Kamyonum
GÜNDEMHABERLERTESLİMAT FOTO GALERİ VİDEO GALERİ YAZARLAR
Menü Arama Facebook Twitter Whatsapp İhbar Hattı
kamyoon, nakliye, taşımacılık
kamyonum dergisi, youtube kanal, kooperatif,
English
Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

Volvo FH Aero The Most Ambitious On The Roads

1 2 3 4 5 6
Dergi
alp özler, yılnak,
12 Kasım 2007 Pazartesi - 00:00

Bakan Tüzmen: 'Mersin Lojistik Merkez Olacak'

Bakan Tüzmen:  Mersin Lojistik Merkez Olacak

Devlet Bakanı Kürşad Tüzmen katıldığı 10'uncu Dış Ticaret Haftası etkinlikleri kapsamında düzenlenen "Lojistik Merkezi Mersin" konulu toplantıda Mersin'in uluslararası lojistik merkezi olması ve lojistik sektörünün en az turizm kadar dış gelir yaratan bir alan haline getirilmesi için ilk adımı attıklarını söyledi. Tüzmen  projeyi sadece Mersin'in projesi olarak değerlendirmenin de yanlış olacağını vurguladı.

Uluslararası piyasalarda faaliyet gösteren firmaların sayısının hızla arttığına dikkati çeken Bakan Tüzmen, “Lojistik sektörümüz maliyet, hız, hizmet, kalite ve genişliği itibariyle uluslararası piyasalarda yükselen firmalarımızın ihtiyaçlarına cevap verebilecek fiziki ve idari yapılandırmayı oluşturamamıştır. Bu nedenle, ülkemizin lojistik imkanlarının geliştirilerek ihraç ürünlerimizin daha rekabetçi fiyatlarla dış piyasalara ulaştırılması dış ticaret stratejimizin en önemli önceliği haline gelmiştir. Bu anlayışla 2007 yılı başında ‘Dış Ticarette Lojistik' adlı bağımsız bir birim kurulmuştur” dedi. Tüzmen, söz konusu birimin temel amacının, kamu ve özel sektör kuruluşları arasında etkin bir koordinasyon sağlayarak, Türkiye’nin sahip olduğu lojistik potansiyelinin daha etkin bir şekilde süratle değerlendirmek olduğunu belirtti. Faaliyetlerin, mevcut sisteme göre çok daha avantajlı duruma getirilmesi gerektiğini söyleyen Tüzmen, “Aksi takdirde, uluslararası piyasalardaki gelişmelere ayak uyduramayız” diye konuştu.

Mersin Limanı’nın Kapasitesi Kademeli Olarak Artıyor

Akdeniz'de hattı olmayan Asya kökenli gemi işletmecilerini Mersin Limanı'na çekmek istediklerini belirten Tüzmen, “Projenin hedeflerinden biri de şu anda 800 bin TEU (Hacim olarak 1 TEU 34 M3) olan Mersin Limanı'nın kapasitesini kademeli olarak 2030 yılına kadar 4 milyon TEU kapasiteye çıkarmaktır. Bu projelerle birlikte, Mersin’in Avrupa-Asya, Avrupa-Ortadoğu, Asya- Ortadoğu ticaret yolları üzerindeki mal hareketine cevap verebilecek seviyede gelişmiş bir lojistik merkezine ihtiyacı bulunmaktadır” dedi. Bunun dışında Mersin ile Almatı ve Urumçi arasında blok tren seferlerinin kurulmasının da gündemlerinde olduğunu hatırlatan Tüzmen, Mersin üzerinden yakın coğrafyaya Ro-Ro seferlerinin geliştirilmesi ve yine Mersin üzerinden ülke içi deniz taşımacılığının arttırılmasını da hedeflediklerini dile getirdi. Tüzmen çalışmanın hazırlıklarının Kasım ayı içinde tamamlayarak, projeye Aralık ayı içerisinde başlamayı ve sonuç raporunu 2008 Nisan ayı sonunda yayımlamayı planlamakta olduklarını da sözlerine ekledi.

Kürşad Tüzmen'in konuşmasında diğer öne çıkan başlıklar ise şöyle:

Türkiye ve bulunduğumuz bölgedeki ticaret artan oranda büyüyor.

Bu büyümenin lojistik gelişim ile desteklenmedikçe beklenen ölçüde değildir.

Serbest Bölgelerin kurulmasında Dünya'da öncü ülkelerden biri olmamıza rağmen, Lojistik Üs olma konusunda çok geç kaldık, dolayısıyla çok hızlı hareket etmemiz gerekiyor.

Lojistik geliştikçe piyasalara erişme hızımız ve birim maliyetlerin düşecektir.

Özel sektör olmadan lojistik gelişimin sağlanamaz, kamu ve özel sektörün koordineli çalışması gerekiyor.

Özellikle transit işlemlerde kanun ve yönetmeliklerin lojistik üs olmanın gereklerine uygun hale getirilmelidir.

Çevre ülkeler ile ortak taşına tariflerinin hazırlanmalıdır.

TCDD ye yurt içinde lojistik merkezler kurulması için destek verilmelidir.

Kısa yol deniz taşımacılığı ve kombine taşımacılığa her zamankinden daha fazla önem verilmesi gerekiyor.

Mersin Limanı'nın Türkiye ve bölge için önemi. MIP un bugün yıllık 800.000 TEU olan kapasiteyi 2008 sonuna kadar 1.700.000 TEU’ ya çıkartmayı hedefliyor. Bu yeni hatları limana çekecektir.

Demiryolu ve karayolu alt yapılarının elden geçirilmesi ve modernizasyonu bir an önce tamamlanmalı.

Mersin'e yurt dışından gelen malların yine denizyolu ile Türkiye'nin diğer limanlarına aktarılabilmesi için gerekli yapının kurulmalı.

Mersin Almatı ve Urumçi arasında blok tren servisi başlatılmalı.

Geniş kapsamlı tanıtım yapılarak, bölgeye yabancı sermaye çekilmeli. 

Eğitime çok önemli. Mersin Üniversitesi'nde bir lojistik birim kurulmalı.

 
Kış Mevsiminde Alınacak Trafik Tedbirleri Açıklandı
 
UND II. Başkanı İzzet Salah IRU Yönetiminde
YORUMLAR
 Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 

Bu haber henüz yorumlanmamış...

FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
KATEGORİDEKİ DİĞER HABERLER
Nuray PEKCAN
Nuray PEKCAN
Pazar
seyit usta, römort, treyler, üst yapı,
YAZARLAR
Kamyonum TV
ÇOK OKUNANLAR
Güzeller
FACEBOOK'TA KAMYONUM
ANKET
Uluslararası taşımalarda karşılaştığınız en büyük sorunlar nelerdir?
 
Kamyonum Künye İletişim Abonelik ve Reklam Sitene Ekle
GüncelEkonomiİhaleGündemHaberlerTeslimatDeniz TaşımacılığıLojistikEnglish
Ağır Vasıtalarda Yeni ModellerHafif Ticarilerde Yeni ModellerÖzel Tasarım AraçlarModifiye KamyonlarTreyler GaleriÜstyapı GaleriOtobüslerde Yeni ModellerKamyon MagazinGüzeller
Yeni Araç TanıtımlarıTest Sürüşleri - KamyonTest Sürüşleri - Hafif TicariKamyon YarışlarıMonster Truck YarışlarıKamyon SimülatörleriOtobüs SimülatörleriYeni TeknolojilerKamyon Magazin
şoförlkwfahrerbusnewskamyonumtruckkamyoncudikkat