Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
18 Mart 2022 Cuma - 16:23

Ağır Vasıta Şoförlerinde Yaş Sınırlaması Kalkacak Mı?

Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı himayesinde, Türkiye Odalar ve Borsalar Birliğinin ev sahipliğinde 15 Mart 2022 tarihinde gerçekleştirilen Çalıştay’ın açılış konuşmaları; TOBB Ulaştırma ve Lojistik Meclis Başkan Yardımcısı Hakan Bezginli, TOBB Türkiye Karayolu Yolcu Taşımacılığı Meclis Başkanı Mustafa Yıldırım, TŞOF Başkanı Fevzi Apaydın, TOBB Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Tamer Kıran ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Çalışma Genel Müdürü Nurcan Önder tarafından yapıldı.

Ağır Vasıta Şoförlerinde Yaş Sınırlaması Kalkacak Mı?

21 Aralık 2021 tarihinde yine TOBB ev sahipliğinde Ankara’da gerçekleştirilen “Profesyonel Şoförlük Mesleği Paneli” sonrası hazırlanan raporda; 2022 yılının ilk çeyreğinde mesleğin tüm aktörlerinin yer aldığı bir çalıştayın UAB himayesinde düzenlenmesi kararı alınmıştı. Alınan karar doğrultusunda, şoförlerin hukuki koşullarının iyileştirilmesi, Şoförlük Mesleğinin Sorunları ve Mesleği Özendirme, Şoförlerin Eğitimi başlıklarıyla 3 ayrı oturum eş zamanlı olarak tertip edildi.

Her 3 oturumda da UND’nin ilk gündem maddesi; şoförlerin “nitelikli ara eleman” statüsünün kazandırılması olarak belirlendi ve kayıtlara bu şekilde geçirildi. UND, bu statünün kazandırılması halinde olası devlet desteklerinden faydalanmanın yolu açılmış olacağını belirtti.

UND’nin talepleri ÇSGB-İŞKUR yetkilileri başta olmak üzere, tüm katılımcılar tarafından prensipte kabul görerek, nitelikli ara eleman statüsü ile ilgili çalışmalara destek verecekleri yönünde ifadeleri tutanaklara geçirildi.

Çalıştay’da ayrıca;

SRC Belgelerinin Yük (SRC 3), Yolcu (SRC 1) ve Tehlikeli Madde taşıyan şoförlere yönelik (SRC 5) olarak 3 başlıkta sadeleştirilmesi,

Şoförlerin yaş kısıtlamasıyla ilgili yapılan geçici düzenlemenin kalıcı hale getirilmesi,

70 yaşından sonra sağlık raporu alarak mesleğe devam etme imkanı olanların AB ülkelerinde olduğu gibi engellenmemesi,

SRC Eğitim müfredatının mesleğe yönelik olması

SRC Eğitimlerinde uygulama yönünün de olması

SRC Sınavlarında 3 soruluk mülakat sınavının kaldırılması,

MYK’nın yeni bir mesleki yeterlilik belgesi daha ihdas etmemesi gerektiği,

Evraklarda sadeleştirme ve şoförün mesleğe girişinin kolaylaştırılmasının önemi,

SRC Eğitimlerinin belirli bir süresinin uzaktan verilmesi imkanının devam etmesi,

Lojistik bölümlerinden (Lise-MYO-Lisans) mezun olanların SRC Belgesini müktesep hak olarak muafiyet kapsamında alma imkanı sağlanması,

Kurumlararası Koordinasyon Kurulu Kurulması,

Şoförlük mesleği ile ilgili üniversitelerin “Ticari Araç Kaptanlığı” adıyla 2 yıllık MYO açılması YÖK desteklerinin / teşviklerinin arttırılması,

Yönetmeliklere “nitelikli ara eleman” tanımının dahil edilmesi,

Ağır vasıta TIR Şoförlerinin Uluslararası TIR Şoförlüğe geçişleri için sürecin kolaylaştırılması,

C ve CE ehliyetlerinden devlet tarafından alınan harç bedellerinin alınmaması veya % 50’sinin alınması,

Şoför Pasaport Harç Bedellerinin alınmaması veya % 50 oranında alınması,

SGK Primlerinde indirim yapılması,

Erkeklere 12 ay, kadınlara da 24 ay maaş desteği verilmesi,

Şoförlerin etkin temsil edildikleri bir STK (Oda) eksikliği,

Lojistik ve Ulaştırma Sektörüne Özel İş Kanunu hazırlanması gerekliliği ve

Alkol ve benzeri kusurlardan dolayı firmanın değil, şoförlerin sorumlu tutulması hususu gibi konular ele alındı.

 

 
Savaş Otomotiv Sektörünü Daha da Zora Sokar mı?
 
Hyundai Endonezya’da Elektrikli Modeller İçin Fabrika Açtı
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Namık ALBAŞ 6 Ekim 2024 Pazar 12:10

Avrupa Birliği ülkelerinin ağır vasıta şöförler 72 yaşından sonra 2 yılda bir sağlık raporu alarak Türkiyenin tüm karayollarında araç kullanırken benim Ülkemin şöförler inin neyi eksikte trafikte men ediliyor madem AB BİRLİĞİ ile üyesi olmak istiyoruz önce oradaki normlar uygulamaya başlıyacak kararlar almalıyız sağlık sorunu olmayan sürücülerimize yaş sınırı uygulanmamalı

Yorumu oyla      0      0  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
İstanbul Valisi'nden Kar Yağışı Uyarısı: Trafiğe Çıkmayın!
İstanbul Valisi Ali Yerlikaya, kenttekileri kar yağışına karşı uyardı. ...
1915 Çanakkale Köprüsü İle İlgili Bilinmesi Gerekenler
Çanakkale zaferinin 107. yıl dönümünde açılan köprüyle ilgili bilinmesi gerekenlere bakalım...
Ters Yöne Giren Tır ile İETT Otobüsü Çarpıştı!
Sancaktepe'de meydana gelen kazada cadde üzerinde ters istikamette seyir ...
 
AB, Polonya'nın Batarya Fabrikası Desteğini Onayladı
Avrupa Birliği (AB), Polonya'nın elektrikli otomobillere batarya üreten ...
1915 Çanakkale Köprüsü Ege’nin İhracatını Hızlandıracak
Dünyanın en uzun orta açıklıklı köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü, lojistik ...
Rusya Ukrayna Savaşı Alman Sanayisini ve Küresel Tedarik Zincirinde Belirleyici Olan Birçok Şirketi Sıkıntıya Soktu
Alman Sanayi ve Ticaret Odası tarafından yapılan bir ankete göre, tedarik ...
 
Heart of Russia DLC Süresiz Olarak Ertelendi
Euro Truck Simulator 2 geliştiricisi SCS Software, oyunun Heart of Russia ...
Sektörün İlk NFT Uygulamasını Hayata Geçiren Borusan Cat Metaverse Evrenine Adımını Attı
Borusan Grup şirketlerinden Borusan Cat, yenilikçi uygulamalarıyla NFT ...
Togg, Türkiye’nin Yeşil Dönüşümünü Hızlandırıyor
Türkiye’nin mobilite alanında hizmet veren küresel teknoloji markası Togg’un ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyontreylerkamyoncuşoförnewssrc haberler kamyonumbus