Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

“WE ARE THE ONLY COMPANY IN TURKEY AND THE 3RD IN THE WORLD”

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
14 Ağustos 2024 Çarşamba - 16:18

Avrupa’da navlun maliyetinin %25’i mazot iken, Türkiye’de %50’yi geçti

Yük taşımalarının %90’nın karayollarıyla yapıldığı Türkiye’de, “Navlun” alarm veriyor. Avrupa’nın en büyük kamyon pazarına sahip Türkiye’de navlun, maliyetleri kurtarmaktan artık çok uzak.  

Avrupa’da navlun maliyetinin %25’i mazot iken, Türkiye’de %50’yi geçti

Ülkemiz ile Avrupa arasındaki navlun makasının her geçen gün artmaya devam ettiğini kaydeden Tırport kurucu ortağı Dr. Akın Arslan, şunları söyledi:

“Avrupa'da navlunun %25’i (1/4) mazot maliyetiyken, Türkiye'de %50’si (1/2) mazota gidiyor. Tabi burada başka bir parametre daha var. Avrupa'da mazot maliyeti hesaplanırken "gidiş" + "boş dönüş" olarak dikkate alınırken, Türkiye'de tek yön gidiş olarak dikkate alınır. Boş dönmek zorunda kalan kamyon, zarar eder. Örneğin, bir kamyon 400 km üzeri yol yaptığında, dönüş yükü organizasyonu yapamadan dönerse, zarar edebiliyor. Bu nedenle, birçok büyük firmanın nakliye satın almacıları bakkal hesabı ile “gidilecek kilometrede yakılacak mazot gideri X 2" formülü ile navlun hesaplamaya başladı. Navlunu oluşturan bilimsel maliyet merkezleri yok sayılıyor.  Bu durum nakliye sektörünü, özellikle de bu sektörün bel kemiği durumunda olan bireysel kamyon sahiplerini çok zorluyor.” dedi.

Binlerce kamyon sahibi icralık olabilir 

Yollarda ticari yük taşıması yapan kamyonların %85'ten fazlası bireylere ait kamyonlar olduğunu hatırlatan Dr. Akın Arslan, artan maliyetleri yönetemeyen binlerce kamyon sahibinin icralık olabileceğine işaret ederek, şunları anlattı:

“Türkiye'nin en büyük lojistik firmaları bile günlük kontrat taşımalarının çok büyük bir kısmını spottan bulup tek yön iş verdikleri kamyonlarla (self-owned) yapıyorlar. Türkiye'de yaklaşık 550 bin, 16 ton ve yukarısı tonaja sahip ticari yük taşımacılığı yapan Kamyon/TIR var. Bunların 380 bini şahısların sahip olduğu kamyonlar. Günde 80 milyon dolar navlun ödemesinin yapıldığı sektör, aynı zamanda büyük bir finansman kıskacında. Aylık finansman maliyetleri %7’leri buldu. Bir haftalık ödeme gecikmesi bile nakliyeciye %2’e varan oranda kayıp yaşatıyor. Koca koca global firmalar bile çeşitli bahanelerle ödemeleri asgari 1-2 hafta geciktiriyor. Sektörde büyük bir sessiz çığlık var. Bu şekilde giderse binlerce kamyon sahibi icralık olacak, kamyonunu ve ekmek teknesini kaybedecek, yüzlerce lojistik firması yönetemediği artan maliyetler yüzünden iflas edecek.” diye konuştu.

Tırport Insights sektörün nabzını tutuyor, verilerini sektör ile paylaşıyor

Tırport Insights ile 2022 yılından itibaren sektörün nabzını tuttuklarını ifade eden Dr. Akın Arslan, verileri tüm Türkiye ile canlı ve dönemsel olarak paylaştıklarını, tüm kurumlara, üniversitelere ve sektöre verileri sunarak, lisans ve doktora tezine anonimleştirilmiş veri sağladıklarını açıkladı.

Tırport Insights’a göre 7 ayda navlun maliyeti (Ocak-Temmuz 2024)   
Türkiye’de nakliye bedelinin %51,2'sini akaryakıt giderleri oluşturuyor. Türkiye’de gerçekleşen karayolu nakliye bedellerinin yarısı akaryakıta gidiyor ve bu oran Avrupa ile kıyaslandığında 2 katı seviyesindedir.
1-Akaryakıt maliyeti                           %51,2
2-Finansman                                      %7,6
3-Amortisman ve Bakım                     %6,3
4-Seyahat ve Konaklama                   %4,1
5-Lastik                                              %2,6
6-Diğer                                               %2,1
7-Sürücüye kalan navlun bedelinin   %26,1 

 
Suzuki, İngiltere’de En İyi Hizmet Sağlayan Marka Seçildi!
 
ABONE OLUN, HABERDAR OLUN
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Bilecik İl Özel İdaresi Araç Filosunu Mercedes-Benz Arocs ile Güçlendirdi
Bilecik İl Özel İdaresi, yol yapım ve hafriyat çalışmalarında Mercedes-Benz ...
HİDROMEK NORDBAU FUARI’NDA BU YIL DA YERİNİ ALIYOR
HİDROMEK, geniş ürün yelpazesiyle 4-8 Eylül 2024 tarihlerinde Almanya’da ...
Volvo Trucks'dan Şanlıurfa İtfaiyesi’ne Yeni İtfaiye Kamyonları
Hem özel hem de kamu sektörünün öncelikli tercihlerinden Volvo Trucks, ...
 
Temiz Sokak sloganıyla 51 mahalle yıkanıyor
Keçiören Belediyesi’nin Temiz Sokak sloganıyla 51 mahallede başlattığı ...
TURNUVADA 30 TAKIM YARIŞTI
OPET’in ana sponsorluğunda düzenlenen Dünya Kurumsal Golf Turnuvası’nın ...
Estasyon ve Sharz.net İş Birliğine İmza Attı
Sektörün önde gelen iki hizmet sağlayıcısı Estasyon ve Sharz.net, şarj ...
 
TotalEnergies servis ağını Dinamik Otomotiv ile güçlendiriyor
Binek, hafif ticari ve ağır vasıta araçlarının elektrik, elektronik, mekanik ...
Arkas Lojistik Adana Havalimanı’nı Yeni Evine Taşıdı
Arkas Holding çatısı altında faaliyet gösteren Arkas Lojistik büyük bir ...
Tüketiciler yorumlardan etkileniyor
Geçtiğimiz yıl ekim ayında MNG Kargo’yu satın alan DHL eCommerce, küresel ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Kalkınma Yolu
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
kamyonum, kamyon, kamyonumdergisi, kamyonumpazar,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
srckamyonumKamyonkamyoncutreylertürkiyefahrertrucklkw