BMW’nin en hızlı serisi M6, dünyanın en hızlı lastiği Michelin Pilot Super Sport ile yollarda
Le Mans 24 Saat yarışlarında ve Michelin’in varlığını gösterdiği tüm motor sporlarında elde ettiği deneyimlerinin bir ürünü olan Michelin Pilot Super Sport, 560 beygirlik Yeni BMW M6’nın orijinal ekipmanı olacak.
Geliştirilmiş teknolojileri içinde barındıran Michelin Pilot Super Sport, dayanıklılık ve performansını ölçmek için zorluk testlerine tabi tutuldu. Almanya’daki Nordschleife pistinden Fransa’daki Ladoux test pistine kadar çok zorlu koşullar altında test edildikten sonra sokak testine tabi tutulan Michelin Pilot Super Sport, zorlu testler ve deneme sürüşlerinden başarıyla çıkmasının ardından BMW M6 modelinin orijinal ekipmanı oldu. TÜV SÜD Automotive tarafından yapılan kuru pist testinde beş rakibine karşı en hızlı zamanı kaydeden Michelin Pilot Super Sport, dünyanın en hızlı sokak lastiği* olarak ilan edildi.
BMW M6, Twaron® Destek Kuşağı, Dual-compound teknolojisi ve Değişken Temas Yüzeyi 2.0. gibi üç teknolojinin eşsiz bir birleşimi olan Michelin Pilot Super Sport ile donatılacak. İleri teknoloji ve güvenliği bir arada sunan Michelin Pilot Super Sport aynı anda yüksek kilometre ömrüyle de M6’nın beklentilerine en iyi şekilde cevap veriyor.
Bu üç teknolojinin birleşimi, yarış pistlerinde ve yollarda manevra kabiliyeti, sportiflik ve güvenlik bakımından BMW M modelinin standartlarını karşılayan heyecan verici bir sürüş sağlıyor. Bunun yanısıra Michelin Pilot Super Sport, markanın geleneksel özelliklerinden olan üstün kilometre performansı özelliğinden de vazgeçmiyor. Bu performans dengesi, BMW M5 projesinde kurulan yakın ilişkinin yanı sıra, teknolojinin yarış pistlerinden yollara başarılı transferini yansıtıyor.
Michelin Pilot Super Sport ve teknolojisi
Twaron® Destek Kuşağı esasen havacılıkta ve koruyucu askeri araçlarda kullanılan ve temel amacı yüksek yol tutuşu direnci olan yüksek yoğunluklu bir fiberdir. Çelikten beş kat daha dayanıklı ama bir o kadar hafif oluşuyla sağlamlık ve ekonomiyi bir arada sunuyor. Değişken gerilimi sayesinde kuşak, lastik sırtını omuzlardan daha fazla sıkarak, merkezkaç kuvvetinin üstesinden daha etkin bir şekilde gelmektedir. Bu sayede basınç daha dengeli bir şekilde dağılmaktadır.
Dual-compound teknolojisi, yarış lastikleri için geliştirilen bir teknoloji olmakla beraber sırtın sağ ve sol tarafında iki farklı kauçuk bileşenlerini kullanmaktadır. Dış kısmı Le Mans 24 saat yarışlarında geliştirilen yeni karbon karası takviyeli kauçuk karışımı ile en sıkı virajlarda bile üstün dayanıklılık sağlarken, iç taraf yol yüzeyindeki en küçük zemin bozukluklarına bile uyum sağlayan, suda kızaklamayı önleyen, mükemmel ıslak zemin yol tutuşuna sahip en son teknoloji ile üretilen kauçuk karışımını içerir.
Değişken Temas Yüzeyi 2.0’ın yenilikçi özelliği; gerçek sürüş koşullarına göre şekil değiştirmesi ve tam bir araç kontrolü sağlamasıdır. Bu şekilde, virajlarda yüzeyin şekli değişse bile, yola temas eden lastik yüzeyi aynı kalır.
*Bu lastik, 2010 yılında bağımsız bir organizasyon olan TÜV SÜD Automotive tarafından yapılan kuru pist testinde beş rakibine karşı en hızlı zamanı kaydetti; 245/40 ZR 18 Y ve 235/35 ZR 19 Y lastikleri kullanıldı.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |