Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
21 Mart 2016 Pazartesi - 09:26

Ağır Vasıtaların Muayenesinde Önemli 10 Nokta!

TÜVTÜRK, trafikte büyük yer kaplayan kamyon, otobüs, çekici ve römork gibi ağır vasıtaların periyodik araç muayenesi ile ilgili 10 önemli noktayı kamuoyuyla paylaştı

Ağır Vasıtaların Muayenesinde Önemli 10 Nokta!

T.C. Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı’nın belirlediği standartlarda tüm ülke çapında araç muayene hizmeti veren TÜVTÜRK, sürücüler ve araç sahiplerinin, araç muayene hizmeti süreciyle ilgili daha fazla bilgilenmesi amacıyla başlattığı bilgilendirme çalışmalarına devam ediyor.
 
Araç muayenesinin trafik güvenliği için hayati öneme sahip olduğunu belirten TÜVTÜRK,
bu çalışmalar ile hem sürücülerin hem de taşımacılık sektörünün tüm paydaşlarını bilgilendirerek, muayene süreçlerini daha hızlı ve kolay tamamlanmasını hem de trafik güvenliğinin artırılmasının amaçlandığı belirtildi.
 

  1. Vergi veya trafik cezalarınızı mutlaka kontrol edin, borcunuz varsa ödemeden muayeneye gelmeyin!
 
Yasalarla belirlenen kurallar nedeniyle randevu alma sürecinde ve muayene öncesinde araçlar için borç kontrolü yapılmaktadır ve trafik para cezası, motorlu taşıt vergisi ve köprü, otoyol borçları sorgulanmaktadır. Borcu olan araçların muayenesi yapılamamaktadır. Bu nedenle, araç sahiplerine randevu alımı sırasında borç durumunu öğrendikten sonra eğer borç varsa mutlaka ödemeleri gerektiğini aksi takdirde randevu da verilemediğini hatırlatırız.
 
  1. Muayeneden önce egzoz emisyon ölçümünüzü kontrol edin! Bu hizmeti TÜVTÜRK istasyonlarından da alabilirsiniz.
 
Geçerli egzoz gazı emisyon ölçümünün olmaması Ağır Kusur olarak değerlendirilmektedir. Bu hizmet araç muayene istasyonlarının tamamında da uluslararası standartlarda verilmektedir.
 
  1. Araç size ait değilse, gerekli ek belgeleri mutlaka beraberinizde getirin.
 
İstasyonlara muayene hizmeti için  gelirken, aracınızın ruhsatı, kimliğiniz ve trafik sigortası yanınızda olmalıdır. Aracınız LPG/CNG’li ise Gaz Sızdırmazlık Raporu gerekmektedir. Ancak bu belgenin olmaması Hafif Kusur olarak değerlendirilmektedir Getireceğiniz araç size ait değilse, vekalet durumunu gösterir belgeleri mutlaka beraberinizde getirin. Gerçek kişiler ve şirketler için farklı durumlarla ilgili detaylı bilgi için www.tuvturk.com.tr den bilgi alabilirsiniz.
 
 
  1. Tadilat muayenesi için geliyorsanız, ilgili belgelerinizi mutlaka yanınızda bulundurun.

Eğer aracınızda bir tadilat yapılmış ise, Tadilat Muayenesine başvurulmalı ve Gaz Sızdırmazlık Raporu ve  Montaj Tespit Raporu (LPG/CNG takılarak tadilat projeleri ile istasyona başvuran müşterilerimiz için gerekmektedir), onaylı tadilat projesi ve hesapları ile Türkiye Şoförler ve Otomobilciler Federasyonu’na bağlı odalardan alınacak EK-1 belgesi istenmektedir
 
