Atatürk Havalimanı'ndaki yoğunluktan bunalankontrolörler 'iş yavaşlatma' eylemi başlattı.
Yaz döneminin başlamasıyla İstanbul Atatürk Havalimanı’nda (AHL) uçak yoğunluğu rötarlara neden olurken, havalimanındaki ‘güvensiz iş yoğunluğu’ ve ‘tazminat kesintilerinden’ şikâyetçi olan kule, saha ve yaklaşma kontrolörleri de iş yavaşlatma eylemine başladı. Meydanın, pist ve eleman olarak kapasitesinin üzerinde uçak trafiğine sahip olduğunu belirten kontrolörler, yoğunluk nedeniyle uzun zamandan bu yana uçuşları riske ettiklerini ifade ettiler. Kontrolörler, “Biz güvenliği ön plana çıkartırsak, iş zaten kendiliğinden yavaşlamış oluyor” dedi. AHL’nin günlük olarak iniş kalkış yapan ve 1200’ü bulan uçak yoğunluğuna karşı pist ve eleman olarak uygun çalışma ortamının sağlanmasının mümkün olmadığını ifade eden Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yavuz Demirkol, “Daha fazla uçağı indirme konusunda meslektaşlarımızın üzerinde baskı oluşuyor. Sendika olarak uçuş emniyetini öne çıkartmak için iş yavaşlatma eylemine gitmeye karar verdik” diye konuştu. Alınan bilgilere göre BTS’nin dışında 8 sendika daha eyleme destek veriyor
DHMİ ‘EYLEM YOK’ DEDİ
DHMİ yetkilileri herhangi bir iş yavaşlatma eylemi olmadığını ifade ederken perşembe günü de AHL’de 2 saate varan gecikmeler yaşandı.
E-5 TRAFİĞİ GİBİ
Lodos olduğunda aynı anda iniş ve kalkışın yapılamadığı tek pistin kullanabildiği Atatürk Havalimanı'nda bu yüzden gecikmeler yaşanıyor. Kalkış için pistte hareket eden uçaklar uzun kuyruklar oluşturuyor.
İSTANBUL’DA YAZIN ÇALIŞMAK İSTEMİYORLAR
Uçak trafiğinin sürekli olarak artmasına rağmen çalışma şartlarının iyileştirilmediğini, eksik elemanla çalışma yapıldığını öne süren AHL’de görevli ismini vermek istemeyen bir kontrolör ise “Yoğunluk nedeniyle uzun zamandan bu yana uçuşları riske ediyoruz. Yaz gelince kara kara düşünüyoruz, artık kimse yazın İstanbul’da görev yapmak istemiyor. Biz de bu nedenle iş yavaşlatma eylemi kararı aldık. Her şeyi standartlara uygun şekilde yaptığımızda rötarlar kendiliğinden ortaya çıkıyor” diye konuştu.
ÇALIŞANLARA 21 AYDIR EKSİK ÖDEME YAPILIYOR
AHL’deki iş yavaşlatma eyleminin bir diğer nedeni ise Avrupa Hava Seyrüsefer Emniyeti Teşkilatı (Eurocontrol) tarafından DHMİ’ye dağıtılması amaçlı verilen tazminatların çalışanlara 21 aydan bu yana eksik ödenmesi olarak gösteriliyor. Uluslararası havacılık kurallarına göre hava sahası kullanımından doğan bu tazminatların tamamının çalışanlara ödenmesi gerektiğini anlatan Türk Ulaşım Sendikası yetkilisi Gürol Toker, buna rağmen 21 aydan bu yana çalışmaların sürdüğünü belirtti.
‘YOĞUNLUK KURALSIZLIK GETİRİYOR’
AHL’nin yanı sıra Sabiha Gökçen, Çorlu, Yenişehir ve Çanakkale havalimanlarına aynı anda yaklaşma yaptıklarını ifade eden kontrolör, “Bunu karşılayacak yeterli kontrolörümüz bulunmuyor. Trafik baskısı bizi kuralsız çalışmaya itiyor. Göz göre göre uçuş güvenliğini riske etmemizi istiyorlar” ifadelerini kullandı.