Firmanın Ar-Ge ve Mühendislik Müdürü Özer Arslan, yaptığı açıklamada, aracın test sürecinde olduğunu belirterek, şirketin 2006 yılından bu yana otomobil üretimi konusunda çalışmalar yaptığını söyledi. Özer, son birkaç yıllık dönemde yeni üretilen aracın dışında ikisi dizel biri elektrikli olmak üzere 3 prototip otomobil daha ürettiklerini dile getirdi. 4 aracın da çalışır durumda olduğunu ve binlerce kilometre yol katettiğini dile getiren Arslan, "Yaptığımız çalışmalardan anladık ki son ürettiğimiz araç şehir içi kullanıma uygun bir araç olacak" dedi. Milyarlarca euno gerektiren yatırımlar yerine KOBİ düzeyinde bir firmanın da otomobil üretebileceğini kanıtladıklarını ifade eden Arslan, ürettikleri otomobilin bireysel tüketiciler için ikinci bir otomobil ya da ticari amaçlı değerlendirilebileceğini kaydetti. Otomobilin kilometre başına 2 kuruşluk enerji tükettiğini ve tam dolu şarjla 150 kilometre yol kat edebildiğini anlatan Arslan, bunun da 3 liralık bir masrafa karşılık geldiğine işaret etti.
Dünya genelinde yeni
Otomobil üretimi konusunda gerekli tüm testleri bitirme aşamasında olduklarını kaydeden Arslan, "Bu testlerin sonunda aracımızı satışa çıkartacağız" ifadesini kullandı. Otomobil üretmenin zor bir iş olduğuna işaret eden Arslan, bu zamana kadar tasarladıkları araçların üretimi sırasında işin maliyeti ve yabancı rakipler konusunda bilgi sahibi olduklarını dile getirdi. Elektrikli otomobil üretiminin dünya genelinde yeni bir alan olduğunu belirten Arslan, kullanıcıların araçtan keyif almalarının temel amaçlarından olduğunu söyledi.
Görev olarak benimsedik
Otomobili üretim süreci hakkında da bilgi veren Arslan, şöyle devam etti: "Daha önce ürettiğimiz araçlardan önemli bir bilgi edindik. Son aracı yapana kadar kafamızdaki düşünce içten yanmalı araç üretmekti. Ama araçlarımızdan bir tanesini 4 yıl önce Şirketimizin Yönetim Kurulu Başkanı Ercan Malkoç'un sunumu ile Sayın Başbakanımıza tanıtma fırsatımız oldu. O sunumda Sayın Başbakanımız bize, dünyanın elektrikli araçlara yoğunlaştığını ve bizim neden elektrikli araçlara yönelmediğimizi sordu. Bu sözü kendimize görev olarak benimsedik. 4 sene içerisinde tamamen elektrikli araçlara yönelik bir araştırma yaptık ve son 2 yıllık süreçte bu aracı ürettik."Otomobilin üretiminde eski teknoloji kullanmadıklarını dile getiren Arslan, aracın lityum batarya ve elektrik motoru dışındaki unsurlarının tamamen yerli olduğuna dikkati çekti.
4 yıllık bir proje
TÜBİTAK'ın motoru ve lityum bataryası dahil elektrikli araç üretimi konusunda proje destekleri olduğunu belirten Arslan, kendilerinin de bu destekler için başvurduklarını söyledi. Arslan, "Bu kapsamda zaten Türkiye'de lityum akü üretilecek. Sanırım 4 yıllık bir proje. Bu projenin sonunda Türkiye'nin milli aküsü, milli elektrik motoru ve araç yazılım sistemleri olacak" dedi. Arslan, otomobilin gerek gürültü gerekse emisyon üretimi konusunda çevreye duyarlı olduğunu ve şasi bölümünde alüminyum malzeme kullandıklarını sözlerine ekledi.