  1. Güvenlik çıkışları kapıları mutlaka yeterli olmalı!
 
Minibüs ve otobüslerde tehlike durumunda insan tahliyesinde kullanılabilecek kapı, pencere, kapak gibi çıkış yerlerine, “güvenlik çıkışı” denilir. Acil çıkış olarak işaretlenen her camda, bir adet acil cam kırma çekici bulunur. Kapı çıkışları, en az 43 santimetre genişlikte, pencere ve kapaklar en az 60x43 santimetre veya 50 santimetre çapında daire şeklinde olur. Otobüslerdeki güvenlik çıkışlarının toplam sayısı (tavandaki çıkışlar hariç) sürücü hariç, yolcu adedine göre aşağıdaki gibidir, 
 
Yolcu Sayısı Güvenlik çıkışı sayısı
14 - 26 arası  3
26 - 50 arası  4
51 - 70 arası 5
70’den fazla  6
 
 
  1. Yangın söndürme cihazları belirtilen sayıda olmalı!
 
Azami yüklü ağırlığı 12 bin kilogramdan küçük olan kamyonlarda: En az 1 adet 4 kg veya toplam doldurma kapasitesini 4 kg olarak sağlayacak adette.
Azami yüklü ağırlığı 12 bin kilogramdan fazla olan kamyon ve çekicilerde: En az 1 adet 6 kg veya toplam doldurma kapasitesini 6 kg olarak sağlayacak adette.
Yolcu sayısı 26 kişiye kadar olan otobüslerde: Doldurma kapasitesi 2 kg olan en az 2 adet.
Otobüs ve körüklü otobüslerde: En az 1 adet 6 kg veya toplam doldurma kapasitesini 6 kg olarak sağlayacak adette.
Tehlikeli madde taşıyan araçlarda: Toplam doldurma kapasitesi en az 6 kg olan en az 2 adet
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  1. Araçların boyutları geçerli limitlerde olmalı!   
Otobüsler ve L kategorisindeki araçlarla özel izinle karayoluna çıkanlar hariç, motorlu araçların azami uzunlukları 12 metre olmalıdır. Yarı römorkların uzunluk ölçümlerinde king pim ile en arka kısımları arasındaki mesafe dikkate alınır. Römorkların uzunluk ölçümlerinde çeki bağlantısı uzunluğu hesaba katılmaz. Bu araçların da azami uzunlukları 12 metre olmalıdır. Araç türlerine bağlı azami boyutlar tablolarda sunulmuştur. Tüm boyutlarda yüzde 2’ye kadar tolerans uygulanır, tolerans değerinin aşılması muayenede kusurlu olarak değerlendirilir.
 
UZUNLUK
 
Araç Türü Dingil Sayısı Azami Uzunluk
Otobüs 2 13,5 metre
Otobüs 3 ve üzeri 15 metre
Körüklü Otobüs 5 18.75 metre
 
GENİŞLİK
 
Araç Türü Azami Genişlik
Frigofrik kasalı 2,60 metre
L kategorisi hariç diğer araçlar 2,55 metre
Körüklü Otobüs 18.75 metre
 
YÜKSEKLİK
 
Araç Türü Azami Yükseklik
L kategorisi hariç diğer araçlar 4 metre
 
  1. Yan koruma çerçevesi de belirtilen nitelikte ve boyutlarda olmalıdır!
 
Yayalar, bisikletliler, motosikletliler gibi korunması olmayan yol kullanıcılarının ağır tonaj sınıfına giren motorlu araçların ve römorklarının yanından geçerken altlarına düşme tehlikesine karşı etkin korunmasını sağlayacak şekilde bu araçların yan kısımlarına takılan çeşitli şekil ve boyutlarda imal edilen ünitelere Yan Koruma Çerçevesi adı verilir.  
13 Ekim 2002 (Dahil) tarihinden itibaren üretilen ve bu tarihten itibaren yeni tadil edilen, üst yapı değişikliği yapılan N2 ve N3 sınıfı motorlu araçlarda (Yarı römorklu çekiciler hariç )ve O3 ve O4 sınıfı römorklarda, Yan Koruma Çerçevesi bulundurulması zorunludur.
 
