Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, şantiyeyi ziyaret ederek çalışmaları yerinde inceledi. Arslan’a deniz yüzeyinden 106 metre derinlikte bulunan, Avrasyol’un en derin noktasında bilgi verildi. Bakan Arslan ayrıca Avrasyol’un Avrupa çıkış noktasındaki son tabliye üzerinde basın mensuplarına açıklama yaptı. Bakan Arslan, “Avrasya Tüneli; İstanbul’a, Tarihi Yarımada’ya yük olmaya değil, yükünü almaya geliyor” diye konuştu. Bugün itibarıyla yüzde 82’si tamamlanan Avrasyol’un 2016 Aralık ayında tamamlanarak hizmete açılması planlanıyor. Avrasyol ile İstanbul’da trafiğin çok yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe güzergâhında yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar inecek. Sürücülere güvenli, konforlu ve pratik ulaşım imkanı sağlanacak.
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü (AYGM) tarafından Kazlıçeşme-Göztepe hattında Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edilen ve inşaat çalışmaları Yapı Merkezi ve SK E&C ortaklığı tarafından yapılmakta olan Avrasyol Projesi’nin planlanan süreden önce hizmete girmesi için çalışmalar 7 gün 24 saat aralıksız olarak sürüyor.
Proje’nin İstanbul Boğazı altından geçen tünel ve yaklaşım yollarındaki inşaat çalışmalarının yüzde 82’si tamamlandı. Kazısı sona eren tünelin üst tabliye ve alt tabliye montajları ise tamamlandı. Klasik tünelcilik (NATM) metodu ile açılan karayolu tünellerinin de tamamlandığı proje kapsamında yol genişletme ve sanat yapıları çalışmaları sürüyor.
Arslan, deniz yüzeyinin 106 metre altında bilgi aldı
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, 9 Haziran 2016 Perşembe günü Avrasyol şantiyesini ziyaret ederek, incelemelerde bulundu. Arslan’a eşlik eden ATAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, ATAŞ CEO’su Seok Jae Seo ve ATAŞ Genel Müdür Yardımcısı Mustafa Tanrıverdi, devam eden çalışmalar hakkında bilgi verdi. ATAŞ Yönetim Kurulu Başkanı Başar Arıoğlu, Bakan Arslan’ın Avrasyol Projesi’nin altına imza atan isimlerden biri olduğunu belirtti ve Bakan Arslan’a o dönemde imzalar atılırken çekilen anı fotoğrafını takdim etti.
Arslan, proje için özel olarak geliştirilen Tünel Açma Makinesi (Tunnel Boring Machine/TBM) ile tamamlanan Boğaz Geçişi’ne Asya yakasından girdi. Arslan ve basın mensupları Avrasyol içinde bir süre yürüdükten sonra Proje’nin depreme karşı dayanıklılığını artıran sismik contaların incelemesini yaptı. Bakan Arslan, deniz yüzeyinin 106 metre altında olan Tünel’in en derin noktasında basın mensupları ve Proje çalışanlarıyla hatıra fotoğrafı çektirdi.
Bakan Arslan, Avrasyol’un Avrupa çıkış noktasında bulunan son tabliye üzerinde basın mensuplarına açıklamalarda bulundu. Bakan Arslan, ‘’Avrasya Tüneli rekorlar içeren bir proje. Avrasya Tüneli; İstanbul’a, Tarihi Yarımada’ya yük olmaya değil, yükünü almaya gelen Marmaray’ın kardeşidir. Ve o Avrasya ki dünya çapında ödüller almıştır. ‘Tünelciliğin Nobel’i, Oscar’ı’ ne derseniz deyin, alınabilecek en prestijli ödülleri aldı. Çevrecilik anlamında da ortaya katkı koyabilecek bir proje oldu ve bu alanda da ödüller aldı” dedi.
Konuşmasında projeyle ilgili detayları paylaşan Bakan Arslan, şöyle devam etti:
“Bu rekor proje, İstanbul’da Tarihi Yarımada’daki trafiğin İstanbul’u daha fazla yormadan denizin altından Anadolu yakasına geçmesini sağlıyor. Anadolu yakasından da köprüleri kullanmadan 15 dakikada Avrupa yakasına geçme imkanı tanıyor. Avrasya Tüneli'nde inşaat olarak yüzde 82'ye geldik. Hedefimiz Aralık ayı içinde Avrasya Tüneli'ni bitirerek İstanbullunun hizmetine sunmak. Avrasya Tüneli’nden günde 120 bin araç, yılda yaklaşık 40 milyon aracın geçmesini bekliyoruz. Bu projenin getirdiği kolaylıklarla birlikte İstanbullular Avrasya Tüneli’ni çok tercih edecek ve 120 bin rakamını 1-2 sene içinde geçip, onun da üzerinde rakamlara çıkacağız. Avrasya Tüneli, 2.500 yılda bir olması olasılığı düşünülen en büyük depremde dahi en ufak bir hasar olmadan hizmete devam edecek.”