Allison Şanzıman Holdingleri A.Ş., orta hizmet ticari araçlarda karbon dioksitin (CO2) azaltılması ile ilgili alternatif yakıt potansiyelini ortaya koymak amacıyla Cummins tarafından geliştirilen ultra düşük karbonlu güç aktarma organları programı olan ETHOS projesine paralel olarak yeni bir entegre dur-kalk teknolojisini sunuyor.
Randall R. Kirk, Allison Şanzıman Ürün Mühendisliği Başkan Yardımcısı konuyla ilgili yaptığı açıklamada; “Şirket olarak sektörümüzde teknolojik yeniliklerin öncüsü olmaktan gurur duyuyoruz. Dur-kalk teknolojisini hibrid sistemlerimizde uzun yıllardır kullanıyoruz ve bu yeni güç aktarma organları konsepti dahilinde uzun vadede iş ortağımız olan Cummins ile birlikte çalıştığımız için çok memnunuz,” dedi.
Allison, sarsıntısız ve etkili dur-kalk uygulamalarına yönelik olarak 2550 model şanzımanın entegrasyonu için Cummins ile yakın işbirliği içerisinde çalışıyor. Söz konusu şanzıman, dur-kalkın yoğun olduğu sürüşlerde sorunsuz işletimi güvence altına almak amacıyla özel hidrolik sirkülasyon sistemi ile donatılıyor.
Cummins, Kaliforniya Enerji Komisyonu ile ortaklaşa sera gazı (GHG) emisyonlarını büyük ölçüde azaltmak için yakıt olarak E85 (yüksek oktanlı bir etanol ve benzin karışımı) kullanan bir motor geliştirdi. Cummins ETHOS 2.8L motor, emisyon azaltımını bir üst seviyeye taşımak için entegre dur-kalk teknolojisinden faydalanan ve yakıt tasarrufunu arttıran Allison 2000 SerisiTM tam otomatik şanzıman ile donatıldı.
Entegre dur-kalk teknolojisinde sürücü frene bastığında motoru durduruyor ve araç tam durma moduna geçiyor. Bu sırada şanzıman sevk halinde kalıyor ve elektrik bir pompa yardımıyla aracın kaymasını önlemek için çıkış gücünü kilitliyor. Sürücü ayağını frenden çektiğinde ise sistem ivme kazanmak için otomatik olarak motoru çalıştırıyor.
Randall R. Kirk açıklamasında; “Entegre dur-kalk teknolojisi, ürün teknolojimizin doğal gelişim sürecini temsil eden heyecan verici bir yenilik. Düşük emisyon ve düşük yakıt tüketimi sayesinde nihai kullanıcılarımızın karbon ayak izini azaltmalarına yardımcı olmak için sürekli yeni çözümler geliştiriyoruz” diyerek ekledi.
Allison, sarsıntısız ve etkili dur-kalk uygulamalarına yönelik olarak 2550 model şanzımanın entegrasyonu için Cummins ile yakın işbirliği içerisinde çalışıyor. Söz konusu şanzıman, dur-kalkın yoğun olduğu sürüşlerde sorunsuz işletimi güvence altına almak amacıyla özel hidrolik sirkülasyon sistemi ile donatılıyor. Ayrıca tüm Allison Tam Otomatik Şanzımanlar, motor gücünü en etkili biçimde tekerleklere iletmek için kusursuz ve tam güçte vites değiştirme seçeneğine sahip Kesintisiz Güç Teknolojisi™’ni sunuyor. Bu sayede daha hızlı ivme kazanılabiliyor ve daha kısa güzergah süreleri ile üstün verimlilik için daha yüksek ortalama yol hızına ulaşılıyor.
Test ve onaylama prosedürleri, aşamalı testlerden ve Freightliner Custom Chassis tarafından temin edilen prototip bir dağıtım kamyonundan faydalanılarak gerçekleştirilmiştir. Valvoline ise özellikle daha düşük CO2 emisyonları için geliştirilen NextGen motor yağlarını temin etmiştir.
Cummins’in verdiği bilgiye göre son iki buçuk yılda 1,500 saatten fazla yol yapan ETHOS, 2.7L motor sayesinde söz konusu teknolojinin proje hedeflerinde de belirtildiği üzere CO2 emisyonlarının %50’sinden fazlasını azalttığı kanıtlanmıştır.
Karayolu testini ve projeyi tamamlamak amacıyla Haziran ve Temmuz aylarında Kaliforniya’daki kamuya açık yollarda araç sürüş testleri gerçekleştirildi. Güç aktarma sistemi ve araç sadece yolda demo olarak kullanılırken talep görmeye başlamıştır.