 
Yarı römorklu çekicilerinde, ağaç kütüğü, çelik çubuk taşıyıcıları, vb. gibi bölünemeyen uzunluğa sahip çok uzun yükler taşımak üzere özel olarak tasarımlanmış ve imal edilmiş römorklarda, uygulama nedenlerinden dolayı böyle bir yan koruma uygulamasının mümkün olmadığı, özel amaçlar için tasarımlanmış ve imal edilmiş araçlarda, ve Orman ve Su İşleri Bakanlığına ait yangın söndürme ve su ikmal araçlarından;  tip onay belgelerinde “G” sembolü olan araçlarda, yan koruma ve arka koruma çerçevesi aranmaz.
 
Araçlarda bulunması gereken yan koruma sistemleri, Motorlu Araçların ve Römorklarının Yan Koruması (Yan Koruyucular) ile İlgili Tip Onayı Yönetmeliğindeki şartlara uygun olmalıdır.
 
 
  1. En az bir adet tekerlek takozu bulunmalı! 
 
Otobüslerde, azami yüklü ağırlığı 3 bin 500 kilogramdan fazla olan motorlu araçlarda, yarı römorklar hariç, azami yüklü ağırlığı 750 kilogram veya daha fazla olan iki dingilli römorklarda en az bir adet Tekerlek Takozu bulunmalıdır. Üç veya daha fazla dingilli motorlu taşıtlarda, yarı römorklarda ve azami yüklü ağırlığı 750 kilogram veya daha fazla olan tek dingilli römorklardaysa en az iki adet Tekerlek Takozu bulunmalıdır
 
  1.  Aracın cinsine göre stepne
 
Traktörler, motosikletler ile M2 ve M3 kategorisindeki Sınıf I otobüsler hariç, tüm araçlarda ve tarım römorkları da dâhil olmak üzere tüm römorklarda araç yapısına uygun en az bir adet yedek tekerlek (stepne) bulundurulması zorunludur. Stepne araçların yük ve yolcu taşımalarına engel teşkil etmeyecek bir yerine, özel olarak üretilmiş tertibatla bağlanmalı ve burada taşınmalıdır.

 
Günlük Geliri En Az 1.1 Milyon Lira Olacak
 
Türkiye’de Yılın Otomobili Seçiminde Heyecan Dorukta…
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
Kadir yıldızlı 1 Ekim 2022 Cumartesi 10:50

Açık kasa kamyonlarda yükseklik kaç olmalıdır

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Günlük Geliri En Az 1.1 Milyon Lira Olacak
Yapımına 2013'te başlanan ve Ağustos ayında bitirilmesi planlanan 3. köprüden ...
Karayollarında Son Durum
Karayolları Genel Müdürlüğünün yayınladığı 19 Mart tarihli yol durumu bülteni şu şekilde:
Hardox Kaynağı ve Kaynak Kalitesini Etkileyen Faktörler
SSAB’nin aşınmaya dayanıklı çelikler için marka adı olan Hardox aşınma ...
 
Renault’da “Önce Güvenlik” Servis Kampanyası
Renault “Önce Güvenlik” servis kampanyası düzenliyor. 9 Nisan 2016 tarihine ...
Sınır Ticaretinde Yeni Dönem
Sınır kentlerinde refahı artıracak kararname yürürlüğe girdi. Yeni sınır ...
Petrol Fiyatları Zirveyi Gördü
Büyük petrol üreticilerinin bir araya geleceklerini açıklamasının ardından ...
 
Kendi TIR'ının Altında Kalarak Can Verdi!
Manisa, Kırkağaç’ta meydana gelen inanılamaz kazada 1 kişi feci şekilde hayatını kaybetti.
Michelin, 2015 Yılında 1 Milyar 163 Milyon Euro Net Gelir Elde Etti
Lastik devi Michelin, 2015 yılını bir önceki yıla göre gelirlerinde artışla ...
Yiğit Akü; 7-10 Nisan 2016 Tarihleri Arasında Automechanika Fuarı'nda
Yiğit Akü, uluslararası arenadaki Ar-Ge ve İnovasyon yatırımları ile 7-10 ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srckamyoncuşoförbuskamyonumnewslkwtreylertürkiye