optimize etmek üzere etkinliği kanıtlanmış bir teknoloji ile tasarlanarak geliştirilirmiştir. ISB6.7 dizel-elektrikli hibrid motor 280 hp (209kW) ve ISL9 dizel-elektrikli hibrid motor ise 330 hp (246kW) motor gücündeki şehir içi otobüsleri için üretilmektedir.
Gordon açıklamasında; “Bu kararnamenin çıkarılmasının altında yatan başlıca faktörlerden biri, ilk olarak Allison’ın imza attığı temel kilometre taşlarından biri olan H 40/50 EP’nin Ağır Hizmet Tipi Yerleşik Diyagnostik (HDOBD) sisteminin onaylanmasıdır” diyor.
Allison, 2003 yılından bu yana yaklaşık 650 milyon mil kat eden, 34 milyon galondan fazla yakıt tasarrufuna olanak tanıyan ve 340 metrik ton karbondioksitin atmosfere karışmasını önleyen 6,500’ü aşkın hibrid sevk sisteminin teslimatını gerçekleştirmiştir.