Pirelli, sezonun sondan bir önceki yarışı olan Abu Dhabi GP’sine P Zero Sarı ve P Zero Beyaz olmak üzere yumuşak ve orta lastikleri pilotların kullanımına sundu. Abu Dhabi GP’sinde gülen isim iki pitstop stratejisiyle yarışan Lewis Hamilton oldu. Böylece Lewis Hamilton Çin ve Almanya zaferlerinin ardından 2011 sezonunun 3. ve kariyerinin 17. zaferini kaydetmiş oldu. Lewis Hamilton gibi ilk üç sırada yer alan pilotlar da iki pitstop stratejisiyle yarışırken, üç pitstop stratejisiyle yarışan Reb Bull pilotu Mark Webber yarışı dördüncü olarak tamamladı ve podyum göremedi. Strateji konusunda asıl sürprizi ise Force India pilotu Paul di Rasta yaptı ve tek pitstop stratejisiyle yarışı tamamladı. 27. turda pite giren Rasta orta P Zero’lardan yumuşak P Zero’lara geçiş yaptı ve yarışın geri kalan 28 turunu P Zero Sarı ile sürdürerek Abu Dhabi GP’sini 9. sırada tamamladı.
Abu Dhabi Grand Prix’si 28 derece sıcaklıkta koşulurken, çok da sıcak olmayan hava lastik ömrünün uzamasına yardımcı oldu. Böylece pilotlar P Zero Beyaz ile 25 ile 30 tur kadar yarışabildi. Abu Dhabi GP’si Lewis Hamilton ve yarışa beşinci sıradan başlayan Ferrari pilotu Fernando Alonso’nun tampon tampona mücadelesine sahne oldu. Yarışı ikinci sırada bitiren İspanyol pilot böylece 2011 sezonunda 11. kez podyum görmüş oldu. Abu Dhabi GP’sinin en sürpriz isimlerinden biri olarak öne çıkan Rubens Barichello ise sıralama turlarında yaşadığı teknik sorun nedeniyle yarışa sonuncu cepten başlayarak iki pitstop stratejisiyle yarışı 12. olarak bitirdi.
Pirelli Motorsporları Direktörü Paul Hembery “Heyecan dolu bir yarış oldu. Tahmin ettiğimiz gibi takımlar büyük oranda iki pitstop stratejisiyle yarıştı. Red Bull ve Sebastian Vettel ile yaşanan lastik sorununu mercek altına alacağız. Şu an için neler olduğu konusunda hiçbir fikrimiz yok. Ancak sıra dışı bir durum olduğu kesin diyerek Hindistan GP’sini yorumladı.