21 Aralık 2021 tarihinde yine TOBB ev sahipliğinde Ankara’da gerçekleştirilen “Profesyonel Şoförlük Mesleği Paneli” sonrası hazırlanan raporda; 2022 yılının ilk çeyreğinde mesleğin tüm aktörlerinin yer aldığı bir çalıştayın UAB himayesinde düzenlenmesi kararı alınmıştı. Alınan karar doğrultusunda, şoförlerin hukuki koşullarının iyileştirilmesi, Şoförlük Mesleğinin Sorunları ve Mesleği Özendirme, Şoförlerin Eğitimi başlıklarıyla 3 ayrı oturum eş zamanlı olarak tertip edildi.
Her 3 oturumda da UND’nin ilk gündem maddesi; şoförlerin “nitelikli ara eleman” statüsünün kazandırılması olarak belirlendi ve kayıtlara bu şekilde geçirildi. UND, bu statünün kazandırılması halinde olası devlet desteklerinden faydalanmanın yolu açılmış olacağını belirtti.
UND’nin talepleri ÇSGB-İŞKUR yetkilileri başta olmak üzere, tüm katılımcılar tarafından prensipte kabul görerek, nitelikli ara eleman statüsü ile ilgili çalışmalara destek verecekleri yönünde ifadeleri tutanaklara geçirildi.
Çalıştay’da ayrıca;
SRC Belgelerinin Yük (SRC 3), Yolcu (SRC 1) ve Tehlikeli Madde taşıyan şoförlere yönelik (SRC 5) olarak 3 başlıkta sadeleştirilmesi,
Şoförlerin yaş kısıtlamasıyla ilgili yapılan geçici düzenlemenin kalıcı hale getirilmesi,
70 yaşından sonra sağlık raporu alarak mesleğe devam etme imkanı olanların AB ülkelerinde olduğu gibi engellenmemesi,
SRC Eğitim müfredatının mesleğe yönelik olması
SRC Eğitimlerinde uygulama yönünün de olması
SRC Sınavlarında 3 soruluk mülakat sınavının kaldırılması,
MYK’nın yeni bir mesleki yeterlilik belgesi daha ihdas etmemesi gerektiği,
Evraklarda sadeleştirme ve şoförün mesleğe girişinin kolaylaştırılmasının önemi,
SRC Eğitimlerinin belirli bir süresinin uzaktan verilmesi imkanının devam etmesi,
Lojistik bölümlerinden (Lise-MYO-Lisans) mezun olanların SRC Belgesini müktesep hak olarak muafiyet kapsamında alma imkanı sağlanması,
Kurumlararası Koordinasyon Kurulu Kurulması,
Şoförlük mesleği ile ilgili üniversitelerin “Ticari Araç Kaptanlığı” adıyla 2 yıllık MYO açılması YÖK desteklerinin / teşviklerinin arttırılması,
Yönetmeliklere “nitelikli ara eleman” tanımının dahil edilmesi,
Ağır vasıta TIR Şoförlerinin Uluslararası TIR Şoförlüğe geçişleri için sürecin kolaylaştırılması,
C ve CE ehliyetlerinden devlet tarafından alınan harç bedellerinin alınmaması veya % 50’sinin alınması,
Şoför Pasaport Harç Bedellerinin alınmaması veya % 50 oranında alınması,
SGK Primlerinde indirim yapılması,
Erkeklere 12 ay, kadınlara da 24 ay maaş desteği verilmesi,
Şoförlerin etkin temsil edildikleri bir STK (Oda) eksikliği,
Lojistik ve Ulaştırma Sektörüne Özel İş Kanunu hazırlanması gerekliliği ve
Alkol ve benzeri kusurlardan dolayı firmanın değil, şoförlerin sorumlu tutulması hususu gibi konular ele alındı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |
|
|||||
|