Yıldırım, coğrafi ve stratejik olarak önemli bir konuma sahip Türkiye'nin 1,4 milyar nüfusa ve 23 trilyon dolarlık bir pazara doğrudan ulaşma şansı olduğunu belirtti. 132 milyar dolar ihracatı ve 750 milyar doları bulan milli geliri ile dünyanın 16. büyük ekonomisine sahip Türkiye'nin küresel mali krizden etkilenmemesinin mümkün olmadığını anlatan Yıldırım, ulaştırma ve bilişim yatırımlarının krizin ilacı olduğunu savundu. Yıldırım, şöyle devam etti: ''Yatırımlarımız 2009'da ve sonraki yıllarda hız kesmeden devam edecek. 2009 bütçesi yatırım ödeneklerinde yüzde 16 kesinti yapıldı ama asla ve asla Türk insanının önceliği ve ihtiyacı olan yatırımlardan kısıntı yapmayacağız. Kendi kaynaklarımızı üretmeye devam edeceğiz. Genel bütçenin kafi gelmediği durumlarda, kendi kaynaklarımızı kullanacağız. Olsa olsa yatırım takvimi uzayabilir. Kriz, uzmanlara göre 2009 ortalarını bulacaktır. Alternatif finans yöntemleriyle yapacağımız yatırımlar, bu dönemden sonra hız kazanacak. YİD yöntemleri ile yapılacak projelerin ilgi çekmeyeceğini anlamamız gerekir. Büyük projeler, alternatif finans yöntemleri ile 2009 ortasında hız kazanmaya devam edecek.''
AK Parti hükümetinin 2003 yılında 15 bin kilometre bölünmüş yol hedefi koyduğunu hatırlatan Yıldırım, ''Bugün itibariyle duble yollarda bu hedefi aştık ve 15 bin 358 kilometre duble yolu bitirerek, hizmete açtık. Duble yollarda hedef büyüttük. 2009 için 17 bin, 2011 için 22 bin 500 kilometre duble yol hedefliyoruz. Türkiye'nin yol ağının üçte birinden fazlasını bölünmüş yol haline getiriyoruz'' diye konuştu.
Kazalarda azalma var
Yıldırım, geçen yıl 1500 kilometresi duble yol olmak üzere 2000 kilometreden fazla yol yaptıklarını belirterek, ''Kaza oranında yüzde 64, ölüm oranında yüzde 89, yaralanma oranında yüzde 73 ve maddi hasar oranında yüzde 65 azalma sağlandı'' dedi.
Bu yıl Ankara-İzmir, Afyonkarahisar-Antalya, Ankara-Çankırı, Şanlıurfa-Habur, Bozöyük-Mekece ve Bursa-Balıkesir-İzmir yollarının tamamlanacağını ve 17 bin kilometre asfalt yenilemesi yapılacağını anlatan Yıldırım, 2008 bütçesi 1 milyar 760 milyon YTL olan Karayolları Genel Müdürlüğü’ne 6,5 milyar YTL ek bütçe verildiğini, Karayolları'nın 2009'a borçsuz girdiğini dile getirdi.
Karayolu Taşıma Kanunu'nun AB standartlarına uygun hale getirildiğini ifade eden Yıldırım, karayolu taşımacılık sektörünün yüzde 95'inin lisanslandığını belirtti. Araç muayenelerinin artık kağıt üzerinden değil, araç üzerinden yapıldığını vurgulayan Yıldırım, “Büyükşehirlerde vardiya usulüne geçildiğini, gerekirse ilave araç muayene istasyonları açılacağını” söyledi.
Ankara-Eskişehir hızlı treninin test sürüşlerinin tamamlandığını ifade eden Yıldırım, altyapısı tamamlanan Ankara-Konya hızlı treninin de 2010 yılında hizmete gireceğini söyledi.
Birinci etabının ihalesi gerçekleştirilen Ankara-Sivas hızlı tren hattının yapımına başlandığını hatırlatan Yıldırım, Bakü-Kars-Tiflis Demiryolu Projesi'nin inşaatının sürdüğünü belirtti.
