Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
25 Eylül 2017 Pazartesi - 14:19

Almanların Türkiye'yi 'sepet dışı' Bırakması Endişe Yarattı

Almanya ile gerginlik endüstriye sıçradı. Bazı otomotiv şirketleri yeni alımlarda Türkiye'yi 'sepet dışı' bıraktı. Gerginlikte Almanya'daki seçimlerin etkisinin de bulunduğu belirtiliyor. Seçimlerin geride kalması ve Merkel'in yeniden seçilmesi nedeniyle ilişkilerde yumuşama bekleniyor.

Almanların Türkiye yi  sepet dışı  Bırakması Endişe Yarattı

Bir Alman otomotiv markasının, yeni projesinde, 10 farklı ülkeden teklif alırken, “Türkiye’yi sepet dışında bırakması” sektörde endişe yarattı. Yine Türkiye’de çok ciddi dağıtım ağı olan ve teknik malzeme satışı yapan bir Alman firmasının Türkiye’den komponent almayı kestiği belirtiliyor. Otomotiv sektörü yetkililerinden alınan bilgilere göre, ana firmalar Türkiye ile ilgili olarak hukuki sorumluluktan kaçınmak için yönetim kurullarında resmi bir karar almıyorlar. Ancak satın almacılar eliyle Türkiye işlerini azaltıyorlar.

Almanya'da seçimlerin geride kalması ve Merkel'in yeniden seçilmesi nedeniyle ilişkilerin yumuşaması bekleniyor. Bu beklenti, Türkiye’deki Alman şirketleri tarafından da dile getiriliyor. Hatta Alman iş dünyasında da benzer yorumlar yapılıyor.

“Bundan sadece Türkiye kaybetmez, herkes kaybeder. Bunu mutlaka söylemek lazım” diyen yan sanayinin önemli bir oyuncusu, gelişmelerin şantaj boyutu taşıdığını belirtti. Sektör yetkililerinin DÜNYA’ya açıklamaları özetle şöyle:

XAlman basını siyasetçileri baskı altına alıyor. Sonuçta solcusu, muhafazakarıyla herkesin etkilendiği bir medya kampanyası var.

XSon 3-4 aydan beri daha sık birkaç şirketten geldi. Birçok satış müdürü diyor ki, yönetim kurulunda Türkiye konuşulmuş: “Türkiye’ye yeni sipariş verilmesin mevcutlarda da çok müsamaha gösterilmesin.” Yönetim Kurulu’nun resmi yazısı var mı, yok! Mesela önemli bir otomotiv üreticisinin yönetiminde böyle bir şey konuşulmuş, hatta karar alınmış. Ama bu kararı veren kim hangi seviyeden? Ortada satın almacılar var. Açıkça ifade edemezler, suç işlerler. Ama arkadan dolambaçlı yollardan yönetim kurulunda konuşup açıkça karar almadan satış müdürüne söylüyorlar.

XBir başka Alman üreticiye 10 farklı ülke vardı teklif veren. Türkiye’den gelen teklifl ri sepet dışına almış. Yani mevcut tedarikçiyi mevcut parçasıyla bozmuyor ama yeni projede onu değerlendirme dışına almış. Buna benzer şeyler var. Ama bunu resmen teyit edemiyoruz.

XAlman firmalarında var bu iş. Fransız OEM’lerinde yok, İngiliz OEM’lerinde yok. 
XBaşka sektörlerde de görüyoruz. Türkiye’de 500’e yakın satış elemanı olan, sanayiye, zanaatkarlara Türkiye’den malzeme satan büyük bir Alman firması, Türkiye’den tedarikçilerini kısıtlama kararı almış. Bu doğru bir şey değil. Bu çift taraflı bir iş. Bir otomotiv firması Türkiye’den yan sanayiden alımı azaltıyor, kesiyor, sepet dışı bırakıyor diye endişeye gerek yok. Onlar da buraya araç satıyorlar. Bunu tek taraflı düşünmemek lazım. Türkiye’ye mal satacaksın, onda bir sorun yok. Türkiye’den alım yaparken ‘güvenilir değil’ diyeceksin. Bu çok yanlış bir yaklaşım.

Gerginliğin sürmesi, iki ülkenin de ticaretine zarar veriyor

'Türkiye'de dağıtım ağı olan firma, komponent alımını kesti'

İTO Meclis Başkanı ve TAYSAD Yönetim Kurulu Üyesi Şekib Avdagiç:

Otomotivde belli başlı ana sanayi üreticilerine iş yapıyoruz. En önemli müşterilerimizden biri Mercedes Benz Türk. Orası için Almanya’dan yönetilen bir ihale vardı, aldık. O nedenle toptancı bir yaklaşımla Alman otomotiv devleri Türk firmalarını kenara koyuyor demek çok doğru bir yaklaşım olmaz. Otomotiv ana sanayinin olduğu gibi yan sanayinin de ihracatı artıyor. Ana pazarımız Avrupa ülkeleri. Ancak bu konuda resim çok mu berrak, çok mu hoş?

