Madrid’de gerçekleştirilen Uluslararası Güvenlik, Emniyet ve İtfaiye Fuarı SICUR 2016, yine sektör uzmanlarını bir araya getirdi. Allison şanzıman, global bir perspektif ile sektör yeniliklerini ve itfaiye araçları için son teknolojileri sunan fuarda İspanya pazarı için yeni aracının tanıtımını yaptı.
Allison standında katılımcılar, Rosenbauer AT üst yapısı ile yeni mürettebat kabinli ve tork konvertörlü Allison 3000 serisi tam otomatik şanzıman donanımlı TGM 15.290 4x4 BL, HLF 20 itfaiye ve kurtarma aracını inceleme fırsatını buldular.
Allison şanzımanların MAN TGM ve TGS serisi acil durum araçlarına entegrasyonu ilk olarak geçen yıl Almanya’da düzenlenen Interschutz 2015 Fuarı’nda lanse edilmişti. Bu lansman ile MAN, fabrika opsiyonu olarak Allison şanzımanlı araçları sunan lider üreticiler arasına katıldı.
Allison 3000 serisi tam otomatik şanzımanın, Euro 6 motorlu MAN TGM itfaiye aracı şasisinde bulunması bu yılın ikinci yarısı için planlandı. Direksiyon üzerinden kontrol edilen entegre output retarder opsiyonu da gelişen ürün gamına dahil olacak.
Muhteşem kombinasyon
Allison şanzıman İspanya Pazar Geliştirme Yetkilisi Trond Johansen’ın katılımıyla Aliison’un itfaiye ve acil durum alanında sunduğu avantajların aktarıldığı bir basın toplantısı düzenlendi. MAN Kamyon & Otobüs İberya Ürün Müdürü Beatriz Martínez-Flórez ve Rosenbauer İspanya Ticari Direktörü Rebeca Blázquez de toplantıya katıldı.
Beatriz Martínez-Flórez açıklamasında; “Allison şanzıman donanımı ve Euro 6 motor kombinasyonu ile yeni MAN TGM, Interschutz 2015’de büyük ilgi topladı ve şimdiden birçok ülkeden talepler gelmeye başladı” dedi.
İtfaiye aracı üstyapısında MAN şasisi, muhteşem güvenilirliği, emniyeti, uyumluluğu ve konfor standartları ile ön plana çıkıyor. Dolayısıyla Avrupa’da itfaiye ve acil durum alanında hizmet veren kuruluşların çoğu, TGM kamyonlarını kullanıyor. Bu doğrultuda MAN ve üst yapı üreticileri arasındaki yakın ilişki ile sektördeki yenilikler gelişerek devam ediyor.
Üstyapı ile ilgili olarak Rebeca Blázquez, MAN TGM 15.290 4x4 BL şasine entegre edilen Rosenbauer AT üstyapısının su tankı, köpük tankı, kombine basınçlı pompa ve ilave ekipmanlar içerdiğini açıkladı. Blázquez “AT üstyapı korozyona en dayanıklı, geniş tasarımlı hassas ve detaylı yapısı ile ön plana çıkıyor. Gayet kompakt ve farklı unsurların kolay yer bulmasını sağlayan bir tasarım. Büyük bir alanı düşük ağırlık ile sunarak hareket hızını artıran ve itfaiye ekiplerine yardımcı olan bir tasarıma sahip” diye sözlerine ekledi.
Tam otomatik şanzıman donanımlı araçların sürüş kolaylığı sağlaması ve olağanüstü kontrol mekanizması sayesinde operatörlerin çok memnun olduklarını belirten Blázquez; “Madrid Otonom Birliği, Madrid Şehir Konseyi,ve Katalunya Hükümeti gibi İspanya’daki en önemli itfaiye servisleri, tam otomatik şanzımanlar kullanıyor ve araçların Allison tam otomatik şanzıman ile donatılması yükselen bir trend olarak gözlemleniyor” dedi.
Trond Johansen ise açıklamasında; “Allison bu kamyonu MAN ve Rosenbauer ile birlikte sunmaktan gurur duyuyor. Bir itfaiye aracı için şasi ve üstyapı arasındaki uyum hayati öneme sahiptir. Allison tam otomatik şanzımanlar, bu entegrasyonu kolaylaştırdığı gibi verimlilik ve performans artışı sağlıyor” diye ekledi.
Gideceği yere daha hızlı ve daha güvenli ulaşım
Acil durumlarda her bir saniye önemlidir. Manüel ve otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlar, vites değiştirme esnasında her saniye güç ve tork kaybederken, Allison Kesintisiz Güç Teknolojisi™ araçlar için kesintisiz güç imkanı ve daha hızlı ivmelenme sağlıyor. Öte yandan Allison şanzımanları entegre output retarder ile frenleme konusunda ve daha aktif bir kullanım sunuyor. Daha fazla araç kontrol imkanı ve manevra kabiliyeti sağlanırken frenleme sistemi de daha az yıpranıyor.
Güvenlik ise en asgari seviyede bakım gerekliliği ve en sert sürüş koşullarında bile güvenli sürüş imkanı sağlayan Allison şanzımanların bir başka güçlü noktası. Sadece periyodik filtre ve yağ değişimi gerektiren Allison şanzımanlar, en yüksek seviyede performansın sürdürülmesine olanak tanıyor.
Allison 3000 Serisi ile ve Rosenbauer AT üstyapı ile MAN TGM 15.290 4x4 BL, HLF20
Şasi |
MAN TGM 15.290 4x4 BL |
Dingil Açıklığı |
4250 mm |
Motor |
6 silindirli motor / D08 Common Rail |
Kapasite |
6871 ccm |
Performans |
290 bg / 213 kW 2200 rpm. |
Tork |
1150 Nm,1200’den 1750 rpm. |
Egzoz Gaz Salınımı |
Euro 6 |
Şanzıman |
Tork konvertörlü Allison 3000 Serisi |
Kabin |
Ekip için 9 oturma alanı |
Brit Araç Ağırlığı |
15,500 kg |
Üstyapı üreticisi ve araç modeli |
Rosenbauer AT (HLF20 yapılandırma) |
Söndürme Kapasitesi |
2000 litre su / 200 litre köpük |