10 hızlı tren seti daha yıl sonuna kadar alınacak
Hızlı tren setlerinin ikisinin geçen yıl Türkiye'ye geldiğini anımsatan Yıldırım, 10 hızlı tren setinin daha bu yıl sonuna kadar teslim alınacağını kaydetti. Yıldırım, demiryolunda yük taşımacılığında yüzde 43, yolcu taşımacılığında ise yüzde 10 artış sağlandığını, geçen yıl 264 hemzemin geçidin kontrollü hale getirildiğini bildirdi.
Yıldırım, ''Bin 400 kilometre yeni demiryolu çalışması yapılıyor. 1923–1946 arasında bir yılda yapılan demiryolu uzunluğu 128 kilometreydi. 1946–2003 yılları arasında bu oran, yılda 11 kilometreye düştü. 2003'ten sonra, şu anda yıl başına düşen demiryolu yapımı 107 kilometreye ulaştı. Hala Atatürk döneminin rakamlarına ulaşamadık'' diye konuştu.
KARDEMİR'de geçen yıl 64 bin ton ray üretildiğini, artık traverslerin de Türkiye'de imal edildiğini hatırlatan Yıldırım, TÜLOMSAŞ-General Electric işbirliğiyle dizel lokomotif üretileceğini, bu üretimde yüzde 51 yerli malzeme kullanılacağını kaydetti. Sakarya ve Eskişehir'in demiryolu araçları üssü haline geldiğini belirten Yıldırım, fabrikalar ve limanları ana demiryolu hatlarına bağlamayı hedeflediklerini anlattı.
Yıldırım, Ankara-Eskişehir hattında hızlı treninin yolculu seferlere ne zaman başlayacağının sorulması üzerine, Avrupa'da hızlı tren hattı inşaatlarının en az 8 yıl sürdüğünü hatırlattı. Ankara-Eskişehir hızlı tren hattının yapımına 2003'te başlandığını belirten Yıldırım, yaşanan gecikmelerin işin zorluğundan ve titizliğinden kaynaklandığını söyledi. Yıldırım, ''Testler ve sertifikasyonlar yapıldı. İki küçük sorun var. AOÇ ve Sincan'daki hemzemin geçitlerin emniyet tedbirleri alınacak.'' diye konuştu.
Hızlı tren bilet ücretlerine ilişkin bir soru üzerine de Yıldırım, bilet ücretlerinin maliyetle başabaş olacağını ifade etti. Hızlı trenin kendi kendine dönen bir anlayışla çalışacağını kaydeden Yıldırım, ''Öğrencilere de iyilik yapılması benim de talebim'' dedi.
''Havayolunu halkın yolu haline getirdiklerini'' ve uçakla seyahati ihtiyaç haline dönüştürdüklerini kaydeden Yıldırım, 6 ayda 6 milyon insanın ilk kez uçağa bindiğini ifade etti.
Bakan Yıldırım, denizcilik sektöründe kullanılan yakıttan ÖTV alınmaması uygulamasının ''devrim'' niteliğinde olduğunu söyledi.
''Böylece sektöre 1 milyar 300 milyon YTL destek sağlandı'' diyen Yıldırım, denizlerde geçen yıl 150 milyon yolcu ve 8 milyon araç taşındığını, yolcu taşımacılığında yüzde 50, araç taşımacılığında ise yüzde 71 artış sağlandığını belirtti.
Yıldırım, 2002 yılında 37 olan tersane sayısının 92'ye çıkarıldığını, gemi inşasında Türkiye'nin dünya 23'üncülüğünden 5'inciliğe yükseldiğini ifade etti.
Ulaştırma Bakanlığının 2 bin 352 projesi olduğuna dikkati çeken Yıldırım, ''Ulaştırmayı çığ gibi büyüyen sorunlarla devraldık, çığ gibi büyüyen hizmetlerle geleceğe taşıyoruz'' dedi.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |