AB içerisinde bu öneriyi destekleyenler kadar, karşı çıkanlar da bulunuyor. Özellikle deniz ve havayolu taşımacılığı için bu gelişmenin büyük olumsuzluk yaratacağını savunan muhalifler, inter-modal taşımacılığın tonaj avantajından sonra zarar görmesinden endişe ediyorlar.
Konu üzerine araştırma yapan Louvain Üniversitesi, Avrupa Komisyonu’na bir rapor hazırladı. Raporda özellikle altı çizilen bölümler, tonajın artışı sonucunda araç boyutlarında ve emisyon oranlarında yaşanacak olan değişim ile birlikte diğer sektörlerin bu durumdan olumsuz etkilenebilme ihtimali oldu.
Uygulanması planlanan değişim sonucunda, mevcut 40 ton yük haddine ve 18,75 metre uzunluğa sahip araçların, 60 ton kapasite ve 25,25 metre uzunluğa çıkabilmesi ihtimaller dahilinde görülüyor. Ancak bu gelişimin önündeki en büyük engel, yol güvenliği ve araçların ekolojik uyumu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |