Lavrita Engenharia Üstyapı ve Ekipman şirketi düzenli iç hat uçuşları kapsamında havaalanlarında faaliyet gösteren Brezilya İtfaiye Teşkilatı'na geçtiğimiz üç yıl içinde 70 adet yeni AP2 sınıf kamyonları teslim etti. Allison tam otomatik şanzıman donanımlı bu kamyonlar, Brezilya'nın iç ticari havacılık güvenliğini arttırmayı amaçlayan Sivil Havacılık Bakanlığı’nın (SAC) Lojistik Yatırım programının bir parçası oluyor.
Scania P 440 platformuna Lavrita tarafından monte edilen CCI-AP2-Fênix kamyon, Brezilya'da üretilmiş uluslararası şartları karşılayan ve hem Güney hem de Kuzey Amerika’da herhangi bir havaalanında kullanılabilen tek 4x4 kamyon olma özelliğini taşıyor. Allison tam otomatik 4000 Serisi™ şanzıman donanımı sayesinde bu araçlar, yangın söndürme operasyonları sırasında itfaiyecilerin güvenliğini, hızını ve verimliliğini arttırarak daha iyi manevra yapabilmelerini sağlıyor.
Lavrita Engenharia Üstyapı ve Ekipman şirketinin Teknik Müdürü Wilson Molina Ribas yaptığı açıklamada; "Allison tam otomatik şanzıman donanımlı bu kamyonlar, uçak ve havaalanı bölgelerinde olası yangınları söndürme hizmetlerini içeren havaalanı güvenlik operasyonları için çok önemli bir araç" diyor.
Ribas, "Bu kamyonlar, gerekli düzenlemeler ile hareketlilik ve enerjiyi eş zamanlı olarak sağlamalı, hareket ederken bir yandan da su pompalamalıdır. Bunun manüel veya otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlar (AMT) ile gerçekleştirilmesi mümkün değil. Allison tam otomatik şanzıman, eş zamanlı olarak aracı hareket ettirmek üzere motoru komuta edebilirken aynı zamanda su pompasını çalıştırılarak güç çıkışını (PTO) kullanabiliyor" diyor.
Her saniyenin değerli olduğu acil durumlarda Allison tam otomatik şanzımanlar, manüel ve otomatikleştirilmiş manüel şanzımanlara oranla yüzde 35'e varan daha hızlı ivmelenme sağlıyor. Allison'un gelişmiş teknolojisi sayesinde, bu araçlar uluslararası standartlara uygun olarak 35 saniyeden az bir sürede 0 km/saat'den 80 km/saat'e çıkabiliyor ve 113 km/saat üzerinde bir maksimum hıza ulaşıyor.
Allison tam otomatik şanzımanların sunduğu avantajların daha hızlı ivmelenme ve sarsıntısız vites değişiminin çok daha ötesinde olduğunu belirten Allison Transmission Müşteri Yöneticisi Leandro Marques ise açıklamasında; "Aralıksız su akışı ile verimli bir yangın söndürme operasyonu sağlayabilmek, Allison tam otomatik şanzıman ile donatılmış kamyonların kilit özelliğidir" diyor.
CCI-AP2-Fênix modeli, 6.000 litreye kadar su kapasitesine sahip 2. Sınıf bir itfaiye aracıdır. P 440 4x4 kabin ve şasiden yola çıkılarak Lavrita, Allison'un 4500 tam otomatik şanzımanı ile su pompası, tazyikli su fışkırtma ekipmanı gibi Rosenbauer ekipmanları ve yangınla mücadele kapsamında uluslararası mevzuatların gerektirdiği diğer özellikler doğrultusunda araçları geliştirir, üretir ve montajlar. Avusturya'da benzer bir proje olmasına rağmen, Brezilya üretimi Fênix yüzde 80 yerel içeriğe sahip.
CCI-AP2-Fênix; her çeşit arazide çalışabilen 4x4 çekiş ve 440 beygir gücü, elektronik yönetimi, ABS / EBS fren sistemi, sıvı köpük jeneratörü için 700 litrelik ve kuru kimyasal tozlar için de 200 kilogramlık bir depoya sahiptir. Alt su tabancası 46 metre olan aracın üst su tabancası su, toz veya köpük püskürtücüsüne ulaşabilmesi için 75 metredir.
Bu kamyonlar, NFPA (ABD- Uçak Kurtarma ve Yangınla Mücadele Araçları Standardı), ICAO (Kanada-Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu), FAA (ABD - Federal Havacılık Örgütü), ANAC (Brezilya Milli Sivil Havacılık Kurumu) ve SAC (Sivil Havacılık Bakanlığı) tarafından belirtilen ulusal ve uluslararası standartlara ve yönetmeliklere uygun olarak üretilmiştir.