Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
22 Mart 2021 Pazartesi - 10:25

Ascendum Makina COO’su Tolga Polat, "Ascendum Group, 14 Ülke ile Volvo İş Makinaları’nın Dünyadaki En Büyük Distribütörü"

Ascendum Makina, dijital ortamda gerçekleştirilen ve iş makineleri sektörüne öncülük edecek Ascendum Medya Zirvesi etkinliğinde basın temsilcileri ile buluştu. Online olarak gerçekleştirilen etkinlikte Ascendum Makina COO’su Tolga Polat, Ascendum Makina Pazarlama Müdürü Serhan Özkan ve basın temsilcilerinin sektör, Ascendum Makina ve Volvo İş Makinaları hakkındaki sorularını yanıtladı. 

Ascendum Makina COO’su Tolga Polat,  Ascendum Group, 14 Ülke ile Volvo İş Makinaları’nın Dünyadaki En Büyük Distribütörü

Ascendum Makina, pandemi şartlarına uygun olarak dijital ortamda gerçekleştirilen etkinlikle basın temsilcileri ile bir araya geldi. Yenilikçilik yaklaşımı ile hazırlanan etkinlik, iş makineleri sektörü adına bir ilk olma özelliği taşıyor. 18 Mart 2021 tarihinde gerçekleştirilen etkinlikte Ascendum Makina COO’su Tolga Polat, Ascendum Makina Pazarlama Müdürü Serhan Özkan ve basın temsilcilerinin sorularını yanıtladı. Geniş katılıma sahne olan dijital etkinliğin son bölümünde ise basın temsilcileri Ascendum Makina yetkililerinin hazırladığı mini yarışmada sürpriz ödüllerin sahibi oldu. Etkinliğin dijitalleşme çalışmalarının yoğunlaştığı bu günlerde tüm sektöre örnek olmak adına planlandığını belirten Polat, bundan sonraki dönemlerde de Ascendum Makina’nın benzer organizasyonlarla sektöre öncülük etmeye devam edeceğini söyledi. 

14 ülke ile Volvo’nun en büyük distribütörü

Soru cevap şeklinde devam eden etkinlikte Tolga Polat Ascendum Group’a yönelik olarak şu ifadeleri kullandı; “Ascendum Group, 14 ülke ile Volvo İş Makinaları’nın dünyadaki en büyük distribütörü durumunda. Ascendum Makina olarak Türkiye’de Volvo’nun yanı sıra SDLG ve Sany markalarının da distribütörlüğünü yürütüyoruz.” Pandemi sürecinin pek çok sektör ile organik bağlantısı olan iş makineleri sektörünü de etkilediğini belirten Polat, “Her şeye rağmen pandemi döneminde dahi müşterilerimize en kaliteli ve en hizmeti sunmaya devam ettik” ifadelerini kullandı. Bunu yapabilmelerini güçlü bayi yapıları ve paniğe kapılmadan süreci yönetmelerine bağlayan Polat şunları söyledi; “3 ana bayimizin yanında 3 bölgesel satış sonrası bayi ve toplamda 600’ü aşkın çalışanımız ile tüm Türkiye’ye hizmet veriyoruz.” 

Müşterilerimizi mağdur etmedik

Müşterilerin mevcut makine parklarını koruma amacıyla hareket ettiklerini, bunun sonucunda satış sonrası hizmetlerin çok önemli hale geldiğini belirten Polat şunları söyledi; “Halihazırdaki dijital sistemleri pandemi döneminde optimum şekilde kullandık. Bu sayede makineleri uzaktan sürekli gözlemleyip olası sorunları önceden tespit ederek arıza yaşanmadan müdahale ettik” şeklinde konuştu. Satış sonrası süreçlerinde aksama yaşanmaması adına da pandeminin başında yaptıkları yeni lojistik anlaşmaları ile yedek parça envanterlerini genişlettiklerini belirten Polat şu ifadeleri kullandı; “Müşterilerin yedek parçadan kaynaklı iş kaybı yaşamasının da önüne geçtik. Bu dönemde kullanıcı beklentilerinde de değişiklik oldu. Aldığımız doğru kararlar sayesinde pandemi döneminde müşterilerimizi mağdur etmedik.”

2040 yılında fosil yakıtlı makine üretimi sona erecek

Düşük emisyon değerlerine sahip makineler üretmek küresel anlamda iş makinesi üreticilerinin birinci gündemi haline geldi. Volvo İş Makinaları’nın bu noktada öncü rol üstlendiğine değinen Polat, Volvo’nun bu noktada en somut adım atan marka olduğunu hatta üretilen yüzde 100 elektrikli kompakt makinelerin Avrupa’da satışa sunulduğunu belirterek, elektrikli makine üretimine yönelik olarak şu ifadeleri kullandı, “Volvo kompakt sınıftaki üretimini büyük tonajlı makinelerde de hayata geçirmek için çalışmalar yürütüyor. 2025 yılına kadar da orta ve büyük sınıftaki bazı modellerde elektrikli yükleyici ve ekskavatör seri üretimine geçilecek. 2030 hedefi ise üretimin yarısının elektrik ve hidrojen yakıtla çalışan iş makinelerinden oluşması yönünde. Uzun vadeli ana planlarından biri de 2040 yılına kadar fosil yakıtla çalışan makine üretmeyi tamamen bırakmak.” Elektrikli makinelerin Türkiye pazarında da daha sık yer alması için hazırlıklar yaptıklarını belirten Polat, Ascendum Makina olarak yüzde 100 elektrikli kompakt makineleri 2022 yılında Türkiye pazarında satışa sunmayı planladıklarını bildirdi.

