ATR lastiklerinin daha rahat sığması için 85 milimetre daha yüksek ve geniş olarak tasarlanan Amarok Canyon’un, 2.0 TDI motoru 180 PS güç ve 400 Nm tork üretirken, 4MOTION dört çeker sistemi de en zorlu arazi koşullarını dize getiriyor.
Amarok Canyon'un kapılarının altında bulunan bir basamak, sürücüyle yolcuların araca daha rahat binmesi için kapıyla birlikte otomatik olarak açılıyor. Bu basamak arazi koşullarında yol alınırken, sürüşü etkilememek için yine kendiliğinden kapanıyor.
Turuncu egzotik rengiyle ilk bakışta dikkatleri üzerinde toplayan Amarok Canyon’un iç tasarımı da dinamizmin ve extreme sporların ruhuyla yapıldı. Direksiyon simidinden, vites koluna ve emniyet kemerine kadar sportiflik vurgusu unutulmadı. Son yılların popüler extreme sporu, Serbest Stil Kanoculuk (Freestyle Kayaking) temasıyla tasarlanan Amarok Canyon’un ön panelinde, zorlu arazi koşullarında güvenle yol almak için tırmanma ve zemin eğimini gösteren göstergeler bulunuyor.