Hava Yastıklı Emniyet Kemeri
İlk kez Ford, başta çocuk güvenliği olmak üzere hava yastıklı emniyet kemerini 2009'un sonlarına doğru geliştirip, Explorer isimli SUV'u ile sundu. Ardından Mercedes- Benz, biraz daha farklı bir hava yastıklı emniyet kemeri geliştirdiğini duyurdu. Mercedes-Benz'in ESF isimli güvenlik aracında test edilen arka koltuk emniyet kemeri, standart bir emniyet kemerinden yaklaşık üç kat daha geniş, katmanlı yapıya ve farklı bir dikiş sıklığına sahip.
Arka koltuğa oturduğunuzda standart bir emniyet kemeri gibi sökülüp takılabilen bu parça, yumuşak yapısı sayesinde de yolcuya ek bir rahatlıkta sunuyor. Özellikle iki aracın kafa kafaya yaptığı çarpışma esnasında oluşacak yaralanma riskini azaltan sistemde, çarpışma anında kontrol ünitesi, sensörler üzerinden darbeyi algılayıp, gerekli tetiklemeyi yaptırarak, emniyet kemerindeki hava yastığını bir balon gibi şişirerek açılmasını sağlıyor.
Risk Minimize Ediliyor
Çarpışmanın etkisiyle hareket eden yolcunun basıncı, emniyet kemeri sayesinde azaltılırken göğüs kafesinin de daha yumuşak bir zemine temas etmesiyle oluşacak yaralanmaların hafifletilmesine çalışılıyor. Bu sayede kaza anında arka koltuklarda oluşacak risk de standart bir emniyet kemerine oranla minimize ediliyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |