Ford Cargo sponsorluğunda, Türkiye Hazır Beton Birliği (THBB) tarafından düzenlenen seminerde, iş dünyasına birçok yeni düzenleme getirecek olan “Yeni Türk Ticaret Kanunu” hakkında bilgiler sunuldu. İstanbul’da düzenlenen seminere konuşmacı olarak vergi uzmanı, ekonomist, Hürriyet gazetesi köşe yazarı Prof. Dr. Şükrü Kızılot katıldı. Hazır beton ve çimento sektöründe faaliyet gösteren firmaların temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği seminerde, Yeni Türk Ticaret Kanunu hakkında bilgiler sunuldu. Yeni kanun, 1 Temmuz 2012 tarihinde yürürlüğe girecek.
Türkiye Hazır Beton Birliği Yönetim Kurulu Başkanı, Nuh Beton Genel Müdürü Ayhan Güleryüz’ün yaptığı açılış konuşmasının ardından, Ford Otosan Kamyon Pazarlama Müdür Yardımcısı Tufan Altuğ, Ford Cargo’nun yeni inşaat serisi hakkında bilgi verdi. 50 yılı aşkın kamyon tecrübesiyle, Türkiye’nin en çok üretilen kamyon markası olan Ford Cargo’nun, 2010 yılında fazlar halinde piyasaya sunduğu ve 2011 yılı sonunda ürün gamını tamamladığı yeni inşaat serisiyle sektörün ihtiyaçlarını başarıyla karşıladığını belirten Altuğ, konuşmasına şöyle devam etti: “Güçlü ve ekonomik Ecotorq motoru, yeni mandallı tip konforlu şanzımanı, 10 mm 500 MPa gücündeki sağlam şasisi, standart olarak sunulan klima ve 2 yıl sınırsız kilometre garantisi gibi rekabetçi özellikleriyle öne çıkan Ford Cargo Yeni İnşaat Serisi; inşaat, hafriyat, maden ve beton firmalarının beklentilerini en yüksek şekilde karşılıyor. Rahat vites geçişleri, kolçaklı koltuk, artırılmış kabin içi konfor ve üstyapıyı görme imkanı veren yeni arka camıyla sürücülerin işlerine odaklanmasında kolaylık sağlarken, iş sahiplerinin kârlarını artırmasına olanak tanıyor.”
Ford Cargo’lar 50 ülkeye ihraç ediliyor
Ford Cargo’lar, 1,1 milyon m2’lik alana sahip olan Ford Otosan İnönü Fabrikası’nda üretiliyor. Yurtiçinde 35 yetkili satıcı, yurtdışında 20 distribütör ile müşterilere ulaşırken; Rusya, Türki Cumhuriyetleri, Doğu Avrupa, Afrika ve Ortadoğu’da 50’ye yakın ülkeye ihraç ediliyor.
1500 kişiye istihdam sağlayan Ford Otosan İnönü Fabrikası’nda aynı zamanda Euro 5 normlarına uygun, çevre dostu Ecotorq motor üretimi yapılıyor. 7,3 lt ve 9 lt. Silindir hacminde 260PS/320PS/360PS/380 PS güce sahip motorlar yüzde yüz Türk işgücüyle yüzde yüz yerli üretiliyor. Türkiye’nin kendi markasıyla kendi motorunu üreten tek kamyon markası olan Ford Cargo, yüzde 70 yerlilik oranı ile Türkiye ekonomisine yüksek katma değer sağlıyor.