Hayır! Farklı sektörlerden de aldığımız bilgiye göre evet Almanya’da sadece otomotiv değil belli bazı makine, otomotiv ve diğer bir takım sahalarda Türkiye’den tedarik yerine Doğu Avrupa’daki bazı alternatif pazarlara yönelme olduğu ile ilgili bilgiler geliyor. Buradaki satın almacılar ellerine teklifler geldiği zaman Türkiye’nin daha rekabetçi olduğu konularda bile bir takım farklar ödemeyi göze alarak bizim şu andaki en önemli rakiplerimiz Macaristan, Polonya, Çek Cumhuriyeti veya Slovakya’yı tercih edebiliyorlar. Bazı satın almacıların Türkiye’yi dikkate almamaları kümülatif politika olarak değerlendirme çok fazla doğru olmaz.

AB hukukuna göre firmaların yönetim kurullarında böyle karar alması sorumluluk gerektirir. Dolayısıyla bazı bireysel kararların o firmaların politikası diye ortaya konması doğru olmaz. Bizi endişelendiren şey proje sayımızdaki azalma. Bu doğru. Türk yan sanayicileri eskiye göre daha az iş alıyor AB’den. Şu anda yaşadığımız bir başka sorun Türk iş adamları Almanya’dan çok daha kısa süreli ve çok daha zor vize alıyorlar. 15 günlük tek çıkışlı vize veriliyor. Almanya seçimlerinden sonra daha stabil bir noktaya gelineceğini düşünüyorum. Türkiye’de çok ciddi dağıtım ağı olan teknik malzeme satışı yapan bir firmanın Türkiye’den komponent almayı kestiği yönünde bir bilgi dolaşıyor. Bazı üreticilerin ticarete uygun olamayan davranışları ile bu büyük resmi bozmalarına müsaade etmemek lazım. Bazı Alman firmalarının iki tarafın ticaretini olumsuz etkileyecek adımlar atmasının doğru olmadığını düşünüyoruz.

'Almıyorum demek mümkün değil, spekülatif konuşmalar olabiliyor'

Bayraktar Holding Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Bayraktar:

Yurt dışındaki şirketlerimizle BMW ile iş yapıyoruz. Volkswagen ve Audi aynı grupta biliyorsunuz. Yeni yapacakları model için onlara iş yapacağız. Mercedes’ten de bir iş aldık. Ama asıl sorun şu; tabii ki gerginlik devam ediyor. İnsanlar etkileniyor. Burada zaten toplum olarak da bize karşı bir takım ön yargılar var. Çünkü rekabet anlamında Türkiye güçlü bir konumda. Avrupalı araç üreticilerine iyi bir rekabet koşulu oluşturuyoruz. Bunu da üst seviye yöneticiler çok arzu ediyorlar. Rekabet için ön yargılarını bir kenara bırakabiliyorlar. Yeter ki çok büyük bir sorun olmasın. Tedarik zincirinde çalışıyoruz. Herhangi bir halkada kopma olduğunda sistem çöküyor. Mercedes’in Almanya ve Amerika’daki fabrikalarına Türkiye’den tedarik ediyoruz. Tek kaynak olarak. Düşünün kalıbı, onayları her şeyi bizde. Allah korusun biz gönderemezsek orada üretimler durur. Buradan almıyorum, vermeyeceğim, ilişkileri koparacağım demek, bu bir kere mümkün değil. Bazı spekülasyonlar var ama ne kadar doğru bilemiyorum.

Kaynak: Dünya Gazetesi Aysel YÜCEL

 

 

 
Shell Eco-Marathon Türkiye’nin Şampiyonları Belli Oldu!
 
Prof. Dr. Şen'den Soğuk Hava Uyarısı
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Shell Eco-Marathon Türkiye’nin Şampiyonları Belli Oldu!
Shell Türkiye, Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi ...
Bfgoodrich, Hayalleri Bu Sene De BfgoodrichGood Project Ile Gerçekleştirecek
Dünyanın en büyük lastik üreticilerinden Michelin tarafından üretilen ...
Temsa’dan Beşiktaş'a Deplasman Desteği
Süper Lig Şampiyonu Beşiktaş ve Otobüs Pazarının Lider Markası Temsa arasındaki ...
 
Ford Otosan’a Endüstride Mükemmellik Ödülü
‘Industrial Excellence Award Turkey 2017’ yarışmasının  kazananı Ford ...
GAZ Grup Ural Modelini Halka Açık Yollar İçin Geliştirdi
Rusya'nın bir çok alanda yatırımı bulunan lider endüstri grubu Basic Element'in ...
Gebze-Bursa Otoyolu Trafiğe Kapatılacak
Karayolları Genel Müdürlüğü, Gran Fondo Marmara 2017 Uluslararasıs Bisiklet ...
 
Brisaspor Bisikletçilerinden Kapadokya’da Zafer
Nevşehir’de gerçekleştirilen uluslararası Kapadokya Stage Race S-2 Dağ ...
Mercedes-Benz Türk, Maltepe’de düzenlenen Su Sporları Festivali’nde ikinciliği elde etti
Bu sene 50. kuruluş yıldönümünü kutlayan Mercedes-Benz Türk, çalışanlarından ...
Hankook, Kamyon ve Otobüs Lastikleriyle Kışa Hazır
Premium lastik üreticisi Hankook, kamyon ve otobüs lastikleriyle önümüzdeki ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
haberler türkiyefahrertruckkamyoncusondakikasrctreylerlkw