Almanya’nın büyük taşımacılık kuruluşlarından Fehrenkötter’in Avrupalı 7 büyük markanın kamyonları arasında bir yıldır yürüttüğü karşılaştırmalı kullanım testinde Renault Premium Uzunyol en düşük işletme maliyetiyle önde gidiyor.
2008 yılındaki IAA Hannover ticari taşıtlar fuarının ardından, merkezi Ladbergen’de bulunan taşımacılık şirketi Fehrenkötter’in Başkanı Joachim Fehrenkötter, Almanya pazarında faaliyet gösteren yedi kamyon üreticisinin her birinden birer adet 6x2 şasili araç satın aldı. Bunlar, retarderli ZF AS-Tronic 12 AS 2130 overdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.40:1 olan, 410 beygir gücündeki DAF XF 105.410 Super Spacecab; Intarder’li Eurotronic 12 AS 1930 TD directdrive şanzımana sahip, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.64:1 olan, 420 beygir gücündeki Iveco Stralis AS 260 S 42 Active Space Cab; Intarder’li ZF 12 AS 2131 DD overdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.11:1 olan 400 beygir gücündeki MAN TGA 24.400 XXL; Intarder’li MB Powershift G 211-12 directdrive şanzımana sahip, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.53:1 olan 410 beygir gücündeki Mercedes-Benz Actros 2541 Megaspace; Optibrake’li Optidriver AT 2412 C DT directdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.64 :1 olan, 410 beygir gücündeki Renault Premium 410.25 Route Alliance; retarderli GRS 895 R directdrive şanzımana sahip, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.71 :1 olan, 420 beygir gücündeki Scania R 420 Topline CR 19T ve Volvo Engine Brake+’li I-Shift VT 2512 AT directdrive şanzımanla donatılmış, son vitesteki toplam aks tahvil oranı 2.64:1 olan, 400 beygir gücündeki Volvo FH 400 Globetrotter L2H3 idi. 7 kamyon da SCR sistemli bir motora, otomatik bir şanzımana ve alçak şasiye sahip olup ön dingilde 315/60 R 22.5, arka dingillerde ise 295/60 R 22.5 ebadında lastiklerle donatılmışlardı. Fehrenkötter, bu araçları birbirleriyle kıyaslamak amacıyla onları, römorkları ile birlikte, üç yıl sürecek özel bir teste tabi tutmaya başladı. Fehrenkötter’in amacı hangi aracın en iyi performansı sergilediğini bulmaktı. Bu test kapsamında ekonomik kriterler de karşılaştırıldı. Fehrenkötter test ettiği bu araçlardan hangisinden en iyi sonucu alırsa o üretici firmanın araçlarından ilave sipariş verme niyetinde. Tarım makineleri, hafif ticari taşıtlar ve karavanların uluslararası taşımacılığı alanında uzmanlaşmış köklü bir aile şirketi olan Fehrenkötter’in 200 araçtan oluşan bir filosu bulunuyor.
Yedi marka arasında halen devam eden ve yaklaşık 250 bin kilometrelik kısmı tamamlanmış olan bu zorlu rekabette, kilometre başına 67,78 Sent gibi oldukça düşük bir işletim maliyetiyle Renault Premium şu anda bu testte önder durumda bulunuyor. Onu kilometre başına 70,70 Sent ile Volvo FH yakından takip ediyor. Testte MAN TGA, 71.14 Sent’lik km başına işletim maliyetiyle üçüncü; Iveco Stralis, 71.89 Sent’le dördüncü; Mercedes Actros, 72.69 Sent’le beşinci; Scania R, 72.71 Sent’le altıncı ve DAF XF, 74.67 Sent’le yedinci sırada yer alıyor. Kilometre başına işletim maliyetinin ana kalemlerini kamyonun ilk satın alım maliyeti, yakıt tüketimi ve bakım-onarım giderleri oluşturuyor. Renault Premium’un önderliğinde 75 bin 900 Euro ile yedi çekici arasında en düşük ilk satın alma maliyetine sahip olması kadar, 100 kilometredeki 32.21 litrelik yakıt tüketimiyle yedi kamyon arasında testin en az yakıt tüketen kamyonu olması da çok önemli bir rol oynuyor. Renault Premium’un testteki yakıt tüketimi, en yakın rakibi Volvo FH’nin 33.27 lt/100 km’lik yakıt tüketiminin yaklaşık 1 litre altında seyrediyor.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |