“Emniyet Lastiği” konumlandırmasıyla hem sektöre hem de müşterilerine değer katan Bridgestone, pazarlama stratejisi ve sağladığı istikrarlı başarı dolayısıyla “5 Yıllık Sürdürülebilir Başarı” kategorisinde Bridgestone Eminiyet Lastiği konumlandırması ile Altın Effie, “Otomotiv Ürünleri” kategorisinde ise Bridgestone Barış Falay lansmanıyla Gümüş Effie kazandı.
Türkiye lastik sektörü lideri Brisa’nın öncü markası Bridgestone, ülkemizin reklam ve pazarlama alanındaki önemli yarışmalarından Effie Türkiye Reklam Etkinliği Yarışması’nda “5 Yıllık Sürdürülebilir Başarı” kategorisinde Altın Effie ve “Otomotiv Ürünleri” kategorisinde ise Gümüş Effie ödülüne layık görüldü.
Müşterilerine 360 derece değer sağlama misyonlarının bu ödülleri kazanmalarında büyük rol oynadığına değinen Brisa Tüketici Ürünleri Pazarlama ve Satış Genel Müdür Yardımcısı Korhan Korel, "2011 yılında başlattığımız ve her yıl pazardan aldığımız iç görüler doğrultusunda güçlendirerek devam ettirdiğimiz Bridgestone Emniyet Lastiğ” konumlandırmamızın Reklamcılar Derneği ve Reklamverenler Derneği tarafından çok büyük bir prestij taşıyan 5 Yıllık Sürdürülebilir Başarı Altın Effie ödülüne layık görülmesi bizleri çok mutlu etti. Bridgestone, daha huzurlu ve emniyetli yolculuklar için pek çok farklı alanda çalışmalarını uzun yıllardır sürdürüyor. Bu konumlandırmanın bir ürünü olarak kış lastiği bilinçlendirme çalışmalarımızı destekleyen Barış Falay işbirliğiyle gerçekleştirdiğimiz lansmanımız da Otomotiv kategorisinde Gümüş Effie kazandı. Bu ödüller Bridgestone’un başarılı pazarlama stratejisi ve kazandığı iş sonuçlarının bir ürünü olduğu kadar sektörümüze ve sürücülerimize sağladığı değerin de bir yansımasıdır” dedi.
Effie ödülleri titiz bir değerlendirme sonucu belirleniyor
Effie reklamın işlevini, pazarlama kaynaklarının etkili ve yararlı kullanımı olarak tanımlıyor ve destekliyor. Bu kapsamda ticari etkinliği yüksek, sonuç getiren reklam ve pazarlama iletişim kampanyalarını seçerek ödüllendiriyor. Reklam, pazarlama hedeflerine ulaşmadaki katkısı ve rolüyle değerlendiriliyor. Ödül kazanan kampanyalar, etkili pazarlama programı kapsamındaki disiplinler olan pazar araştırması, stratejik planlama, medya, yaratıcılık ve iş yönetimini başarıyla birleştiren markalar arasından seçiliyor.
Kampanyalar bu yıl karşı karşıya bulunulan stratejik durum ve hedefler, temel fikir, fikrin hayata geçirilmesi ve elde edilen sonuçlar olmak üzere 4 temel kriterde değerlendirildi.