İnsansız makine prototipleri deneniyor 

Volvo’nun elektrikli makinelerin yanı sıra sürücüsüz modeller üzerinde de çalışmalar yaptığını aktaran Polat, bu projeye yönelik üretilen prototiplerin özel olarak oluşturulan bir sahada demo çalışmalarının sürdüğünü ifade etti. Projenin insan faktörünü en aza indirmeyi amaçladığını belirten Polat şunları söyledi; “Otonom makine projesi bu özellikteki makinelerle kurulmuş bir filonun uzaktan kontrol edilip, saha şartlarına göre senkronize şekilde çalışarak yükleme ve boşaltma süreçlerini gerçekleştirmesini amaçlanıyor. Bu projeden elde edilecek verilerin ardından otonom iş makinelerinin üretiminin artması ve sahalarda daha fazla karşımıza çıkması mümkün.” 

Büyük makinede lider Volvo

Volvo İş Makinaları küresel pazarda özellikle büyük makine gruplarında lider konumda bulunuyor. Buna yönelik olarak Tolga Polat; “GPE dediğimiz büyük iş makinelerinde 2019 global verilerine göre Volvo dünyada yüzde 14 ile pazar lideri konumunda. Bunun yanında belden kırma kamyon sınıfında yüzde 38,7 ile dünya açık ara lider. Lastikli yükleyici sınıfında da durum farklı değil. Bu ürün grubunda da Volvo yüzde 20,7 ile tüm markalar arasında ilk sırada yer alıyor” ifadelerini kullandı. 

2021 yılına yönelik beklentiler hakkında değerlendirmeler yapan Polat şunları söyledi, “Türkiye’de özellikle 2017 ile 2019 yılları arasında iş makineleri pazarında yüzde 70 civarında bir daralma yaşandı. Bu daralmanın ve 2020 yılında başlayan pandeminin de etkisiyle birlikte birikmiş bir talep oluştu. 2021 yılında bu talebin realize olacağını ve 2021’de pazarın geçtiğimiz yıla göre yüzde 15 ila 20 arasında büyüyeceğini bekliyorum.”

Dijitalleşme kadar tecrübeli çalışan da önemli

Ascendum Makina olarak Türkiye’ye yönelik yatırımlarının devam edeceğinden söz eden Polat, buna yönelik planlarının hazır olduğunu ve bu planları teker teker hayata geçireceklerini söyledi. Dijitale yönelik yatırımlarının ilk sırada yer aldığını belirten Polat, bunun yanında yeni şube yatırımları da yapacaklarını ifade ediyor. “Dijitalleşmenin önemi her geçen gün artıyor ancak bizim sattığımız ürünler yatırım malları. Bizimki gibi premium ürünler sadece güçlü dijital alt yapılar ile değil tecrübeli ve yetkin çalışan kadroları ile gerçekleştirilebilir” diyen Polat, yeni açılacak şubeler için yeni istihdamlar da yapılacağını sözlerine ekledi

Etiketler:
 
Saygınlar Lojistik Katar Nakliye Hizmetini Sürdürüyor
 
ADL Welcomes Scottish Government Support for Further 172 Electric Buses Built in Scotland
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Slovenya, Macaristan ve Çekya Geçiş Belgelerinde Son Durum
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Slovenya ve Çekya transit geçiş ...
EKOL Türkiye’nin En İtibarlı Lojistik Şirketi Seçildi
Ekol Lojistik, Marketing Türkiye ve Akademetre iş birliğiyle düzenlenen  ...
UND Heyeti Dışişleri Bakanlığı ile Vize Problemini Görüştü
Uluslararası Nakliyeciler Derneği, UND heyetinin 17.03.2021 tarihinde ...
 
İspanya'da 7.5 Ton Üzeri Araçlara Sürüş Yasakları Uygulanmayacak
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), İspanya'da halihazırda 7.5 ton ...
ZF 2020’de Mobilite Dönüşümüne Odaklanmayı Sürdürdü
Teknoloji şirketi ZF 2020’de mobilite dönüşümüne odaklanmayı sürdürdü. ...
Moskova'da 12 Tondan Fazla Olan Kargo Araçlarının Şehir İçine Girişleri Yasaklandı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), 22.02.2021 tarihi saat 22:00'den ...
 
Daimler Trucks’ın İlk Kamyonu 125, Unimog 75, Actros 25 Yaşını Kutluyor
Daimler Trucks, 2021 yılında üç farklı yıldönümü kutluyor. Gottlieb Daimler’in ...
200 Adet Kazakistan Tek- Tip Geçiş Belgesi Kullanıma Açıldı
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND), Kazakistan tek-tip geçiş belgelerinden ...
Yeni HMK 635 WL, HİDROMEK’in Lastikli Yükleyici Ailesine Katıldı
Mühendislik, AR-GE ve tasarım ekiplerinin yoğun çalışmalarıyla ürün gamını ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
türkiyenewstreylerşoförsrcfahrersondakikabuskamyoncu