Heyetler, iki ülke arasındaki karayoluyla yolcu ve eşya taşımacılığı konularını müzakere ettiler. Konu başlıkları ise şu şekilde belirlendi;
1. İstatistiki bilgi teatisi,
2. Eşya taşımacılığı,
3. Yolcu taşımacılığı,
Heyetler, Türkiye Cumhuriyeti ile Letonya Cumhuriyeti arasındaki ticaretin ve karayolu taşımacılığının mevcut durumu hakkında istatistik݃® bilgi teatisinde bulundular. İki ülke arasındaki ticaret ile karayolu taşımacılık faaliyetlerinin arttığını teyit ettiler. Heyetler, ticaretin artmaya devam edeceği hususundaki inançlarını belirttiler.
Letonya Heyeti, Letonya kara taşımacılığı sektöründeki gelişmeler hakkında bilgi verip, taşıma faaliyetleri ve lisanslandırılmış taşımacıların sayısının Avrupa Birliği üyeliğinden sonra arttığını ifade etti.
Türk Heyeti de Türk karayolu taşımacılık sektöründeki gelişmelere ilişkin olarak Letonya Heyetini bilgilendirdi. Türk Heyeti, karayolu taşımacılık pazarına ve mesleğine giriş hakkındaki Avrupa Birliği mevzuatına uyumlu, sırasıyla 2003 ve 2004 yıllarında olmak üzere yeni bir Karayolu Taşımacılığı Kanunu ve Yönetmeliği yayınlandığını ifade etti. Türk Heyeti, yurtiçi ve uluslararası Türk taşıt filosu, yetki belgeleri ve Mesleki Yeterlilik Belgeleri hakkında sayılar verdi.
Heyetler, işbirliğinin ana amacının Türkiye ile Letonya arasındaki ticaretin geliştirilmesi ve eşya taşımacılığının kolaylaştırılması olduğu hususunda anlaştılar.
Türk Heyeti, iki ülke arasındaki transit ve ikili eşya taşımacılığının serbestleştirilmesini önerdi. Letonya Heyeti bu teklifi olumlu karşıladı ve bu konunun, ilgili kurumlarla değerlendirildikten sonra, gelecek Kara Ulaştırması Karma Komisyon Toplantısı’nda daha ayrıntılı olarak müzakere edilebileceğini belirtti.
Heyetler, 2008 yılı kesin ve 2009 yılı geçici izin belgesi kotasını aşağıdaki şekilde tespit ettiler:
- İkili ve transit taşımalar için 500 adet izin belgesi
- Boş giriş / transit / ikili / üçüncü ülke taşımaları için 150 adet izin belgesi
Heyetler, tüm geçiş belgeleri sürelerinin, müteakip yılın 31 Ocak tarihine kadar geçerli olmasını kararlaştırdılar. Yıl içinde olabilecek ek izin belgesi taleplerinin iyi niyet çerçevesinde değerlendirilmesi hususunda mutabık kaldılar.
Ayrıca, iki ülke arasındaki yolcu taşımacılığının ekonomik ve coğrafi nedenlerle yetersiz olduğunu vurguladılar. INTERBUS Anlaşması çerçevesinde yürütülmekte olan arızi yolcu taşımacılığının geliştirilmesi konusunda mutabık kaldılar. Düzenli hat taleplerinin, mevcut Anlaşma esas alınarak, iyi niyet çerçevesinde değerlendirileceğini ifade ettiler.
Letonya Heyeti, Türkiye’den transit geçen Letonya taşıtlarının ödediği yol kullanım ücretleri hakkında bilgi talep etti. Türk Heyeti, bu ücretlerin mevcut İkili Anlaşma uyarınca alındığı konusunda Letonya Heyeti’ni bilgilendirdi. Türk Heyeti, yol kullanım ücretleri ile ilgili Türk mevzuatını Letonya Heyeti’ne sundu.
Letonya Heyeti, 2009 yılının ikinci yarısında uygulamaya konulması planlanan yol kullanım ücretleri hakkında Türk Heyetini bilgilendirdi.
Tük tarafı, iki ülke arasında yol kullanım ücretlerinin karşılıklı olarak kaldırılması hususunun değerlendirilmesini teklif etti. Letonya tarafı, bu teklifin ancak Avrupa Birliği mevzuatı çerçevesinde değerlendirilebileceğini ifade etti.
Toplantı, sıcak ve dostane bir atmosferde gerçekleşti.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |