Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
tırsan
English
Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

Pozkrone: Successful as a Krone partner in Poland for 30 years

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
19 Ekim 2009 Pazartesi - 00:00

Avrupalı 7 Marka İçinde En Düşük İşletim Maliyeti Renault Premium?da

 Almanya’nın büyük taşımacılık kuruluşlarından Fehrenkötter’in Avrupalı 7 büyük markanın kamyonları arasında bir yıldır yürüttüğü karşılaştırmalı kullanım testinde Renault Premium Uzunyol en düşük işletme maliyetiyle önde gidiyor.

Avrupalı 7 Marka İçinde  En Düşük İşletim Maliyeti Renault Premium?da

 

Almanya’nın büyük taşımacılık kuruluşlarından Fehrenkötter’in Avrupalı 7 büyük markanın kamyonları arasında bir yıldır yürüttüğü karşılaştırmalı kullanım testinde Renault Premium Uzunyol en düşük işletme maliyetiyle önde gidiyor.

2008 yılındaki IAA Hannover ticari taşıtlar fuarının ardından, merkezi Ladbergen’de bulunan taşımacılık şirketi Fehrenkötter’in Başkanı Joachim Fehrenkötter, Almanya pazarında faaliyet gösteren yedi kamyon üreticisinin her birinden birer adet 6x2 şasili araç satın aldı. Bunlar, retarderli ZF AS-Tronic 12 AS 2130 overdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.40:1 olan, 410 beygir gücündeki DAF XF 105.410 Super Spacecab; Intarder’li Eurotronic 12 AS 1930 TD directdrive şanzımana sahip, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.64:1 olan, 420 beygir gücündeki Iveco Stralis AS 260 S 42 Active Space Cab; Intarder’li ZF 12 AS 2131 DD overdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.11:1 olan 400 beygir gücündeki MAN TGA 24.400 XXL; Intarder’li MB Powershift G 211-12 directdrive şanzımana sahip, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.53:1 olan 410 beygir gücündeki Mercedes-Benz Actros 2541 Megaspace; Optibrake’li Optidriver AT 2412 C DT directdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.64 :1 olan, 410 beygir gücündeki Renault Premium 410.25 Route Alliance; retarderli GRS 895 R directdrive şanzımana sahip, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.71 :1 olan, 420 beygir gücündeki Scania R 420 Topline CR 19T ve Volvo Engine Brake+’li I-Shift VT 2512 AT directdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.64:1 olan, 400 beygir gücündeki Volvo FH 400 Globetrotter L2H3 idi. 7 kamyon da SCR sistemli bir motora, otomatik bir şanzımana ve alçak şasiye sahip olup ön dingilde 315/60 R 22.5, arka dingillerde ise 295/60 R 22.5 ebadında lastiklerle donatılmışlardı. Fehrenkötter, bu araçları birbirleriyle kıyaslamak amacıyla onları, römorkları ile birlikte, üç yıl sürecek özel bir teste tabi tutmaya başladı. Fehrenkötter’in amacı hangi aracın en iyi performansı sergilediğini bulmaktı. Bu test kapsamında ekonomik kriterler de karşılaştırıldı. Fehrenkötter test ettiği bu araçlardan hangisinden en iyi sonucu alırsa o üretici firmanın araçlarından ilave sipariş verme niyetinde. Tarım makineleri, hafif ticari taşıtlar ve karavanların uluslararası taşımacılığı alanında uzmanlaşmış köklü bir aile şirketi olan Fehrenkötter’in 200 araçtan oluşan bir filosu bulunuyor.

Yedi marka arasında halen devam eden ve yaklaşık 250 bin kilometrelik kısmı tamamlanmış olan bu zorlu rekabette, kilometre başına 67,78 Sent gibi oldukça düşük bir işletim maliyetiyle Renault Premium şu anda bu testte önder durumda bulunuyor. Onu kilometre başına 70,70 Sent ile Volvo FH yakından takip ediyor. Testte MAN TGA, 71.14 Sent’lik km başına işletim maliyetiyle üçüncü; Iveco Stralis, 71.89 Sent’le dördüncü; Mercedes Actros, 72.69 Sent’le beşinci; Scania R, 72.71 Sent’le altıncı ve DAF XF, 74.67 Sent’le yedinci sırada yer alıyor. Kilometre başına işletim maliyetinin ana kalemlerini kamyonun ilk satın alım maliyeti, yakıt tüketimi ve bakım-onarım giderleri oluşturuyor. Renault Premium’un önderliğinde 75 bin 900 Euro ile yedi çekici arasında en düşük ilk satın alma maliyetine sahip olması kadar, 100 kilometredeki 32.21 litrelik yakıt tüketimiyle yedi kamyon arasında testin en az yakıt tüketen kamyonu olması da çok önemli bir rol oynuyor. Renault Premium’un testteki yakıt tüketimi, en yakın rakibi Volvo FH’nin 33.27 lt/100 km’lik yakıt tüketiminin yaklaşık 1 litre altında seyrediyor.     

 
Meiller Satış Kampanyası Şantiyelerin Yükünü Hafifletti
 
ECODAILY, Yeni Bir Başlangıç
YORUMLAR
Toplam 1 yorum var, 1 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
İlhan çalışkan 8 Mayıs 2022 Pazar 14:44

Volvo rakamına şaşırdım, daha fazla olmasını beklerdim. Keza daf xf 105 410 aracın da fazla çikmasına şaşırdım, başarılar dilerim.

Yorumu oyla      2      1  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Meiller Satış Kampanyası Şantiyelerin Yükünü Hafifletti
 Türk inşaat sektörünün en çok tercih ...
Belediye Temizlik Hizmetlerinde Ford Cargo Farkı
Türkiye’nin lider ticari araç üreticisi ve ihracatçısı ...
Lassa Ralli Pilotu Arıyor
 Lassa’nın yeni oyununda oyunu bitiren her 251’inci talihli ...
 
Enco Lojistik?in Yeni Tercihi Renault Premium
 Uluslararası nakliyatın prestijli firmalarından ENCO ...
Soğuk Tedarik Zincirinde Satko Teknoloji Farkı
 Araç takip ve filo yönetimi sistemleriyle Satko Teknoloji, ...
Goodyear Bayilerinde ?İlave 5 Taksit? Kampanyası...
 GOODYEAR’ın Maximum Kart ile gerçekleştirdiği kampanya ...
 
Adana Ekspres Filosuna Beş Adet Renault Premium Kattı
 Yurt içi ve dışı kargo taşımacılığı yapan Adana Ekspres filosunda ...
İnşaat Sektörü de Volvo Kamyonlarla Büyüyor!
Uzun yol taşımacılığının iddialı markası Volvo Kamyon, gücü ...
Mercedes-Benz Türk ve Turkcell bir İLK?e İmza Attı
 Turkcell ve Mercedes işbirliğiyle Mercedes-Benz otobüslerinde ...
 
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Bunu Yazmayacaktım!
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
scania
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
Kamyondikkat haberler buskamyoncusrcşoförfahrertreyler