Geçen yıl 22 milyon euro tutarında tasarruf sağladıklarını belirten Balnak Başkan Yardımcısı Kosta Sandalcı, bu yıl Libya, Fas ve Mısır’a yönelik yeni oluşumlar yaratacaklarını söyledi...
Geçen yılı 110 milyon euro ciro ile kapatan Balnak, bu yıl için 125 milyon euro ciro hedefliyor. 2009 yılında maliyetleri kontrol altına aldıklarını ifade eden Balnak Başkan Yardımcısı Kosta Sandalcı, bu dönemde 22 milyon euro tutarında bir tasarruf sağladıklarını söyledi.
Krizi iyi yöneterek fırsata çevirdiklerini belirten Sandalcı, stratejilerini değiştirerek yurtdışındaki iş hacmini batıdan doğuya çevirdiklerini kaydetti. Krize nakitle girdiklerini ifade eden Sandalcı, maliyetleri kontrol altına alarak tasarruf sağladıklarını, cironun 2009 yılında 2008 yılına oranla yüzde 10 seviyelerinde düşmesine rağmen karlılığın arttığını vurguladı. Sandalcı kriz sürecinde maaşlarda artış ya da azalma yapmadıklarını söyledi.
Balnak’tan yeni oluşumlar
Lojistik sektörünün kriz döneminde Türkiye’de yüzde 25 ile 30 seviyelerinde küçüldüğüne dikkat çeken Sandalcı, W değil V olarak bir kriz yaşanıldığını bu krizin de 2010 yılının eylül döneminde bitebileceğini kaydetti.
Balnak olarak 2009 yılında rotayı batından doğuya çevirdiklerini ve yakın bir dönemde Şanghay, Kuzey Afrika, Libya, Fas ve Mısır’a yönelik yeni oluşumlar yaratacaklarını söyleyen Sandalcı, konuyla ilgili olarak şu bilgileri verdi: “Bu yılın ikinci çeyreğinde Libya’da, üçüncü çeyreğindeyse Kuzey Irak’ta konumlanmayı planlıyoruz. İnşaat sektörünün hızlı gelişimi nedeniyle bu ülkelerde yeni bir yapılanma içine gireceğiz. Sanghay’daki oluşumumuz nedeniyle Çin’e yapılan taşımalarımız yüzde 30 civarında arttı. Diğer yandan, Türkiye’nin özellikle komşu ülkelerle olan ticaretinde sınıfta kaldığını düşünüyorum. Türkiye doğal bir köprü konumunda ve 30 milyar dolarlık bir lojistik pazarına sahip. Zaten yabancı yatırımcılar da bu düşünceden yola çıkarak Türkiye’ye yatırım yapıyor. Türkiye’de bu devler arasında biz de Balnak olarak en büyükler arasındayız.”
“Türkiye, lojistik üs olmak için çalışmalarını hızlandırmalı”
Türkiye’nin orta ve uzun vadeli lojistik planlama hedeflerinde bölgenin bir numaralı hedefinin lojistik üs olduğuna dikkat çeken Sandalcı, “Türkiye’nin lojistik üs olması durumunda ülkenin genel büyümesinden pay alacak sektör çok daha fazla gelişim gösterecektir. Bu nedenle lojistik sektörünün yatırımına ve gelişimine hız verilmesi gerekmektedir. Lojistik, hiçbir şekilde yalnızca karayolu taşımacılığı demek değildir. 1950 yılından 1995 yılına kadar karayoluna yatırım yapılırken, deniz, demir ve hava yoluna maalesef nispeten çok daha az yatırım yapılmıştır. Öncelikle demiryolu taşımacılığının geliştirilmesi gerekmektedir. Bu konuda da altyapının güçlendirilmesi şarttır. Gelecek 10 yılda sektör olarak hedefimiz Türkiye’yi lojistik üs haline getirmektir” diye konuştu.
|
|
Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır. Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım. |